آیا مسافران خارجی در ترکیه واکسینه شده اند؟



مهدی آباسی ، کارشناس گردشگری و بازار گردشگری ترکیه گفت: کارکنان هتل ها و مسافرانی که تعطیلات خود را در هتل های شهرهای ساحلی جنوب ترکیه می گذرانند ، می توانند در همان هتل ها واکسینه شوند. این شرایط فقط در اختیار گردشگران محلی و فعالان گردشگری این کشور است.

وی گفت: با ورود بیش از 15000 گردشگر خارجی روزانه به طور متوسط ​​برای تعطیلات ، وزارت بهداشت ترکیه تعداد بیماران مبتلا به واکسن Pfizer-Biontec و Sinovac را طبق یک برنامه اضطراری کاهش می دهد. .

این کارشناس گردشگری ادامه داد: در منطقه اژه ترکیه که مقصد تعطیلات تابستانی است ، برخی هتل ها ایستگاه های واکسیناسیون تهیه کرده اند که پس از بررسی سوابق بهداشتی فعالان گردشگری و گردشگران ، واکسینه می شوند.

وی افزود: برخی از استان های توریستی در ترکیه قصد دارند با واکسیناسیون در هتل ها و تبدیل شدن به یک استان امن و الگوی منطقه ، تعداد افراد واکسینه شده در منطقه خود را افزایش دهند. اومون تونسر ، مدیر فرهنگ و گردشگری در استان آیدین ترکیه ، جایی که کوش آداسی و دیدیم از مشهورترین شهرها هستند ، اخیراً در مصاحبه ای تأیید کرده است که هدف این برنامه ایجاد یک خلبان نمونه در جهان است.

عباسی همچنین به اظهارات مقامات بهداشتی در منطقه مبنی بر اینکه هدف از واکسیناسیون در این مرحله توسط کارمندان شاغل در بخش گردشگری و هتل ها یا مناطقی که با جمعیت زیادی جشن یا کنسرت برگزار می کنند ، اعلام شده است. تاکید کرد که این برنامه برای گردشگران یا مسافران خارجی که به طور موقت یا برای مدت زمان کوتاه به این کشور سفر کرده اند در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید  دومین محموله واکسن ژاپنی Astrazenka وارد کشور شد

این متخصص گفت: “با توجه به اینکه سن دریافت واکسن کرونر در ترکیه به 18 سال رسیده است ، دولت ترکیه برای افراد بالای 50 سال که دوز دوم خود را به مدت سه ماه دریافت می کنند ، دوز سوم را با واکسن متفاوت از هفته گذشته تزریق می کند.” جهانگردی با دو دوز اول شروع شد. همچنین این دارو به طور رسمی به دوز سوم ایمن سازی کارکنان پزشکی تبدیل شده است و از این هفته ، کلیه کارکنان پزشکی که در مراکز درمانی ترکیه مشغول به کار هستند ، باید دوز سوم واکسن تاج تزریق کنند.

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید