آیا مردم در سراسر دنیا مسئله فلسطین را دنبال می کنند؟ مشاهده آمار Google Trends برای حماس


به گزارش آژانس اطلاع رسانی گروه باسوادی فارس ، بعد از جنگ ، کدام می توان بین نیروها اشتیاق و اسرائیل اتفاق افتاد ، ما کشف کردیم که نبرد فلسطینیان و اسرائیل در جهان اسلام و حتی در جهان چقدر مهم است. هدف از این گزارش بررسی این است که آیا مسئله فلسطین یک سوال فراموش شده در بین مردم جهان است.

منبع این تحقیق موتور جستجوی گوگل است. Google آمار جستجوی خود را در وب سایت Google Trends در دسترس عموم قرار می دهد و نمودارهای زیر آمار جستجوی کلمه “حماس” را در کشورهای مختلف نشان می دهد. منطقی است که جستجوی این کلمه در روزهای جنگ موشکی حماس و اسرائیل باید نشانه این باشد که ما اخبار جنگ را دنبال می کنیم و می فهمیم که مسئله فلسطین هنوز در میان مردم جهان بسیار مهم است. این مطالعه توسط مرکز تحقیقات بتا انجام شده است.

خاورمیانه

نمودار زیر جستجوی کلمه “حماس” در الفبای عربی (برای کشورهای عربی و ایران) و لاتین (برای ترکیه) برای خاورمیانه است. همانطور که مشاهده می شود ، اردن بیشترین تقاضا را داشته است. خط سیاه همچنین مقدار متوسط ​​این پارامتر را برای همه کشورهای خاورمیانه نشان می دهد که افزایش آن در تاریخ اخیر جنگ کاملاً واضح است. این لحظه پرمشغله نشان می دهد که عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی منطقه و اسرائیل از حمایت مردمی برخوردار نیست و مسئله فلسطین هنوز ملت های منطقه را متحد می کند.

جدول جستجوی کلمات حماس در خاورمیانه

کشورهای عربی

نمودار زیر ، که جستجو در کشورهای با اکثریت مسلمان (بیش از 50 درصد کل کشور) را نشان می دهد ، افزایش تقاضای متوسط ​​و یک اوج در بحبوحه درگیری های حماس و اسرائیل را نشان می دهد. . در میان کشورهای عربی ، سودان بیشترین اوج تقاضا را دارد.

بیشتر بخوانید  حقوق بازنشستگان l جزییات افزایش بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

جدول جستجوی کلمات حماس در کشورهای عربی

کشورهای مسلمان غیر عرب

انتظار می رود که این کشورها ، شامل کشورهای آسیای شرقی (مالزی و غیره) ، کشورهای فارسی زبان ، ترک زبان و اردو زبان و غیره با توجه به اکثریت مسلمان از نظر جغرافیایی با فلسطین فاصله داشته باشند اما مربوط به شرایط زندگی مردم تحت ستم در کشور. نمودار زیر این را نشان می دهد:

جدول جستجوی کلمات حماس در کشورهای مسلمان غیر عرب

آنچه در نمودار فوق جالب است تقاضا برای اندونزیایی ها ، بنگلادشی ها و مالیایی ها است که علی رغم فاصله زیادی که با خاورمیانه دارند ، این مشکل را بیشتر از ایران ، ترکیه و پاکستان من داشتم. منحنی سیاه نیز میانگین این کشورها را نشان می دهد.

کشورهای جدید مسلمان

هدف جدول زیر بررسی اهمیت این نبرد بین کشورهای غیر مسلمان است. ایالات متحده ، چین ، آلمان ، فرانسه ، ژاپن و دیگران. نمونه هایی از این کشورها هستند که مورد مطالعه قرار گرفته اند. قطعاً درگیری و جنگ بین اسرائیل و نیروهای فلسطینی نقطه عطف در تقسیم (حتی تا حد محکومیت) سیاست خارجی بسیاری از کشورها است. كشورهای غربی به رهبری آمریكا به طور كلی با امنیت اسرائیل گره خورده تلقی می شوند و كشورهایی كه مغایر سیاست های آمریكا و غرب یا کشورهای اسلامی هستند ، رویكرد متفاوتی نسبت به این مسئله دارند.

تقاضای فزاینده حماس از گوگل در کشورهای پیشرفته ممکن است ثابت کند که مردم دنیا به مسئله فلسطین متفاوت نگاه می کنند و تبلیغات رسانه های غربی تأثیر 100 درصدی بر روح ملت های آزاد جهان ندارد.

بیشتر بخوانید  استخراج کنندگان جدید در کوم را کشف کنید

همانطور که مشاهده می شود ، سه کشور آلمان ، فرانسه و چین آنها بیشترین تقاضا را در این زمینه دارند.

جدول جستجوی کلمات حماس در کشورهای غیر مسلمان

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید