مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

خیلی ها فکر می کنند دئودورانت ها و ضد عرق ها تفاوتی با هم ندارند، ولی هنگام خرید آنها از داروخانه یا فروشگاه لوازم بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که این دو نوع محصول با هم متفاوت اند. ضد عرق ها ترکیباتی آلومینیوم دار دارند که منافذ غدد عرق را در سطح پوست مسدود می کنند، بنابراین عرق نمی تواند در سطح پوست ترشح شود، اما دیودورانت ها با از بین بردن باکتری های سطح پوست، مانع ایجاد بوی بد عرق می شوند.

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

وقتی عرق به وسیله این باکتری ها تجزیه می شود، بدن بوی بدی می گیرد. به شما توصیه می کنیم دئودورانت را بخرید، چون با عرق کردن طبیعی تداخل نمی کند.

مام ها از محصول هایی هستند که فروش آنها در تابستان بیشتر می شود. دکتر محمدجواد ناظمی، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این محصول های بهداشتی( مام ،دئودورانت و …)، توضیح های جالبی دارند که خواندنش خالی از لطف نیست…..

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

▪ آقای دکتر! دئودورانت ها و ضدعرق ها و به خصوص مام ها در تابستان زیاد استفاده می شوند. چگونه این مواد قادرند از ایجاد بوی بد پیشگیری کنند؟

ـ همه انسان های سالم به درجه های متفاوتی عرق می کنند؛ چرا که ترشح عرق ضمن تنظیم درجه حرارت بدن، خواص مفید دیگری هم دارد. بنابراین تقریبا همه ما به این محصول های بهداشتی نیاز داریم

▪ و بعضی هایمان بیشتر؟

ـ بله، بعضی ها بیشتر.چون بعضی هایمان بیشتر عرق می کنیم. لفظ هیپرهیدروز به مواردی اطلاق می شود که مقدار ترشح عرق بیش از حد طبیعی است که گاهی نه تنها موجب آزار جسمی بلکه موجب صدمه های روحی و حتی شرمساری اجتماعی می شود. هیپرهیدروز اغلب به طور اتفاقی در مراجعه بیماران به کلینیک ها برای بیماری های دیگر توسط پزشک معالج تشخیص داده می شود.

بیشتر بخوانید  شاداب جلوه دادن پوست با ماسک و بخور گیاهی

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

▪ حالا کدام یک از این محصول ها بهترند: ضدعر ق های محلول یا مام ها؟

ـ دئودورانت ها و ضدعرق ها به صورت فوم ها و فرمول های فراوان وجود دارند؛ مثل رول ها، ژل ها، حالت های چسب مانند، صابون و… که بسیاری از این محصول ها برای مصرف زیربغل هستند. اگر چه دئودورانت ها و ضدعرق ها دسته بزرگی از محصول های بهداشتی ـ آرایشی را در آمریکا تشکیل می دهند ولی تاثیر زیادی در بیماران با هیپرهیدروز (تعریق شدید) نداشته و اثر آنها نیز موقتی است.

▪ اینکه عرق بعضی ها بدبوتر است، آیا به این خاطر نیست که آنها از مام استفاده نمی کنند؟

ـ نه! ممکن است این افراد زیادتر از حالت عادی عرق کنندولی به علت تعداد کم افراد مبتلا به هیپرهیدروز (تعریق شدید) در جامعه، به نظر می رسد بعضی غذاها و نیز تعدادی از داروها می توانند موجب بوی بد بدن شوند.

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

▪ برای این افراد مام ها جوابگو هستند؟

ـ نه؛مام تاثیر زیادی برای آنها ندارد و آنها باید دنبال درمان باشند. برای درمان تعریق شدید (هیپرهیدروز) راه های مختلفی وجود دارند ؛ مثلا آلومینیوم و سایر نمک های متالیک (فلزی) مثل زیرکونیوم که به علت انسداد مکانیکی غدد عرق موجب کاهش ترشح عرق می شوند.

▪ درمان تزریقی هم وجود دارد؟

ـ بله، یکی از راه های فیزیکی در درمان تعریق شدید این است که آب معمولی و جریان الکتریکی برای تعویض یون های داخل غدد عرق و جدار آنها استفاده می شود.تزریق بوتولینوم نیز به علت کاهش ترشح غدد عرق از راه های کنترل است. استفاده از ترکیب های موضعی آنتی کولینرژیک که موجب کاهش ترشح می شوند نیز کمک درمانی است.جراحی و قطع اعصاب سمپاتیک تنه ای نیز از دیگر راه های درمانی است.

بیشتر بخوانید  آندولیفت چیست و چه نقشی در جوانسازی پوست دارد ؟

▪ داروهای خوراکی چطور؟

ـ درمان های سیستمیک و استفاده از بعضی داروها مانند تعدادی از داروهای ضدافسردگی (سه حلقه ای ها) و آنتی کولینرژیک های خوراکی و حتی روان درمانی نیز هر کدام ضمن کنترل و کاهش غدد عرق عوارض دیگری دارند که گاهی مصرف آن در بیماران با مشکل هایی همراه است.

آیا مام ها سلامت پوست را تهدید می کند؟

▪ برای خرید یک مام چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم؟

ـ مصرف دئودورانت ها و ضدعرق ها ، مام ها و …به عنوان یک محصول آرایشی ـ بهداشتی در جامعه رواج داشته و افراد بالغ به خصوص خانم ها به طور فراوان و وسیع از این ترکیب ها استفاده می کنند که به صورت فرمول ها و مارک های مختلف و با رایحه های خوشبو و متفاوت در بازار موجود هستند.

تهیه چنین محصول هایی راحت بوده و احتیاج به هیچ گونه نسخه ای نداشته و محدودیتی نیز برای مصرف آنها به عنوان محصول های آرایشی بهداشتی وضع نشده است.

ترکیب ها و فرمولاسیون این محصول ها عمدتا شامل املاح آلومینیوم یا زیرکونیوم است که با غلظت های مختلف در کارخانه های مختلف تولید می شوند و نیز جهت از بین بردن میکروب ها آنتی بیوتیک های مختلفی به آنها اضافه می شوند و هر کدام دارای ترکیبات نگهدارنده ای هستند که از میکروبی شدن یا قارچی شدن یا فساد آنها در کوتاه مدت یا مدت تعیین شده جلوگیری می کنند و نیز هر مارکی اسانس و رایحه ای برای خوشبو شدن مام ها به این محصول ها اضافه می کنند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم

بیشتر بخوانید  انگشتر و نکاتی جالب در مورد انگشترها


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *