مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا قیمت طلا در روز های آینده نزولی خواهد شد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز های پایانی هفته گذشته رشد خوبی را شاهد بود و در روز جمعه تا نزدیکی 1815 دلار نیز رشد کرد اما با انتشار داده های قوی مشاغل ایالات متحده بخشی از رشد خود را از دست داد و در نهایت در عدد 1808 دلار بسته شد.

این افت قیمت طلا در روز جمعه می تواند باعث تشدید روند نزولی شده و آن را به زیر 1800 دلار برساند. هرگونه ضعف بیشتر باعث خواهد شد تا قیمت طلا به عدد 1780 دلار کاهش یابد که پایین ترین سطح چند هفته اخیر به شمار می رود.

در روز جمعه داده های مربوط به اشتغال و دستمزد غیر کشاورزی ایالات متحده منتشر شد که رشد قابل توجهی را در هر دو بخش اشتغال و دستمزد نشان می داد. جای تعجب نیست که این داده ها باعث افزایش بازده خزانه داری و دلارآمریکا شده و تاثیر منفی بر روی قیمت طلا گذاشتند.

از طرف دیگر بهبود بازار کار باعث شده تا فدرال رزرو بتواند سیاست افزایش نرخ بهره خود را طبق برنامه ریزی قبلی انجام دهد که این موضوع نیز تاثیر منفی بر روی قیمت طلا خواهد داشت.

علاوه بر فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و همچنین بانک مرکزی انگلستان نیز برای کنترل تورم سیاست های مالی سختگیرانه تری را دنبال کردند که می تواند برای طلا نزولی باشد.

افزایش نرخ بهره و سیاست های سختگیرانه بانک های مرکزی باعث می شود قیمت طلا در بلند مدت چندان نوید بخش نبوده و در نتیجه جذابیت این فلز ارزشمند برای سرمایه گذاران کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید  کتاب دست دوم چگونه قیمت گذاری می شود؟

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *