آیا قیمت بنزین بعد از نان بهبود می یابد؟



به گزارش همشهری آنلاین، در پایان ماه مبارک رمضان به نظر می رسد دولت با حذف ارز 4200 تومانی عملا وارد فاز جدیدی از هدفمندی یارانه ها شده است. همانطور که محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور به صراحت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقداماتی انجام داده است.

قیمت بنزین به یکی از سوژه های این روزها تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای تمامی تغییرات قیمت بنزین به یکی از اخبار جدیدتر تبدیل شده است. مقامات در مورد کاهش یا افزایش قیمت بنزین اظهار نظری نکردند. مهم ترین خبر منتشر شده از قیمت بنزین، قیمت واقعی آن است که 20 هزار تن منتشر شده است. در زیر به آخرین اخبار قیمت بنزین می پردازیم.

بررسی اظهارات مقامات دولتی و همچنین برخی شواهد روزنامه ها حاکی از آن است که قیمت کالاها و خدمات یارانه ای احتمالا در ماه های آینده به تدریج تعدیل خواهد شد.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که ممکن است پس از اصلاح قیمت آرد، نفت و سپس منابع انرژی به ویژه بنزین قرار بگیرند. به نظر می رسد برنامه دولت سیزدهم بر اساس مصوبه قانونی مجلس، اصلاح تدریجی قیمت کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد. اظهارات مسئولان نشان می دهد که سیاست رسمی دولت دو محور مشخص دارد، اول اینکه اصلاح قیمت ها نباید به سفره و هستی خانوارها فشار بیاورد و از سوی دیگر جلوی قاچاق کالاهای یارانه ای و رانت گرفته شود.

توضیحات جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی این موضوع را تایید می کند. وی قول داد برای جبران افزایش قیمت آرد به مردم یارانه پرداخت می کنیم و یارانه ها بیش از هزینه های تحمیل شده به خانوارها به دلیل افزایش قیمت ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید  ضد آفتاب رنگی یا کرم پودر؟ کدام بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید