آیا قهوه PB بهتر از قهوه معمولی است؟


معرفی PB Coffee!

قهوه پی بری معروف به پی بی نوعی قهوه جهش یافته با قهوه معمولی متفاوت است این نوع میوه قهوه دارای دانه ای گرد و مانند نخود است و شیرینی بیشتری نسبت به انواع دیگر قهوه دارد نکته قابل توجه این است که این جهش طبیعی در قهوه عربیکا و روبوستا نیز ظاهر می شود، بنابراین ما عربیکا پیبری و روبوستا پیبری نیز داریم! همانطور که گفتم این نوع گیلاس قهوه یک نوع قهوه جهش یافته طبیعی است که به جای دو دانه فقط یک دانه در قهوه دارد که معمولا از دانه های معمولی کوچکتر است اما کاملا گرد و مانند دانه های قهوه سبز است. طرف دیگری ندارند از آنجایی که این نوع قهوه وعده دیگری ندارد در اسپانیا به آن کاراکولیلو می گویند و به دلیل گرد بودن دانه ها به این نوع قهوه پیابری می گویند.

قهوه پیبری در همه جاهایی که قهوه روبوستا و عربیکا می روید قابل کشت است اما به دلیل داشتن جنس Peaberri Robusta در محلی که قهوه روبوستا و پاپریکا عربیکا کشت می شود می توان در باغ های عربیکا کشت کرد گفتیم که قهوه پی بی یک جهش طبیعی است و به طور طبیعی رشد می کند.حدود 5 تا 10 درصد گیلاس های PB در هر مزرعه قهوه رشد می کنند و بنابراین به عنوان یک نوع رایج در نظر گرفته می شوند. و اگر به کیسه های قهوه خود دقت کنید، می توانید دانه های سبز قهوه پیبری را ببینید! تجهیزات لازم برای جداسازی این نوع دانه از بذر معمولی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید  آیا گاز گرفتن خرگوش باعث انتقال بیماری می شود؟

قهوه پی بی

کیفیت قهوه PB را بررسی کنید

مهم است که کیفیت دانه‌های قهوه PB برابر یا بالاتر از کیفیت دانه‌های قهوه معمولی باشد، زیرا خرده‌فروشان به دنبال ویژگی‌های ظاهری خاص هستند تا قیمت‌های بسیار بالایی را از مشتریان دریافت کنند.بسیاری از تسترهای قهوه ادعا می‌کنند که این نوع قهوه از قهوه معمولی شیرین تر، سبک تر و خوشمزه تر است. با این حال، این ویژگی ها مزیت خاصی به قهوه PB نمی دهد. مربیان حرفه ای قهوه بر این باورند که دم کردن این نوع قهوه نسبت به دانه های معمولی قهوه راحت تر است، زیرا بر این باورند که حجم کروی آن باعث می شود کمی گرم شود. در پایان. برخی معتقدند چون در گیلاس به جای دو دانه قهوه یک دانه وجود دارد، از دانه های قهوه معمولی خوشمزه تر خواهد بود. با این حال، این دانه های قهوه خاص و منحصر به فرد هستند. اما کیفیت آن ها با دانه های معمولی تفاوت زیادی ندارند، پس بهتر است برای خرید این نوع قهوه هزینه نکنید، اما یک بار امتحان کنید، خالی از لطف نیست.

آیا قهوه PB واقعا بهتر از قهوه معمولی است؟

در گذشته، فروشندگان PB را ستایش کرده اند. بحث این بود که PB غنی تر است زیرا نیازی به اشتراک مواد مغذی با سایر غلات ندارد. بسیاری در نوع قهوه ای که درست می شود دخیل هستند: قد، نوع، خاک و مهارت های کشاورزی و غیره. تأثیر این عوامل بر نوع و کیفیت قهوه تأثیر بیشتری نسبت به دانه های PB یا دانه های معمولی دارد.

بیشتر بخوانید  شعب بانک اقتصاد نوین در ارومیه به همراه آدرس و تلفن

بگذارید برای شما مثالی بزنم: آیا PB در ارتفاع 800 متری از سطح دریا در اندونزی بهتر از ایرگاچف معمولی اتیوپیایی است که در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا رشد می کند؟ پاسخ منفی است! من حاضرم ثابت کنم که قهوه اتیوپی شیرین تر، تمیزتر و جذاب تر از قهوه PB اندونزی خواهد بود! حالا معنی ندارد به شما بگویم – نمی خواهم غافلگیری را خراب کنم. کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند، از عوامل متعددی که بر کیفیت قهوه تأثیر می گذارد آگاه نیستند.

مراحل تولید قهوه PB

قهوه PB چگونه تولید می شود؟

اگر یک کیسه دانه برشته نشده بخرید، احتمالاً چند دانه PB در آن خواهید یافت. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان قهوه تمایل دارند دانه ها را جدا کرده و آنها را جداگانه به فروش برسانند، احتمالاً قبلاً نام قهوه کنیایی AA و AB را شنیده اید. این طبقه بندی در مورد کیفیت چیزی نمی گوید و فقط اندازه های مختلف را نشان می دهد.همه کارخانه های معقول سعی می کنند دانه های قهوه را بر اساس اندازه جدا کنند و در همین فرآیند مقداری PB به دست می آید. دلیل اصلی جداسازی دانه ها این نیست که بیشتر یا کمتر بهتر است. این جداسازی فقط تنظیم مجدد را آسان تر می کند. اگر اندازه های مختلف در دسته وجود داشته باشد، اندازه آنها متفاوت خواهد بود. دانه های ریز تیره و سرخ می شوند و در نتیجه طعم آن تلخ می شود اما دانه های درشت کمتر سرخ می شوند و مزه سبزی و ترش دارند. بنابراین، هر چه دانه یکنواخت تر باشد، پردازش آن آسان تر است. قهوه بو داده طعم بهتری دارد. PB ها به دلیل کوچک و گرد بودن بسیار یکنواخت رشد می کنند و گرما بهتر بین آنها منتقل می شود.

بیشتر بخوانید  فهرست کامل از اسامی پسرانه که با حرف ض شروع میشوند

باید بخوانید:

آیا قهوه پی بی عربیکا با قهوه پی بی روبوستا متفاوت است؟

خیر، از آنجایی که قهوه PB قهوه نارس است، ویژگی های هر دو دانه قهوه را دارد. به همین دلیل است که این قهوه یک قهوه خاص است. و هیچ نوع عربیکا و روبسته وجود ندارد.

قهوه PB در کدام کشورها بیشتر تولید می شود؟

ایالت هند

آیا این تغییر در روند رسیدن دانه قهوه عمدی است یا تصادفی؟

هر دو روش. اما اینکه قهوه یکدست یا ترکیبی با قهوه PB داشته باشید بستگی به کشور سازنده (سازنده) دارد.


دیدگاهتان را بنویسید