آیا فردا مدارس تبریز تعطیل است شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱


آیا مدارس تبریز فردا شنبه 19 فروردین 1401 تعطیل است | شاخص آلودگی هوای تبریز امروز و فردا و اینکه آیا مدارس آذربایجان شرقی به دلیل آلودگی هوا فردا و تعطیلی مدارس تبریز تعطیل است ادامه مطلب.

شاخص کیفیت هوای تبریز امروز پنجشنبه 18 فروردین در وضعیت ناسالم برای گروه های آسیب پذیر قرار دارد.

داوود قاسم زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره کیفیت هوای امروز تبریز اظهار کرد: میانگین 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز امروز پنجشنبه 18 فروردین بر اساس ذرات 2.5 میکرون برابر با 106 است که در یک وضعیت ناسالم برای اقشار آسیب پذیر

وی ادامه داد: وزش باد و طوفان از پدیده های طبیعی است که در استان ما رخ می دهد، اما زمانی که گرد و غبار به آن اضافه می شود باعث ایجاد مشکلات و آلودگی هوا می شود.

کاسم زاده خاطرنشان کرد: خشکسالی های سال های اخیر، زهکشی تالاب ها، احداث راه ها و پروژه های شهرسازی، تشدید معادن سطحی و نبود پوشش گیاهی مناسب در مراتع و منابع طبیعی از دلایل اصلی این وضعیت است.

وی افزود: در شرایطی که هوا برای گروه های آسیب پذیر ناسالم است، توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در فضای باز خودداری کنند.

من باید بگویم؛ شاخص آلودگی هوا از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100 هوای قابل قبول، از 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس و همچنین از 150 تا 200 نشان دهنده هوای ناسالم برای همه گروه ها و شاخص آلودگی بیشتر از 200 نشان دهنده وضعیت بحرانی آلودگی هوا است. .

بیشتر بخوانید  واریز یارانه جدید تیرماه برای این دهک ها

دیدگاهتان را بنویسید