آیا طرح رتبه بندی معلمان در اسفند 1400 اجرا می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، رضا حاجی پور می گوید: لایحه رتبه بندی معلمان پس از تغییرات دوباره به هیات امنا ارسال شد. امیدواریم این بار او با چالش دیگری روبرو نشود.

بیش از یک ماه پیش، شورای نگهبان لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس بازگرداند. حالا دیروز مجلس دوباره اصلاحاتی را در این لایحه به تصویب رساند. اما آیا با این اصلاحات قانون رتبه بندی معلمان اجرا می شود؟

حساب رتبه بندی معلمان برای معلمان نیمه دوم سال 1400 می باشد. برای اجرای این قانون تا پایان امسال 12 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. اما شورای نگهبان در دی ماه این لایحه را به مجلس بازگرداند.

گره اصلی این قانون در تامین مالی آن بود. معاون اول رئیس جمهور محمد مخبر گفت که دولت مصمم است طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کند. اما پیش از وی، منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفته بود که دولت بار اعتباری را تصویب نکرده و منتظر است تا قانون تامین اعتبار به امضا برسد.

هیئت امنا در حال بررسی مجدد نمرات است

اما آیا با اصلاحات دیروز قانون مشکل منابع مالی حل شد؟ رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تجارت نیوز گفت: دولت بار مالی اجرای قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کرده است. اصلاحاتی نیز در لایحه رتبه بندی انجام شده است. «لایحه اصلاحات مجدداً به شورای نگهبان ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: منتظر بررسی مجدد لایحه رتبه بندی معلمان از سوی شورای امنا هستیم. امیدواریم این بار چالشی وجود نداشته باشد و این لایحه برای اجرا تصویب شود.»

بیشتر بخوانید  تعداد زندانیان ایران از میانگین جهانی بیشتر است/ 60 درصد جمعیت زندانیان متاهل هستند

آیا رتبه بندی معلمان در اسفندماه انجام می شود؟

تنها 27 روز تا پایان امسال باقی مانده است. آیا اجرای لایحه رتبه بندی تا سال 1401 به تعویق می افتد یا هر آنچه در این لایحه آمده در اسفند ماه اجرا می شود؟ حاجی پور پاسخ می دهد: «پیشنهاد رتبه بندی معلمان از نیمه دوم سال 1400 عملیاتی می شود.» اما به طور دقیق نمی توان گفت چه زمانی اجرایی می شود.

وی در پایان می گوید: «لایحه قانون رتبه بندی معلمان سال هاست که اجرا نمی شود. حالا بعد از گذشت یک سال این مجلس جرات کرده این قانون را تصویب کند. پس از تایید شورای نگهبان، وزارت آموزش و پرورش آن را اجرا خواهد کرد.

با اعمال لایحه رتبه بندی معلمان حداقل حقوق معلمان هشت میلیون و 80 هزار تومان و حداکثر کمی بیش از 16 میلیون تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید