مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا طب اسلامی صحیح است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ترکیب این کلمه شگفت انگیز است. طب اسلامی

این به معنای انکار این نیست که در قرآن چیزی غیر از عسل وجود دارد یا روایات متعددی در این زمینه وجود دارد، بلکه بحث کتاب های مبسوطی است که در این زمینه نوشته شده است، گرایشی که به دنبال نامیدن عقاید یونانی است. طب اسلامی اطعام مردم را … و بیش از صد سال از مخالفت با دانش جدید می گذرد …. بیایید این بار تجربه در زمینه اسلامی سازی پزشکی را در نظر بگیریم که واقعاً پدیده عجیبی است. مطالب من، صفحات کتاب را در انتهای مقاله بگذارید.

راستش در سالهای اخیر طب سنتی این بسیار رایج شد و اغلب به عنوان طب اسلامی برای محبوبیت بیشتر شناخته می شد. در حوزه علم پزشکی اما افرادی هستند و به کمک ابزارهای جدید و تکنولوژی جدید غربی که همیشه آنها را آزار می دهد و آن اینترنت و سی دی و هزار چیز دیگر است، فواید طب سنتی و بد و ما برده این مناطق نیستیم، این را می‌دانم، اما در سیاست که دو سه درصد می‌دانم، می‌دانم که حرف‌های غیرمنطقی زیادی علیه عملکرد این قبیل افراد وجود دارد، مانند در تاریخ. مردمی که همیشه سعی می کنند با فحش دادن به این و آن چیز عجیبی را حفظ کنند که عقل طبیعی آن را باور نخواهد کرد.

این رویه که ممکن است در سایر نقاط دنیا نیز وجود داشته باشد، یعنی بی دلیل بر خلاف آن بخوانند، اما بدیهی است با شواهد متقن، با وجود شواهد بی شمار، پدیده جالبی است که توجه بسیاری را به خود جلب می کند، اما بعد از رنگ و لعاب و بیکار. عوامل – پس از درآمد و شهرت – و بازگشت ساده به همان روش های فعلی. این قانون اول است. (مثل بعضی از فالگیرها و … چه درمان هایی و غیره و غیره) از طرفی در بحث طب سنتی و به اصطلاح. طب “ادم، آدم، یادم می آید که قرن ها نام فلسفه اسلامی را برای فیزیک، پزشکی و فلسفه یونانی به کار می بردیم، و هنوز هم. اگرچه واضح بود که این ترکیب ناخوشایندی است که می توان گفت فقط متعلق به مسلمانان است. وجود نداشتند اما در آن شرکت نداشتند)، این عناوین با پسوندهای اسلامی ساخته شده است. اینها علم و عقل بشری است که در دین به آنها جهل یا فریب گفته می شود.

اما شبهه در ترکیب طب اسلامی به معنای مخالف استفاده از داروهای گیاهی نیست، البته اگر مبنای علمی داشته باشد، اما اگر باید بر اساس برداشت های موجود در کتب پزشکی کهن مانند هدایای بیگانگان و هزاران نفر باشد. . کارهای دیگر اغلب بدون تجربه علمی و بیش از حدس و گمان به آنها اعتقاد جدی ندارم. اینها ربطی به این ندارد که امروزه اگر علمی باشد، گیاه درمانی را به شیمی درمانی ترجیح می دهند. در طول دهه ها، بسیاری از داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی با تکنیک های جدید جایگزین شده اند و این چیز خوبی است، اما باید بپرسید: این چه ربطی به طب سنتی دارد؟

این خود تبدیل به یک داروی جدید شد و علاوه بر تشخیص مضر بودن داروهای شیمیایی، در صورت امکان از داروهای گیاهی نیز استفاده شد. نود و نه درصد مردم قبلاً از همین داروها استفاده می کنند و به اطلاعاتی که برخی سودجویان در مورد آن صحبت می کنند گوش نمی دهند.خود داروی جدید با پیشرفت خود به کاستی های کار خود توجه می کند.

بیشتر بخوانید  اطلاعات کامل دارویی در رابطه با قرص کتوتیفن

باید پرسید آیا این فقط شفای مردم است؟

بسیاری از درمان ها با جراحی و سایر ابزارهای فنی و تکیه بر دانش پایه در خط مقدم علم امروز قرار دارند. آزمایش‌ها، عکس‌ها و بسیاری از کارهای دیگر که روی سلول‌ها انجام می‌شود و هزاران و هزاران مشکل جدید پزشکی دیگر. پس آیا عاقلانه است که علم و تخصص را با کار عطاران و عطاری ها مخلوط کنیم؟ مگر اینکه توسط داروی جدید در آزمایشگاه ها تهیه شوند و اثرشان تایید نشود که البته هر عاقلی قبول خواهد کرد. ? راستش را بخواهید کدام بیمار از فقیر و غنی حاضر است به خاطر این گونه بیماری ها تسلیم عطاری ها و عطاری ها و فالگیرها شود؟

اما اینکه ما در آغاز عصر جدید با آن مخالفت کردیم، برخلاف هر چیز جدید، از سیاست گرفته تا مسائل دیگر، از نجوم گرفته تا پزشکی و غیره، شاید جنبه ای از اعتماد به نفس قدیمی ما بود که به تدریج در حال ترکیدن بود. . چوب ضخیم اما پوسیده اما در برابر اره کردن مقاوم است. اما وقتی قوی باشد، اره کار خودش را می کند. مقاومت ما آنقدر خوب بود که باید کمی فکر می کردیم و کمی دقت می کردیم، مخصوصاً وقتی گزینه های مختلف وجود دارد، اما باید در نظر داشته باشیم که باید سریعتر پیش می رفتیم. به نظر من کار فرهنگستان هنر و ترجمه ها و تالیفاتش عالی بود. ما هنوز از وضعیت تحصیلی آن مدرسه اطلاعی نداریم، اما اساساً این رویه رعایت نشده و کارها پیشرفت کرده است. بخش مهمی از عقب ماندگی ما نظام آموزشی است.

اما یکی از تجربیات جالب این مواجهه با نجوم بود که قبلاً دو یادداشت در مورد آن نوشتم و مقالاتی از دیگران ارائه کردم. در زمینه پزشکی نوین بحث های زیادی وجود دارد و یک بار در این وبلاگ متنی در این زمینه که متعلق به استاد محترم جناب آقای حداد ادل بود را نقد کردم. در واقع، اتهام غربی، یهودی و مسیحی بودن طب جدید یکی از همین موارد است و سیل توهین ها به آن وارد شده و به دنبال آن موضوع واقعاً چیست. اما این بار می خواهم نمونه ای از آن نوشته ها در مورد آوردن دارو را برایتان بیاورم، با تاکید بر اینکه اگر از مخالفت های نجوم عبور کرده اند، هنوز نگذشته اند.

[نمونه اش برخی از کامنت های همان مقاله] نسبت به اعتبار روش دینی و اسلامی با طب که بحث و تجارت خاص خود را دارد و هزاران نفر را درگیر می کند، حساسیت نشان می دهند. سالانه صدها هزار نسخه از کتب طب اسلامی به فروش می رسد تا اینکه معلوم شود حدیث متناقضی چیست که حتی شیخ صدوق آن را در پایان عقاید پنبه ای خود قرار داده است. اما حالا یک متن مهم دیگر می خواهم. حدود شش یا هفت دهه پیش (تاریخ جزوه 1375 ه. فرهنگ اهل کتاب را رد کرده و طب جدید را در آثار یهودیان و مسیحیان وارد کنیم تا با مصداق ادله در این زمینه آشنا شویم.

بیشتر بخوانید  ۱۰ مورد از عوارض و اثرات جانبی آویشن

وی در این مجموعه که به صورت شبه مجله منتشر می شد و مجموعه آنها به صورت چاپی که در یک مجموعه موجود بود، دلایل عجیبی را علیه طب جدید ارائه کرد و کار خود را با این آیه قرآن آغاز کرد. و قبيله اهل كتاب گفتند: به آنچه بر مؤمنان نازل شده ايمان بياوريد.

و البته آیه به قدری گیج کننده است که من از آوردن آنچه می گوید شرم دارم. تصویر زیر را ببینید

و بعد از آن طب نوین را تا می توانست به عنوان اهانت و ناسزا و ناسزا گفت.
خدا را شکر که پزشکان دارالفنون ما تا این مقام به این دروغ ها گوش ندادند و به اندازه ایران این علم را پرورش دادند. با این حال بد نیست نگاهی اجمالی به بحث های این فرد داشته باشیم، بحث هایی که همچنان فعالانه در حال پیگیری است و ما و شما می توانیم و می توانیم از زبان های بسیاری بشنویم.

باز هم تاکید می کنم اینها داروهای گیاهی نیستند، همه می فهمند که تریاک یا سیر چقدر می تواند در درمان برخی دردها مفید باشد، داروها و داروخانه های جدید هم مصرف می کنند، اما چه ربطی دارد. داروهای گیاهی و درمان های قدیمی وجود دارد که اکثر آنها غیرعلمی و غیرحرفه ای هستند.
آنچه برای من مهم است «مذهبی بودن» اطلاعات بقراط است که قرن ها طب ما را فلج کرده و اجازه تغییر آن را نداده است. تنها زمانی که دنیای جدید ما را با میکروب ها و واکسن ها آشنا کرد و طاعون وبا و سایر آفت ها را از بین برد، ما همچنان به طب جدید به دلیل غربی بودن و غیر مذهبی بودنش توهین می کنیم.

از شما می‌خواهم که صفحات اول این کتاب را با دقت، هرچند به سختی، بخوانید و استدلال‌های نویسنده را که در طول یک قرن و نیم گذشته بسیاری از دانشمندان ما درباره آن صحبت کرده‌اند، ببینید.
اول از همه، این داروی جدید مزخرف است.
دوم اینکه غربی ها هر چه داریم را گرفته اند.
ثالثاً این کار یهودیان و برای سلطه است.
چهارم، از زمان ظهور درمان های جدید، بیماری ها افزایش یافته و همه در حال مرگ هستند.
قرن ها طاعون وبا در تجارت و زیارت از این سو به آن سو سرایت کرد و هزاران نفر را کشت تا اینکه بحث قرنطینه مطرح شد و معاینات پزشکی و ریشه آن خشک نشد. اکنون که ویروس های جدیدی مانند ابولا و ایدز وارد شده اند، این بدان معنا نیست که در طبیعت وجود نداشته است، بلکه در نهایت از جایی به مکان دیگر سرایت کرده و مشکل ساز شده است.

در همین راستا همین دانشمندان در صدد معالجه آنها هستند اما در اینجا باز هم می گوییم این پدران سوخته اینها را ساخته اند تا ما را بکشند و …..
در این راستا کتاب هدیه حکیم مومن همچنان بر تمامی رشته های تخصصی پزشکی ارجحیت دارد و عده ای همچنان به دنبال نسخه هایی برای چاپ و فروش در کنار عطاری هستند و به دلیل وجود مشتریان زیاد، کسب درآمد می کنند.

بیشتر بخوانید  علائم عفونت مفصل مصنوعی زانو چیست و چگونه این عارضه درمان میشود ؟

عبارت اول کتاب و برخی از مطالب آن به شرح زیر است:

مردم پست یهودی و مسیحی که اربابان کره هستند، ما را به این روز سیاه انداخته اند. آقایان! بیدار شو رؤیای غفلت این است که چه مدت از وجود مال و جان به طرق بسیار آسانی که خودمان از آن بی خبر هستیم محروم بوده ایم.
… آقایان در زمان ما طب نوین دوره کاملا اشتباهی بود، اول درس می خواندند و بعد طبابت را شروع می کردند و تشخیص بیماری در طب جدید به عکاسی و آنالیز خون او به صورت ناقص و مطابق با جدید خلاصه می شود. رضایت عمومی.جدید سرگرم کننده است …….. و در حالی که پزشکان بزرگ یونانی طب یونانی زحمت کشیدند و خدمات بزرگی به جامعه بشری کردند و این طب کامل از کتاب موجود است و علم طب یونانی کاملاً شرح داده شد. کوچکترین نیاز به داروی جدید ….

به خزانه دولت انگلیس بروید تا ببینید چگونه از دستور العمل های محمد زکریا چه در پزشکی و چه در داروسازی استفاده می کنند …
برو به کتابخانه آستان مقدس ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) کتابی است که خارجی ها می گویند 12 میلیون تومان است. ما چنین گوهری داریم و سیاه هستیم ….
یکی از تناقضات بزرگ طب مدرن این است که مرده ها را تکه تکه می کنند به نام اینکه ببینند چه میکروبی در این فرد بوده که باعث تخریب شده و پادزهری برای این میکروب پیدا کرده اند …. تو کوچکتر از آن هستی که بفهمی چه نوع خلط مخلوط پوسیده ای است که در “منافذ نامرئی بدن” یافت می شود و برعکس این خلط…
اما در طب یونانی کوچکترین نیازی به این عمل نیست فقط با نگاهی به ظاهر بیماری و علائم آن بیماری را تشخیص می دهد… طب جدید ابتدا بیمار را می کشد سپس او را توصیف می کند و نه. کمترین امتیاز را کسب کنید
تفاوت دیگر این است که ماده بیمار را با آمپول های گران قیمت خشک می کنند، در حالی که در طب یونانی این بیماری را با مقدار کمی سرکه که به صورت خارجی یا داخلی در بدن استفاده می شود، خشک می کنند.


آقایان! در وجودم روز اولی که سرطان ظاهر شد کوچکترین مهلتی به بیماری ندادم و از بیرون سرکه و آب قلع سفید و غیره زدم و از داخل هوس کردم. سوپ جو و جو با سرکه و غیره. جلال خداوند. وجودم را انکار کردم و نتوانستم کوچکترین آسیبی از این بیماری مهلک به من وارد کنم: «شغال جنگل مازندران / جز سگ نمی گیرد. بر ما سخت است که داروی پیرزن صحرایی بهتر و مؤثرتر از طب امروزی باشد روز را سیاه کرد و مردم را به انواع بیماریهای مهلک و لاعلاج گازدار عذاب داد و ماده عمومی بیماری خون سوخته است. “خون کثیف”، سودا، صفرا و مخاط.
اینها نمونه هایی از عبارات درخشان این کتاب مفصل است که البته مجموعه ای از انتشارات به نام راهنمای زنده ماندن از مرگ مصنوعی است.

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

رسول جعفریان

دلگرم کننده جمع آوری شد

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *