آیا صادرات نفت ایران به چین متوقف می شود؟


صادرات نفت ایران به چین

MeetNews ایالات متحده رسماً اعلام کرده است که به دنبال تحریم های شدیدتر نفتی علیه ایران است و در حال بررسی راه های جلوگیری از فروش نفت ایران به چین است.

مجیدرضا حریری ، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به تجارت نیوز گفت: ما از سال 2017 که دوباره تحریم ها علیه ما اعمال شد و همچنین در سال های گذشته که تحریم های نفتی در سال 1991 و 1992 بر ما تحمیل شد ، حمایت چین را داریم. “چین رسما اعلام کرده است که تحریم های یک جانبه علیه ایران را نمی پذیرد ؛ بنابراین ، جریان صادرات نفت ما به چین هرگز صفر نبوده است.

حریری ادامه داد: چین حتی خرید نفت از ایران را در آمار گمرکی خود پنهان نمی کند تا نشان دهد تحریم ها را قبول ندارد.

با این حال ، وی معتقد است که شرایط تحریم ها صادرات نفتی ما را دچار رکود خواهد کرد و توضیح می دهد: “در هر صورت شرکت های نفتی منافع شرکتی را دارند که از آن حمایت می کند و ممکن است با وضع تحریم های شدیدتر ، صادرات نفت از ایران به چین کاهش می یابد مقابله با این کشور ممکن است دشوارتر باشد. از آنجا که بسیاری از شرکتهای چینی در شرکتهای جهانی فعال هستند ، تحریمهای ایالات متحده لطمه می زند.

البته رئیس اتاق ایران و چین معتقد است که صادرات ما به چین هرگز به صفر نخواهد رسید و تشدید تحریم ها علیه تأمین نفت باعث ترس شرکت های خارجی برای تجارت با ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید  داستان اشتباه در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و "نچ" چیست؟

مرتضی افگه ، اقتصاددان ، نیز به تجارت نیوز گفت: “اگر تجارت ما با چین قطع شود ، وضعیت کشور چقدر بد خواهد بود ، به تحلیل علمی زیادی احتیاج ندارد. معیشت مردم ما به روابط تجاری نفت با سایر کشورها بستگی دارد و این کاملاً واضح است.

وی ادامه داد: در گذشته هم در تحریم های اولیه و هم در تحریم های اخیر موفق به دور زدن تحریم ها شده ایم اما شرایط تحریم به هیچ وجه مطلوب نیست و اداره کشور با تحریم دشوار است.

وی گفت: “به نظر می رسد که ایالات متحده می خواهد ما را مجبور به امتیازدهی کند و ایران به دنبال قدرت چانه زنی بالا است ، اما متأسفانه ایران در مذاکرات قدرت چانه زنی بالایی ندارد و این وضعیت ادامه دارد.” بر مردم

افقه همچنین هشدار می دهد: به محض اینکه نتوانیم ارزهای مورد نیاز خود را بدست آوریم کالاهای مورد نیاز وارد نمی شوند و قیمت ارزها و کالاها بالا می رود و به دنبال آن تورم افزایش می یابد. صنایع و خدمات نیز به واردات بستگی دارد و حتی قیمت محصولات داخلی ما در حال افزایش است و ما تورم مضاعفی را تجربه می کنیم که مردم به راحتی نمی توانند آن را تحمل کنند.

وال استریت ژورنال و رویترز در گزارش های جداگانه ای گزارش دادند که واشنگتن در حال بررسی تحریم های شدید علیه ایران به ویژه چین است که به طور متوسط ​​557000 بشکه نفت خام از ایران خریداری می کند.

رابرت آینهورن ، تحلیلگر موسسه بروکینگز گفت: “این خبر احتمالاً پیامی برای ابراهیم رئیسی است که اگر ایرانی ها جدی در بازگشت به برجام نباشند ، ایالات متحده گزینه های دیگری دارد که برای تهران گران است.”

بیشتر بخوانید  یاوری: دو هفته آینده دو فینال مهم فوتبال در اصفهان برگزار می شود

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه معاملات نفتی ایران و چین ، به گزارش صادرات نفت ایران به چین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید