آیا صادرات مرغ به عراق ادامه دارد؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس سازمان دامپزشکی کشور از لغو ممنوعیت صادرات محصولات طیور به عراق خبر داد و گفت: نظارت دامپزشکی در کشور در سطح مطلوبی است.

سید محمد آقامیری در گفت و گو با اعلام مهمترین دستاورد سازمان دامپزشکی افزود: پس از گذشت 6 سال از ممنوعیت صادرات مرغ، پر مرغ، تخم مرغ، جوجه یکروزه و تخم بارور شده به کشور عراق، با سال های بعد، صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شد. از تمامی محصولات طیور به این کشور اجازه داده شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور سلامت محیط تولید طیور کشور را دلیل رفع ممنوعیت عنوان کرد و گفت: با تلاش همکاران کشورمان سرسبز است.

آقامیری با اشاره به مهار موفق آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور تاکید کرد: به دنبال ریشه کنی کامل پنج بیماری هستیم و برای این امر نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم.

شیوع تب کریمه کنگو یا CCHF در ماه های اخیر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین به شیوع بیماری تب کریمه کنگو یا CCHF در ماه های اخیر اشاره و تصریح کرد: ستاد مرکزی مبارزه با این بیماری تشکیل شده و روند افزایش تعداد مبتلایان کند شده است.

آقامیری درباره آخرین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو گفت: نزدیک به 60 نفر مبتلا به این بیماری داریم که پنج نفر نیز فوت کرده اند.

بیشتر بخوانید  توئیت پر بازدید خبرنگار فلسطینی از غزه

دیدگاهتان را بنویسید