مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا شما این 5 عادت لازم برای داشتن روان سالم را دارید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استرس

ذهن سالم به همان اندازه مهم است که بدن سالم؛ اما گاهی اوقات اهمیت آن را فراموش می کنیم! بطور مثال فراموش می کنیم، عادت هایی در خود ایجاد کنیم که شادی، اعتماد به نفس و ایمنی ما را تضمین کنند. همه ما می دانیم که باید خوب غذا بخوریم و به مقدار کافی ورزش کنیم، اما چه کاری می توانیم انجام دهیم تا مطمئن شویم که از نظر عاطفی قوی، انعطاف پذیر و راضی هستیم؟

1- به اندازه کافی بخوابید

خواب مهم است زیرا به بدن شما اجازه می دهد استراحت کند و ذهن شما را به حالت اولیه بازگرداند. خواب همچنین این توانایی را دارد که بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. اگر به خود اجازه ندهید که در شب استراحت کافی داشته باشید، به راحتی می توانید تحریک پذیر شوید و سلامت جسمی شما همراه با سلامت روانی شما به خطر می افتد.

2. سالم بخورید و ورزش کنید

درست غذا خوردن، به دلایل زیادی مهم است، اما آیا می دانستید که واقعاً می تواند روی روان شما تأثیر بگذارد؟ با خوردن یک رژیم غذایی سالم پر از مواد مغذی ضروری، زیست کلی خود را بهبود می بخشید و اضطراب و استرس را کاهش می دهید. ورزش با تغذیه سالم می تواند خلق و خوی شما را برای مبارزه با اضطراب و افسردگی با ترشح هورمون های سروتونین و دوپامین افزایش دهد.

3. با افراد دیگر ارتباط بگیرید

تعامل اجتماعی بخش بسیار بزرگی از انسان بودن است که به شما امکان می دهد با افراد مختلف در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید. ایجاد ارتباط با دیگران، چه خانواده و چه دوستان، می تواند به شما کمک کند تا با استرس هایی که هر روز شما را آزار می دهند مبارزه کنید. بنابراین حتی خوب است، خارج از دایره امن ارتباطات خود حرکت کنید.

بیشتر بخوانید  داستان ژنرال میلی در مورد کابوس های ترامپ - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

4. تکنیک های آرامش

با گذشت زمان، استرس می تواند در بدن شما جمع شود و روان شما را آسیب برساند. اما چه باید کرد؟

یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با آن، این است که ذهن خود را به طور فعال تمرین دهید تا آرام شود. می توانید از تکنیک ها استفاده کنید که می تواند سطح استرس ، فشار خون و تنش عضلانیتان را کاهش دهد.

5. سپاسگزاری را تمرین کنید و مثبت بمانید

به یاد داشته باشید که چیزهایی در زندگی خود دارید که باید از آنها سپاسگزار باشید و این امر به همان اندازه مهم است که سالم غذا خوردن و ورزش کردن.

وقتی زندگی شما را غمگین می کند، قدردانی راهی عالی برای داشتن ذهنیت مثبت است. هر روز زمانی را برای فکر کردن به چیزهای مثبت زندگی خود اختصاص دهید و آنها را یادداشت کنید تا بتوانید به آنها مراجعه کنید. داشتن نگرش مثبت به زندگی، حتی در تاریک ترین لحظات زندگی، می تواند تا حد زیادی به سلامت روانتان کمک کند.

با رعایت این نکات، یک قدم جلوتر از استرسی هستید که می تواند هر روز شما را عقب نگه دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *