آیا شاخه دوم اسکار می تواند باشد؟ / تعهد فرانسه به ایالات متحده در جشنواره فیلم – اخبار سینما و تئاتر – اخبار فرهنگی تسنیم نیز مشهود است


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیمسعید متزاگاسی ، نویسنده و منتقد سینما ، در صفحه اینستاگرام خود جشنواره فیلم کن را جشنواره ای آمریکایی به تمام معنی و حتی “ترسناک تر از اسکار” توصیف کرد.

این منتقد ریاکاری سیاست های جشنواره را ناشی از انتخاب رئیس هیئت داوران جشنواره و انتخاب بهترین فیلم ها و همچنین حضور بازیگران و هنرمندان فیلم های تجاری در مراسم فرش قرمز و تماس های عکس و نمایش آنها عنوان کرد.

“برای نوزدهمین بار در تاریخ جشنواره ، یک کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیئت داوران برای مسابقه اصلی جشنواره انتخاب شده است ، در حالی که در این مدت تنها 14 بار رئیس هیئت داوران فیلمسازان فرانسوی ، کشور پیشرو ، ” او گفت. کشورهای دیگر ، حتی کشورهای دارای فیلم مانند آلمان ، ایتالیا و انگلستان ، نقش کمی در این شرایط داشته اند.

امسال همزمان با انتخاب اسپایک لی آمریکایی به عنوان رئیس قضاوت ، به جودی فاستر بازیگر ، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی جایزه اهدا شد که این نشانه واضح توجه مداوم به هالیوود و ایالات متحده است.

اما یک نکته بسیار مهم دیگر در مورد آمریکایی بودن کن وجود دارد. وی از فیلم هایی مانند شرک و STARWARS و The Unhahausted به عنوان فیلم های کاملاً تجاری و ضد هنری و همچنین رژه کارگردانان اخیر مانند آرنولد و سیلوستر استالونه نام برد که رسما با زره و تهوع جشنواره را مسخره کردند.

علاوه بر دلیل ادعایی تمرکز کن بر روی فیلمهای تجاری سالهای گذشته ، می توان به حضور 100٪ فیلم تجاری و پرفروش “سریع و خشن 9” در جشنواره کن امسال اشاره کرد که تعجب بسیاری از روزنامه نگاران و منتقدان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| تالاخادزه؛ مرد طلایی دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری/ غول گرجستانی رکورد شکست- اخبار ورزش جهان - اخبار ورزشی تسنیم

گواه ادعای دیگری که حق این منتقد سینما در این زمینه دارد ، “نقض قانون مهم جشنواره است که اولین نمایش جشنواره است” که برای فیلم های آمریکایی وتو شد. “اما قرار نبود فیلم های کن قبل از جشنواره در هیچ کجایی نمایش داده شوند.” “اما بارها در جشنواره کن فیلم هایی از سینمای آمریکا وجود داشت که از یک ماه پیش برای عموم نمایش داده شده بود!”

“بدون پول و سرمایه استودیوها ، شرکت ها و شرکت هایی که به طرق مختلف جشنواره فیلم کن را حمایت می کنند و اغلب آمریکایی هستند ، در هر صورت برگزاری این جشنواره غیرممکن است و به قول معروف جشنواره فیلم کن در حال برگزاری است شاخ های شرکت های آمریکایی. “

وی ادعای مدیران جشنواره در مورد هنر و آزمایش را زیر سال برد و گفت كه مدیران كن برای بدست آوردن پول و سرمایه “خودآزاری” می كنند و به قول معروف “برای شركت در چراغ جشنواره باج به شركت های آمریکایی می دهند. او می گوید!” “

موستاگاسی سرانجام می گوید که این رفتار باعث شده است که فیلم های بزرگ سینماگر “اینگمار برگمن” در تمام سال های گذشته در جشنواره فیلم کن ناموفق بمانند و حتی وقتی مدیران جشنواره از او خواستند که این ناکامی را جبران کند ، به وی جایزه دادند “نخل طلایی” “. وی برای اهدای مراسم ، امتناع ورزید و گفت دیگر پا به جشنواره نمی گذارد.

در اینجا چگونگی “جشنواره فیلم کن که زمانی ادعا می شد هنری ترین جشنواره فیلم در جهان است ، آمریکایی تر از اسکار و کاتولیک تر از پاپ شد!”

بیشتر بخوانید  ایران با نگرانی عمیق تحولات در اوکراین را پیگیری می‌کند

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید