آیا سیمان نرمال است؟


اللهاری ، مدیر کل وزارت صمت ، به اخبار منتشر شده در مورد سهمیه های سیمان گفت: “هیچ تصمیمی برای اختصاص سهمیه سیمان گرفته نشده است. به زبان ساده ، محصولی وجود ندارد که بخواهیم به عنوان سهمیه ارائه دهیم.

وی افزود: ما دو روز پیش در مجلس بودیم و دیروز در کابینه وزیر صمت و مشکل برق رسانی به صنعت همچنان در حال پیگیری است. به رئیس جمهور پیشنهاد شد که به او خدمت کند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی وزارت صمت اظهار داشت: بر خلاف اعلامیه ، برق واحدهای تولیدی هنوز متصل نیست. عناصر تولید سیمان باید با تقاضای خاصی به برق متصل می شدند ، اما این کار انجام نشد. اعلام شد که واحدهای تولیدی می توانند با ظرفیت 100٪ در شب و 30٪ در روز کار کنند ، در حالی که این مقدار منبع برق دردی از واحدهای تولیدی سیمان دوا نمی کند.

آیا سیمان نرمال است؟

الهیاری ادامه داد: حداقل 60 تا 70 درصد از برق مصرفی در این کارخانه ها برای کوره است که قابل روشن یا خاموش نیست. روشن و خاموش شدن مکرر باعث آسیب به کوره می شود و در نهایت کارخانه ها را مجبور به تعویض سیستم نسوز کوره می کند.

وی گفت: امروز ارزش هر آجر نسوز 500000 تن تخمین زده شده است ، بنابراین علاوه بر چند آخر هفته برای ساخت آن ، 30 میلیارد تن برای ساخت هر كوره هزینه می شود. بنابراین به هیچ وجه نمی توانید با ظرفیت 10٪ شروع کنید.

مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی اظهار داشت: موجودی واحدهای کلینکر حدود 3 میلیون تن است که به معنای مصرف کمتر از دو هفته در کشور ما است که کلینکر خوبی نیست و بخشی از آن کنار گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید  بن سلمان مخالف و موافق را شگفت‌زده کرد؛ «متالیکا» در ریاض!+ عکس

وی گفت: “به هر واحدی که تماس گرفتیم گفته شد که برق آنها هنوز وصل نیست.” ما موجودی خوبی در تقویت داریم ، اما ذخایر سیمان در کشور به طور قابل توجهی کاهش یافته است. با محدودیت تأمین برق ، تولید نخواهد شد و حتی اگر تولید شود ، تولید با ظرفیت 10٪ فقط شبکه کارگزاری را گسترش می دهد.

۲۲۳۲۲۷

دیدگاهتان را بنویسید