آیا سیستان و بلوچستان برای گردشگری مناسب است؟



سیستان و بلوچستان یکی از مناطق تاریخی ایران است که یکی از مناطق محروم ایران نیز می باشد. جالب است که از آنجایی که این نقطه از کشور به دلیل توسعه نیافتگی یکی از در معرض خطرترین مناطق ایران است، بناهای دیدنی و تاریخی نیز دارد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد هستند. . سیستان و بلوچستان بر اساس باور قدیمی یازدهمین کشوری است که اهورامزدا ایجاد کرده است. این شهر در سواحل عمان و اقیانوس هند واقع شده است و لنگرگاه آن قادر است کشتی های اقیانوس پیما را پهلو دهد و در عین حال مناطق آزاد تجاری را از ایران دور کند. این استان با داشتن بندر چابهار در زمستان گرم ترین نقطه کشور و در تابستان سردترین بندر جنوب ایران است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جاذبه های گردشگری سیستان بپردازیم.

مکان های تفریحی سیستان و بلوچستان کدامند؟

· کوه خواجه: کوه خواجه که در شهر زابل قرار دارد مانند جزیره ای بین دریاچه هامون است. این کوه در 17 کیلومتری شهر زابل است و بر فراز کوه خواجه مجموعه ای از آثار تاریخی مربوط به دوره ساسانی وجود دارد. این کوه به این دلیل معروف است که یکی از پیروان اهل بیت که در کتاب اوستا آمده و مردی خردمند بود برای تفکر و تعقل به این نقاط رفت. همچنین مقبره های جالب و مقبره های کوهستانی با معماری خاص خود بهترین گزینه برای افرادی است که از مکان های شگفت انگیز دیدن می کنند.

· موزه پست: موزه پست زاهدان که یکی از موزه های زاهدان است، بهترین مکانی است که می توانید انواع مجسمه های باستانی، مرواریدهای سوخته شهر و ابزار قدیمی و البته باستانی را در آن پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  آخرین جزئیات از حادثه انفجار پالایشگاه نفت بندرعباس | این انفجار هولناک پنج مصدوم و یک کشته داد

· غار و آشار لادیز: غار و آبشار بانوان یکی از دلپذیرترین و دلپذیرترین مناطق طبیعی است که در دمای 40 درجه سانتیگراد می تواند بهترین مکان برای تفریح ​​و سرگرمی باشد. این منطقه که به دلیل وجود غار و آبشار دلاویز در شهرستان میرجاوه در شهر میرجاوه واقع شده است، از بدو ورود پذیرای صدای طنین انداز آبشار در هوای گرم است. اهالی این منطقه آثار زیادی ساخته اند که می توان به راحتی از بازارهای محلی خرید کرد.

· قلعه ناصری: قلعه ناصری که یکی از آثار به جای مانده از دوره قاجار در شهر ایرانشهر است به دستور ناصر دینشاه ساخته شد. جالب است بدانید که ناصرالدوله پیشنهاد ساخت این قلعه را داد و 7 سال را به ناصرالدین شاه اختصاص داد و روی یک معماری داخلی و خارجی بسیار زیبا کار کرد.

· مجتمع بزرگ تفریحی دریایی: اگر به چابهار رفتید حتما سری به مجموعه تفریحی دریای بزرگ بزنید. این منطقه در مسیر چابهار است که منظره ای باورنکردنی از برخورد امواج و صخره ها به ارمغان آورده است. خرچنگ ها و لاک پشت های مختلف در اطراف روی صخره ها و حتی روی شن های ساحل بازی می کنند. این منطقه یکی از مناطق باصفا و بکر گردشگری است که دارای امکاناتی مانند آلاچیق و رستوران می باشد. همچنین صخره های زیبای این منطقه دارای پوشش سبز رنگی از خزه های دریایی هستند که محل بسیار خوبی برای عکاسی ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید