آیا سگ دندان شیری دارد؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد همیشه مطرح بوده، این است که آیا سگ دندان شیری دارد یا خیر؟ سگ‌‏ها همانند بسیاری از حیوانات خانگی دیگر، دارای دندان‌‏های تیز و سختی هستند تا بتوانند به کمک آن‌‏ها به خوبی غذای خود را بجوند. البته در نظر داشته باشید که دندان سگ‏‌ها نسبت به دیگر حیوانات بسیار قوی و سخت‏تر است. در این بخش، قصد داریم به شرح پاسخ سوال آیا سگ دندان شیری دارد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

انواع دندان های سگ

به طور کلی، دندان‏‌های دهان سگ به دو دسته آسیابی و نیش تقسیم می‌‏شوند؛ دندان‌‏های شیری آسیابی سگ‏‌ها پس از ۶ ماهی می‏‌افتند. البته در نظر داشته باشید که زمان افتادن دندان‏‌های شیری آسیابی سگ‌‏ها با توجه به نوع نژاد آن‌‏ها متغیر است. دندان‏‌های شیری نیش سگ‏‌ها نیز پس از ۴ ماهگی می‌افتد. البته در نظر داشته باشید که سگ‏‌ها دندان افتاده خود را قورت می‏‌دهند؛ به همین دلیل شما نمی‏‌توانید به طور دقیق متوجه زمان افتادن دندان آن‏‌ها شوید. حال سوال اینجاست که آیا دستگاه گوارش سگ‏‌ها پس از قورت دادن دندان دچار مشکل می‏‌شود؟ پس از آن که سگ ‏‌ها دندان خود را قورت می‏‌دهند، دندان سریعا توسط مدفوع از بدن آن‏ها خارج می‏‌شود.

انواع دندان سگ

دندان‌‏های سگ چه زمانی تکمیل می‌‏شوند؟

بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‏‌شوند که دندان‏‌های سگ چه زمانی تکمیل می‌‏شوند؟ طبق گفته vca دندان سگ‏ ها در ۸ ماهگی تقریبا تکمیل می‏‌شود. در چنین مواقعی شما می‏‌توانید ۴۲ دندان اصلی را در دهان توله سگ خود مشاهده نمایید و لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که اگر دندان‌های اصلی سگ از بین بروند، دندان دیگری جای آن‏‌ها در نمی‌‏آید. به همین دلیل، بایستی به نکات مراقبت دهان و دندان توله سگ خود توجه ویژه‏ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید  هشدار زرد هواشناسی؛ رگبار و رعدوبرق در ۸ استان/ دمای بالای ۴۹ درجه در سه استان

کلام آخر

همانطور که در بخش‌‏های قبل ذکر شد، یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از افراد به وجود می‏‌آید، این است که آیا سگ دندان شیری دارد یا خیر؟ سگ‌‏ها همانند بسیاری از حیوانات دارای دندان شیری می‏‌باشند. البته در نظر داشته باشید که دندان‏‌های شیری سگ‌‏ها پس از مدت زمان کوتاهی می‏‌افتند و بجای آن‌‏ها دندان اصلی در لثه در می‏‌آید. اگر توله سگ شما با مشکل دهان و دندان مواجه است، پیشنهاد می‌‏شود سریعا با دامپزشک آنلاین سگ ارتباط برقرار کنید تا بتوانید این مشکل را به بهترین شیوه برطرف سازید. ناگفته نماند که دامپزشک آنلاین سگ ، قادر به برطرف نمودن مشکلات دهان و دندان سگ‏‌ها با نژادهای مختلف به بهترین شکل ممکن می‌‏باشد.


اگه درباره پرورش و نگهداری و تکثیر

پرنده

سوال داری،
از استاد داداشپور بپرس
پرورش دهنده پرندگان زینتی و سالن دار
هزینه سوال: فقط 18/000 تومان
به محض پاسخ، به شما با پیامک خبر میدیم 🙂
پرسیدن



دریافت برنامه غذایی حیاتی و مهم برای پرنده خانگی شما(کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید