آیا ستاره های حراج / بحران مالی لیگ برتر را خالی می کند؟



در روزهای پایانی بیستمین لیگ برتر ، بسیاری از باشگاه ها مدیون بازیکنان خود هستند و این باعث شده است تا پیشنهادات خارجی جذابیت بیشتری برای جلب توجه ستاره ها داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، کاپیتان تیم ملی به ستاره های استقلال و پرسپولیس منتظر پایان فصل است و ایران را ترک می کند؛ علت را باید در عدم پرداخت مطالبات داخلی و قراردادهای غلیظ و شیرین خارجی جستجو کرد که علاوه بر افزایش درآمد ، زندگی حرفه ای و شخصی ستاره های فوتبال ایران را نیز بهبود می بخشد.

احسان حاج صفی ، پیام نیازمند ، مهدی قائدی ، محمد حسین کنعانی زادگان ، احمد نوراللهی ، سیاوش یزدانی ، محمد محبی و دیگران. بازیکنانی هستند که بخشی از سهمیه ملی لیگ برتر نیز هستند ، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری خروج از ایران نزدیک است.

بحران مالی چند سال گذشته باشگاه های مختلف لیگ برتر را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. دیگر خبری از سرمایه گذاری بخش خصوصی مانند آنچه زنوزی در تراکتورسازی انجام داد ، نیست و از سوی دیگر ، استقلال و پرسپولیس قادر به پرداخت بدهی بازیکنان خود نیستند.

به طور کلی ، وابستگی زیادی به منابع دولتی برای ایجاد تعادل در بودجه وجود دارد ، اما اکنون به دلیل افزایش تورم در دستمزد و کاهش منابع دولتی ، وضعیت نامتعادل تر شده است.

* بازیکنان طلبکار علاقه مند به جدایی هستند

اکنون که مسابقات به پایان رسیده و تنها هشت بازی باقی مانده است ، بسیاری از تیم ها تنها حدود 50 درصد از مطالبات بازیکنان خود را پرداخت کرده اند. در نتیجه ، بازیکنان با پیشنهادات خارجی در ترک ایران تردیدی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید  عضو کمیته صنعت مجلس: حقوق مصرف کننده در صنعت ایران جایی ندارد - اخبار قزوین - اخبار استانهای تسنیم

استقلال و پرسپولیس هنوز نتوانسته اند بازیکنان ثابت خود را برای تمدید قرارداد متقاعد کنند. در واقع ، این بازیکن حق دارد که پای میز مذاکره ننشیند زیرا شرایط فصل های گذشته را دریافت نکرده است.

طبیعتاً طرفداران و طرفداران فوتبال ، همانطور که در گذشته نیز مشاهده کردیم ، مشکلی با این موضوع نخواهند داشت و باید شاهد ضعف و کاهش کیفیت مسابقات باشگاهی و پیامدهای این رویداد در لیگ قهرمانان آسیا باشند.

با این حساب ، فصل بعدی فوتبال باشگاهی ایران را بدون ستاره های آن تصور کنید. فوتبال که این فصل از نبوغ و تکنیک قبلی خود خالی شد و بازیکنان را به فوتبال قطری و اروپایی منتقل کرد.

* هیچ ستاره ای باقی نمی ماند ، هیچ ستاره ای نمی آید

از سوی دیگر ، در شرایط فعلی شاهد بودیم که تیم هایی مانند استقلال ، پرسپولیس و تراکتور از پرداخت هزینه های نیازهای بازیکنان خارجی خود عاجز هستند. پرسپولیس به سختی رادوشویچ را به تهران بازگرداند ، حمزوی با مشکل ایران را ترک کرد و میلیچ قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد. گلزن برتر فصل گذشته ، دیابت ، نیز پس از تمرینات زیاد و سفت کردن تمرینات خود را از دست داده است.

آیا با این رویدادها مناسب است جای خالی ستاره های ایرانی که در مسابقات قهرمانی خارجی در منطقه و اروپا کشور را به دلیل عدم دریافت حقوق ترک کرده اند ، با بازیکنان خارجی جدید و احتمالاً با کیفیت فنی بسیار کمتر پر کنیم؟

بحران کنونی در فوتبال ایران که ریشه در مسائل مالی دارد ، به طور فزاینده ای در فوتبال داخلی ریشه دوانده است. با این قراردادهای سنگین که از توان باشگاه ها خارج است ، فوتبال ایران رو به زوال می رود.

بیشتر بخوانید  مدت خدمت سربازی تغییر نخواهد کرد | سربازان بخوانند

* زمینه سازی برای جوانان

اگر وضعیت مالی بهبود نیابد ، باشگاه ها حداقل باید بازیکنان گران قیمت را محدود کنند و به سراغ جوانان با استعداد بروند که طبیعتاً حقوق کمتری را تقاضا می کنند. البته در گذشته نیز با توجه به نبود مدیران م effectiveثر و ساختار مدیریتی مناسب ، شاهد افزایش یک شبه قیمت ها بودیم.

به همین دلیل ، این احتمال وجود دارد که در صورت خروج ستاره ها از ایران ، بازیکنان جوان به لطف دلالان فرصت طلب و مدیران بی تجربه به حفظ حقوق در بالاترین سطح ممکن ادامه دهند و وضعیت فعلی و بدهی تیم ها ادامه یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید