آیا زنجیر زدن زنان در ماه محرم حرام است؟



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: بستن زنان در هیئت های مذهبی و رنگ آمیزی خودرو با گل در ایام سوگواری امام حسین(ع) (ع) حرام است».

سرهنگ محمدرضا یاری معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزاری مراسم عزاداری در این ماه را تسلیت گفت. ماه محرم در 2 سال گذشته از نظر شیوع و شیوع ویروس کرونا متفاوت بود و در سال های گذشته برگزار می شد.

وی افزود: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با توجه به امکانات خود توانستند مراسم عزاداری سالار شهیدان را به صورت محدودتر برگزار کنند و امسال نیز هیئت های عزاداری این مراسم را برگزار کنند. این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک به دلیل افزایش تعداد بیماران و فوت شدگان.

معاون اجتماعی فرهنگی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این میان همکاران ما در ادارات مختلف پلیس راهور در کنار مردم و عزاداران حسینی(ع) بودند تا امنیت و نظم و انضباط خود را در مراسم عزاداری حفظ کنند. .

وی در ادامه با بیان اینکه در ماه محرم شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در عرصه های مختلف و در عین حال افزایش تحمل در جامعه هستیم، گفت: این موضوع نشان می دهد که اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال اجرا کنیم. اثرات مثبتی خواهیم داشت

وی همچنین با قدردانی از هیئت‌های مذهبی که در سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند، افزود: هدف همه ما عزاداری آبرومندانه و در خور شأن و شخصیت امام معصوم (ع) است. ). بهترین راه برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و کسب ثواب کافی رعایت نکاتی در شب عزا است.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار سیل در نقاط مختلف ایران / تا 19 مرداد در کشور هوشیار باشید

سرهنگ جاری یادآور شد: پلیس در راستای حفظ حریم فرهنگ عاشورایی و عزاداری محرم ممنوعیت هایی را اعمال می کند که یکی از آنها حضور زنان زنجیر زده در هیئت های مذهبی و گل گذاشتن روی خودروها است. قانون را تصویب خواهد کرد.

این مقام انتظامی همچنین نوشتن شعارهای خنده دار بر روی خودروها، قرار دادن تمثال امام عطار(ع) در درب موکب و اختلاط زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت ها عنوان کرد و همچنین از عزاداران خواست به رفتار خود احترام بگذارند. همسایه ها هنگام ایستادن، مراسم عزاداری و خودداری از پخش سرود در خیابان های عمومی در پایان شب (معمولاً بعد از نیمه شب).

وی در پایان با بیان اینکه پلیس در ایام عزاداری محرم به صورت مستمر در کنار عزاداران حضور دارد و از ظرفیت پلیس افتخاری در این ایام استفاده می شود، از هیئت های عزاداری و عموم مردم خواست تا با ماموران همکاری لازم را داشته باشند. همانند سال های گذشته

دیدگاهتان را بنویسید