آیا روند تاج گذاری در جهان به سمت مماشات است / آخرین پرش تاج آمیکرون؟



یکی از اعضای کمیته ملی علمی کرونا گفت: هنوز جهش جدیدی از این ویروس گزارش نشده است و انشالله اگر به سویه جدیدی برخورد نکنیم و آمیکرون آخرین جهش باشد، امیدواریم. با مدیریت صحیح ایام نوروز سال آینده را با آرامش آغاز کنیم.

دکتر محمد واژگانی با تاکید بر اینکه مشخصا از پیک آمیکرون گذشتیم، گفت: اگر مردم سومین واکسن را جدی بگیرند که پوشش نوبت سوم قبل از نوروز را افزایش می دهد، حاشیه ایمنی جمعیت افزایش می یابد. از سوی دیگر رعایت فاصله اجتماعی به ویژه پرهیز از تجمع و تجمع می تواند از ابتلای بیشتر افراد جلوگیری کند.

وی در خصوص پیش بینی وضعیت کرونا در کشور بعد از نوروز سال 1401 گفت: بعد از هر تجمع و تغییر رفتارهای پرخطر، شیوع این بیماری بیشتر می شود، بنابراین بهتر است مردم با این افراد رفتار مناسب داشته باشند. روزها.” برای حفظ سلامتی خود، یعنی. بیایید از خانواده شروع کنیم. شاید این بیماری به شدت سال گذشته نباشد، اما سهل انگاری بزرگترین آفت خانواده هاست. تاج هنوز وجود دارد، اما اگر بتوانیم تغییر رفتار را در 20 روز یا یک ماه آینده مدیریت کنیم، ممکن است بعد از عید بتوانیم به زندگی عادی و آرامش نسبی برگردیم.

وی تاکید کرد: عملا در حال ورود به شرایط بحرانی تغییر رفتار هستیم و برای داشتن آرامش در سال آینده باید ماه آینده آن را هنرمندانه مدیریت کنیم. مدیریت این بیماری ساده است، اگر افراد نوبت سوم واکسن را دریافت نکردند، باید واکسیناسیون را تکمیل کنند. از طرفی استفاده از ماسک در مجالس ضروری است. مقررات بهداشتی تغییری نکرده است و همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در مهمانی های خانوادگی، مجالس و امثال آن ضروری است.

بیشتر بخوانید  جزئیات ماجرای شلیک به زنان در خیابان‌های اصفهان / انگیزه قاتل چیست؟ -

یکی از اعضای کمیته علمی کشوری کرونا درباره ظهور جهش دیگری در کرونا اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات من هنوز جهش جدیدی از این ویروس گزارش نشده است. روند جهانی تقریباً به سمت صلح است، هر کشوری پروتکل های خود را اعمال می کند و انشاءالله اگر با مسیر جدیدی روبرو نشویم و آمیکرون آخرین جهش باشد، امیدواریم این روزها سال آینده را با آرامش و با مدیریت صحیح آغاز کنیم. همه ما انتظار داریم سال آینده این بیماری همه گیر شود و اگر بتوانیم از گسترش تاج جلوگیری کنیم، ممکن است اتفاق بیفتد.

وی افزود: این روزها اخباری می شنویم که نگران کننده است، اینکه مردم واکسینه نمی شوند مایه نگرانی است. نکته مهم این روزها این است که افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و مبتلایان به سیستم ایمنی معیوب، افراد مبتلا به سرطان و غیره. آنها باید بیشتر از دیگران مراقب باشند.

دیدگاهتان را بنویسید