آیا روسیه سلاح های فضایی را در مدار زمین قرار داده است؟


این تاسیسات مرموز که در اوایل سال جاری از روسیه به فضا پرتاب شد، این سوال را مطرح می کند که آیا روسیه پس از یک سری مانورهای پیچیده در حال توسعه سلاح های فضایی مخفی است یا خیر.

ماهواره کنجکاوی تاسیسات 2014-28E را شناسایی کرده است که در ماه می امسال به فضا پرتاب شد. این تاسیسات با سه ماهواره ارتباطی در مدار است که به نظر می رسد برای پیوستن به ماهواره های نظامی قبلی پرتاب شده اند که آمریکایی ها آنها را زباله های فضایی می دانستند، اگرچه روسیه هرگز رسماً پرتاب آن را اعلام نکرده است.

حرکات عجیب این جرم که توسط ستاره شناسان آماتور در آمریکا و روسیه مشاهده شد، تردیدهای زیادی در مورد ماهیت آن ایجاد کرد.

این شی مرموز دقیقاً مانند یک پهپاد پرواز کرد و بین ماهواره‌های روسی حرکت کرد و سپس به مکان اصلی خود بازگشت. این حرکات پیچیده باعث شده است که ایالات متحده آنها را مجدداً به عنوان ماهواره طبقه بندی کند، اگرچه هنوز هیچ کس نمی داند آنها واقعاً چه می کنند.

برخی فکر می کنند که این یک پاک کننده زباله فضایی است که می تواند به ماهواره ها آسیب برساند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند می تواند یک فضاپیما برای تعمیر یا شارژ ماهواره های موجود باشد، اگرچه احتمال سومی وجود دارد که می تواند سلاحی علیه ماهواره ها باشد.

آیا روسیه سلاح های فضایی را در مدار زمین قرار داده است؟

قاتل فضایی

مقاله مرتبط:

در طول جنگ سرد، اتحاد جماهیر شوروی سابق پروژه ای به نام Sputnik Exterminator یا قاتل ماهواره ای را توسعه داد که پس از فروپاشی این کشور در دهه 1990 ساکت ماند. با این حال، مقامات نظامی روسیه گفتند که اگر روابط با ایالات متحده بدتر شود، پروژه داعش باید احیا شود.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک در اندیکا خوزستان

تحریم‌های جدید غرب از ابتدای سال جاری و فشار بر روسیه برای مداخله در بحران اوکراین می‌تواند دوباره این کشور را تشویق کند که تحقیق و توسعه سلاح‌های فضایی نامفهوم خود را آغاز کند.

موشک روسی

مقاله مرتبط:

تیراندازی و انهدام گسترده ماهواره های سایر کشورها یک قابلیت کلیدی برای امنیت ملی هر کشور است، اما روسیه تنها کشور شناخته شده ای نیست که قادر به توسعه این فناوری نظامی است. در سال 2007، چین یکی از ماهواره های هواشناسی خود را منهدم کرد. سپس ایالات متحده یکی از فضاپیماهای قدیمی خود را منفجر کرد.

اگرچه ماهواره‌های با قابلیت مانور بالا قابلیت استفاده برای مقاصد نظامی را دارند، اما این عملکرد تنها به این معنا نیست که آنها سلاح‌های فضایی هستند، اگرچه کارشناسان امنیتی معتقدند پرتاب چنین اجسامی به فضا می‌تواند بیش از یک هدف داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید