آیا رد گزینه از سوی وزارت امور خارجه رئیس کابینه است / تجربه دولت احمدی نژاد تکرار می شود؟ جبهه پایداری سهمی می خواهد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خانه باشگاه خبرآنلاین موضوع پیش بینی ترکیب کابینه ابراهیم رئیسی عصر شنبه 9 مرداد آغاز شد.

* حسن لاساردی ، عضو هیئت تحریریه خبرگزاری خبرآنلاین

دولت ها و سیاستمداران که باید قوه مجریه را در دست بگیرند در سیاست ایران مهم هستند و بنابراین موقعیت ، تجربه ، دانش و شایستگی لازم برای انجام مسئولیت های خود را دارند و برعکس ، عکس این اتفاق افتاده است. .

در مورد کابینه آقای رئیسی ، مجموعه گمانه زنی ها بر چند عنصر متمرکز است.

فرض دوم این است که ، همانطور که آقای رئیسی خود را عنصری فرامذهبی می داند ، ممکن است او گروهی از دولتمردان مجرب و برنامه ریزی شده را گرد هم آورد تا شرایطی ایجاد کند که امید ایجاد کند و مشکلات را حل کند. به همین دلیل ، بسیاری معتقدند که ما یک کابینت با ترکیبی از عناصر جوان ، با تجربه و ماهر خواهیم داشت.

برخی نیز معتقدند که چون آقای رئیسی هیچ تجربه ای در قوه مجریه ندارد و به دلیل تجربه اش در قوه قضائیه و با رهبران ناآشنا است ، می توانیم ببینیم که یک دولت عجیب یا ناشناس به قدرت می رسد. اکنون کسانی که به آقای رئیسی رای داده اند یا نه ، امیدوارند که وی ترکیبی از افراد را در دولت خود داشته باشد که بتوانند با مسائلی مانند معیشت و مسائل اقتصادی مربوط به زندگی مردم و همچنین سیاست خارجی به نحوی که شرایط خوبی ایجاد کند ، برخورد کنند. شرایط برای تثبیت جامعه انتظار دارد در تبلیغات نام جمهوری اسلامی ایران از افرادی در دولت سیزدهم استفاده کند که منطقی ، م effectiveثر و وفادار به منافع ملی هستند.

بیشتر بخوانید  ملاقات با داعش اروپایی در زندان مخفی طالبان / ما در خطر هستیم! خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

در عین حال ، علاقه آقای رئیسی به ایجاد زمینه امید و فضای مناسب برای کار و فعالیت ، آیا می توانیم دولتی را ببینیم که در عمل و نه در قالب کلام ، بتواند به تعهدات خود عمل کند و انتظارات را برآورده کند؟ به مردم و در شش ماه آنها وعده های انتخاباتی خود را در یک سال عملی خواهند کرد.

رد گزینه از سوی وزارت خارجه کابینه عمومی

* محسن حدادی ، معاون روابط عمومی وزیر فرهنگ

به نظر می رسد جریاناتی به دنبال سهمی از کابینه هستند و فشار وجود دارد. شاید دفتر آقای رئیسی بتواند مستقل و به دور از جریانها و مطالبات مشارکت کار کند و به راحتی بتواند پیش برود و مشکلات موجود را حل کند. سه جریان اصلی بین آنها وجود دارد. که دیروز توسط آقای علم الهدی به آن اشاره شد ، دومی جبهه ثبات و دولت آقای احمدی نژاد است. سوم جریان مستقل است. در زمینه فرهنگ ، گزینه هایی وجود دارد که دقیقاً مربوط به این جریانات است. یک نوع از اطرافیان و بستگان آقای ریسی ، یکی دیگر نزدیک به دولت اول آقای احمدی نژاد و یک نوع دیگر از جبهه ثبات.

ظاهراً برخی از موسسات بدهی هایی با برخی از افراد دارند که می خواهند این بدهی را با دادن آن به افراد یا واگذاری آن به معاونت و وزارتخانه تسویه کنند. شخص منتخب رئیس جمهور باید این موضوع را برای شهروندان روشن کند. کابینه او نماینده 4 سال آینده است. در زمینه فرهنگ تقاضا در بین اهالی فرهنگ و هنر وجود دارد. دیشب از مدیر خانه سینما سوال شد که “آیا در مورد وزیر فرهنگ یا معاونان وی با شما مشورت شده است؟” او گفت هیچکس با من صحبت نکرده است.

بیشتر بخوانید  حضور شرکت های دانش بنیان در شهرهای صنعتی استان خراسان رضوی تضمین می شود - اخبار از خراسان رضوی - اخبار استان های تسنیم

اصناف تأثیرگذار هستند و مقامات و اعضای کابینه باید از پذیرش صنفی برخوردار باشند. در برخی اخبار از رد گزینه وزارت خارجه به دلیل عدم پذیرش بدنه کارشناسی وزارت امور خارجه مطلع شدیم. در حوزه های دیگر نیز باید همین گونه باشد. فرهنگ در سالهای اخیر در اولویت دولتها نبوده است و به وضوح در کابینه سیزدهم این مورد وجود دارد. من احساس می کنم فشار خارجی بر آقای ریسی بسیار بیشتر از نظر کارشناسان است.

من احساس می کنم که این فشار در جایی تأثیر می گذارد ، حتی اگر در انتخاب گزینه اول اتفاق نیفتد ، اما در زمینه های تابع و مشاوره بازپرداخت بدهی وجود دارد ، که من به آن اشاره کردم. بدیهی است که در اینجا بدهی وجود دارد و کسانی که در حاشیه بوده اند حق بازگشت خود را می دانند. این امر خطرناک است زیرا شخصی که قبلاً مدیر بوده می تواند هر کاری انجام دهد و بازگشت این افراد به موقعیت های مشابه منجر به تغییر و پیشرفت و حل مشکل نمی شود. به زودی سهم خود را گرفتم. پیش بینی آن دشوار است زیرا فشار – حداقل در زمینه فرهنگ – زیاد است.

امیدوارم آقای ریسی تسلیم این فشارها و خواسته های مشارکت نشود و کابینه ای از کارشناسان نسبی را انتخاب کند. امیدوارم افرادی باشند که توسط کلاس پذیرفته شوند و تقاضای سهام و بدهی وجود نداشته باشد و ما چندین سال است که غایب هستیم.

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید