آیا دلیل کمبود سرم در کشور به عراق صادر می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، روح اله لطیفی سخنگوی کمرگ با بیان اینکه در هفته گذشته 141.5 تن از 240 هزار و 840 سرم آزاد شد، اظهار داشت: علاوه بر کارهای مربوط به رهاسازی حدود 47 تن و 200 تن. کیلوگرم سرم به مقدار 80380 در حال فرآوری در گمرک تهران.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل کمبود سرم در کشور صادرات به عراق بوده است، پاسخ داد: برای اربعین دارویی به عراق صادر نشده است. بر اساس بیانیه مقامات مرتبط، کشور عراق ملزومات برگزاری مراسم پرشور اربعین را از کشورهای دیگر تامین کرده است.

سخنگوی گمرک با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نظارت دارند، گفت: بر اساس نتایج این نظارت، خرید خارجی یا تولید داخلی انجام می شود. ثبت سفارش و تایید مقالات پزشکی نیز بر عهده سازمان غذا و دارو می باشد. اینکه موجی از بیماری وارد کشور شده باشد یا واردکننده در انجام تعهدات وارداتی خود تاخیر داشته باشد و کمبود یا تامین کافی دارو یا هر حادثه دیگری خارج از گمرک محسوب می شود و بر عهده مسئولان ذیربط است. . که

به گفته لطیفی، سرم های دارویی بیشتر از کشورهای ترکیه و آلمان وارد می شود.

بر اساس این گزارش، نایب رئیس انجمن داروسازان اعلام کرد در حال حاضر کمبود سرم در کشور وجود دارد و تنها به داروخانه های منتخب و تعدادی از داروخانه های دولتی سرم داده می شود.

بیشتر بخوانید  آلودگی هوا در تهران / زنگ ورزش مدارس تعطیل شد

دیدگاهتان را بنویسید