مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا خیانت قابل بخشش است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا باید همسر خیانتکارم را ببخشم؟

اگر همسرتان در زندگی به شما خیانت کند چه واکنشی نشان می دهید؟ شما باید فکر کنید که هیچ چیز در زندگی بدتر از خیانت نیست. خیانت یکی از مشکلات بزرگ هر زندگی زناشویی است که همه ابعاد زندگی را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر خدای ناکرده با مشکل خیانت همسرتان مواجه هستید و می خواهید به زندگی خود ادامه دهید و نمی دانید چگونه او را ببخشید، با تشویق این مطلب را بخوانید.

آیا می توان دوباره با مرد یا زنی که به شما خیانت کرده زندگی کرد؟

افراد زیادی هستند که در زندگی مشترک مرتکب زنا می شوند و در بیشتر موارد زندگی زناشویی منجر به جدایی می شود، امروزه با موضوع خیانت در زندگی همسران سروکار داریم.

آیا کسی که خیانت می کند دوباره کارش را تکرار می کند؟


خیانت

از سه کارشناس در این مورد پرسیدیم:
شاید این خیانت توسط یک شریک جدی در زندگی شما انجام شده باشد که به او اعتماد داشتید. ممکن است همسرتان قبل از شما در یک رابطه به خیانت خود اعتراف کرده باشد. شوکه شدی و دلت شکست و این کلیشه مدام در ذهنت تکرار می شود: «هر که یک بار خیانت کند باز هم خیانت می کند».
اما این کلیشه چقدر صحت دارد؟ آیا می توان یک بار دیگر به کسی که خیانت کرده اعتماد کرد؟ اگر شخصی اشتباه کرد، متوجه اشتباه خود شد، عذرخواهی کرد و به نظر می رسد که به دنبال اصلاح است و می خواهد تغییری اساسی در رابطه شما ایجاد کند، چقدر احتمال دارد که به قول خود عمل کند؟
واقعا شرایط سختی است، به خصوص که احساس خیانت و عصبانیت باعث می شود نتوانید منطقی فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید. بنابراین ما با سه کارشناس روابط صحبت کردیم تا ببینیم چه چیزی باعث خیانت افراد به یکدیگر می شود و آیا خائن دوباره این کار زشت را انجام خواهد داد. پاسخ کوتاه است: لزوماً نه، اما برای بازگرداندن اعتماد زمان و تلاش لازم است.

چرا بعضی ها خیانت می کنند؟

اول از همه، درک علل خیانت به شما کمک زیادی می کند. دیمتر تری اورباخ، استاد دانشگاه اوکلند، میشیگاناو معتقد است که ممکن است یک فرد از رابطه خود احساس رضایت نکند و برای پر کردن خلاء رابطه – که می تواند صمیمیت عاطفی، رابطه جنسی یا تایید باشد – به دیگری پناه ببرد.
دلیل دیگر ممکن است کم و زیاد شدن اشتیاق و عشق در یک رابطه باشد که معمولا اجتناب ناپذیر است. در پاسخ به این وضعیت، فرد ممکن است برای حفظ آن میل و هیجان، رابطه دیگری را آغاز کند. اگر فردی از زندگی یا رابطه خود ناراضی است، خیانت نیز می تواند نشانه تمایل به تغییر باشد.


آیا خیانت قابل بخشش است؟

سارا کوپر روانشناس: او معتقد است که مردم گاهی اوقات خیانت می کنند زیرا به دنبال نوع دیگری از رابطه جنسی هستند. آنها ممکن است فکر کنند که اگر از شریک زندگی خود برای این نوع دیگر رابطه جنسی بخواهند ناراحت می شوند. اگر یکی از همسران برای مدت طولانی کار کند و مدام درخواست صمیمیت همسر را رد کند یا بدتر از آن او را تحقیر یا مزاحم کند، این سهل انگاری عاطفی نیز می تواند باعث خیانت شود.

دوباره به خائن فرصت بده

اگر با فردی که می شناسید در رابطه قبلی تان به شما خیانت کرده در ارتباط هستید، نباید فکر کنید که او به شما خیانت خواهد کرد. دکتر کوپر می گوید: بسیاری از افرادی که خیانت می کنند پس از خیانت آنقدر شرم و پشیمان می شوند که از خود متنفر می شوند. دکتر کوپر توصیه می کند که این خائن باید مشکل خود را با یک متخصص شروع کند. متخصص به او کمک می کند و راه های جلوگیری از تکرار این رفتار را در رابطه فعلی اش نشان می دهد.

دکتر اورباخ: او معتقد است که مردم می توانند تغییر کنند. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم بهترین پیش‌بینی‌کننده رفتار آینده یک مرد، رفتار او در گذشته است، اما این بدان معنا نیست که کسی که یک بار خیانت کرده، دوباره خیانت خواهد کرد. افراد می توانند الگوهای رفتاری جدیدی بیاموزند، می توانند یاد بگیرند که با شریک زندگی خود صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند، می توانند نیازها و انتظارات خود را از یک رابطه بیان کنند و می توانند به جلو حرکت کنند. زمانی که از خط قرمز عبور کردید، به این معنی نیست که دوباره آن را تکرار خواهید کرد.

اگر این خیانت سال‌ها پیش اتفاق افتاده و حالا دلیلی ندارید که بگویید همسرتان همچنان به شما خیانت می‌کند، باید فکر کنید که همسرتان بزرگ شده و از اشتباهش درس گرفته است و سعی می‌کند خود را با گذشته جبران کند.

بیشتر بخوانید  اختلالات روان تنی سایکوسوماتیک


خیانت و نحوه برخورد صحیح با آن

برای فراموش کردن خیانت چه باید کرد؟

دکتر راشل نیدل: او فکر می کند که اگر همسرتان به خیانت خود اعتراف کرده است، باید بدانید که می توانید بدون آسیب رساندن به رابطه تان از آن عبور کنید. «ایجاد اعتماد یکی از مهم ترین و در عین حال سخت ترین کار زوج هایی است که یکی از آنها خیانت کرده است. گاهی اوقات این پیوند پس از خیانت حتی قوی تر می شود، به خصوص زمانی که دو طرف یاد بگیرند که به شیوه ای سالم تر با یکدیگر صحبت کنند، با یکدیگر صادق تر شوند و پیوند آنها قوی تر شود.

دکتر اورباخ می گوید: «ایجاد اعتماد کار سختی است. در حالی که ممکن است بتوانید او را قدرتمند کنید، ممکن است هرگز کار او را فراموش نکنید. دکتر اوبا توصیه می کند که از یک روانشناس کمک بگیرید. یک روانشناس می تواند به شما راهی برای بازسازی اعتماد با وجود عصبانیت و ناامیدی فعلی نشان دهد.

دکتر کوپر می گوید: «سخت ترین قسمت احساسی است که فکر می کنید در حال حاضر از شما گرفته شده است. ممکن است برای شما دشوار باشد که به خانواده و دوستان بگویید و احساس کنید که می تواند باعث تحقیر همسرتان توسط دیگران شود. به همین دلیل، اگر تصمیم به بخشیدن او داشته باشید، شرایط برای شما سخت تر خواهد شد.


برای جلوگیری از خیانت چه کنیم؟

دکتر. سوزن: او معتقد است که تلاش برای تقویت رابطه و رسیدگی به علت خیانت همسرتان می تواند دشوار باشد. او توصیه می کند که چندین بار در این مورد با همسرتان صحبت کنید و نیازها و انتظارات خود را به او بگویید. شما باید هر روز از رابطه خود آگاه باشید و ارتباط و گفتگو را در اولویت قرار دهید. یعنی برنامه ریزی برای با هم بودن و داشتن دو نفر و گذراندن وقت با هم برای صحبت کردن، گوش دادن به یکدیگر و افزایش صمیمیت.


خیانت را ببخش

بیشتر بخوانید  زمان آموزش دست شویی رفتن به کودکان

حفظ صمیمیت فیزیکی و عاطفی ممکن است ساده به نظر برسد، اما به دلیل سنگینی شغل و مسئولیت‌های شما می‌توان آن را کاهش داد و ممکن است تمایل جنسی شما به تدریج جذابیت اصلی خود را از دست بدهد. باید سعی کنید حداقل ماهی یک بار کاری هیجان انگیز و جدید انجام دهید تا شعله اتصال همیشه روشن باشد.
وی خاطرنشان می کند که ما معمولاً به سلامت روان خود توجه نمی کنیم، بنابراین مراقبت از سلامت روان خود بسیار مهم است. به احساسات و خواسته های خود توجه کنید. اگر پر از خشم و بی اعتمادی هستید، یا غریزه شما به شما می گوید که وضعیت رابطه شما هنوز بهبود نیافته است، ممکن است ایده خوبی باشد که رابطه خود را دوباره ارزیابی کنید و ببینید آیا ارزش ادامه دادن دارد یا خیر. مراجعه به روانشناس می تواند مفید باشد.


راه های فراموش کردن


سخاوتمند باشد

هر کس از گناه خود توبه کند، خداوند او را می بخشد و بهتر است ما هم ببخشیم، همانطور که می خواهیم دیگران ما را ببخشند و یادمان باشد که اگر چنین خطایی را مرتکب شویم و همسرمان ما را نبخشد، چقدر آزرده می شویم. حتی ممکن است به انجام کارهای بد ادامه دهیم زیرا نمی بخشیم، اما بخشش ما را از انجام کارهای اشتباه باز می دارد.
مشکل را مخفی نگه دارید. حتی اگر فرزندان شما چیزی می دانند، بگویید اشتباه کرده اند و آن را انکار کنید. شرم بر بندگان خدا از هر گناهی بزرگتر است


به گناهان ما هم توجه کن

همسر شما ممکن است یک بار در زندگی چنین اشتباهی مرتکب شده باشد، اما آیا شما بی گناه هستید؟ بی شک گناهان زیادی دارید که همسرتان نمی تواند آنها را ببخشد! به همین دلیل است که بهتر است از گناهان خود توبه کنیم و به اشتباه همسر خود اعتراف کنیم.

بیشتر بخوانید  تابلو کائنات و آرزوها چیست؟


علت و علت خیانت را پیدا کنید

بدون شک همسرتان بی دلیل خیانت نکرده و شما هم در زمینه سازی برای خیانت بی گناه نبوده اید.زندگی زن و شوهر.


تصمیم فوری نگیرید

هر انسانی با شنیدن چنین خبری آسیب می بیند و می تواند در درجه اول تحت تأثیر احساسات تصمیمات غیر منطقی بگیرد. بنابراین نیازی نیست فوراً واکنش نشان دهید و زمانی که تصمیم به جدایی از همسرتان گرفتید به دلیل نیت بد. فقط باید در کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر باشید. شما نباید به خیانت او توجه خاصی داشته باشید. در عوض سکوت کنید و تحقیقات را به تعویق بیندازید.


چگونه زن یا شوهر خائن را ببخشیم


با همسرتان صحبت کنید

پس از مدتی و زمانی که به آرامش رسیدید، با همسرتان در مورد بدخواهی او صحبت کنید. هر سوالی که به ذهنتان می رسد بپرسید. می توانید نتیجه بگیرید که همسرتان هنگام ارتکاب جرم اصلاً قصد خیانت به شما را نداشته است و ممکن است اعمال او آن چیزی نبوده باشد که شما تصور می کردید و سوء تفاهمی بیش نبوده است.
بدون شک همسرتان بی دلیل خیانت نکرده و شما هم در زمینه سازی برای خیانت بی گناه نبوده اید، باید عامل یا عاملان خیانت را پیدا کنید.


رابطه جنسی خود را حفظ کنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که زندگی زن و شوهر را ثابت می کند، رابطه جنسی مناسب است، رابطه خود را به هم بزنید و ممکن است رابطه شما نادرست باشد و رابطه شما سرد شود.
بدون شک همسرتان بی دلیل خیانت نکرده و شما هم در زمینه سازی برای خیانت بی گناه نبوده اید، باید عامل یا عاملان خیانت را پیدا کنید.

باید بخوانید:


مناطق خیانت را از بین ببرید

مواردی مانند ارتباط بی رویه با سهل انگاری، بیکاری، جست و جوی اینترنتی، حضور 24 ساعته در شبکه های اجتماعی، سکس سرد، تحویل ندادن همسر، برآورده نشدن نیازهای عاطفی همسر و …. باعث خیانت می شوند که باید از بین برود.


بخشش خیانت


محرمانه بودن

مشکل را مخفی نگه دارید. حتی اگر فرزندان شما چیزی می دانند، بگویید اشتباه کرده اند و آن را انکار کنید. شرم بر بندگان خدا از هر گناهی بزرگتر است.


یک امتحان الهی

بهتر است این را امتحان الهی بدانیم زیرا بعضی از بدبختی ها امتحان است در تعالیم اسلام مصیبت به معنای امتحان است. «عذاب ابراهيم با ​​كلام» يا در سوره انبياء كه خداوند مي فرمايد:
پس با مخفی نگه داشتن همسر و بخشش، راه بخشش خود را باز خواهیم کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *