آیا خواندن ذهن دیگران را دوست دارید؟


خواندن ذهن دیگران

خواندن ذهن دیگران

آیا دوست دارید بدانید فردی که در کنار شما نشسته است به چه فکر می کند؟

اگر با افراد زیادی ملاقات کرده باشیم، می توانیم افراد زیادی را حتی از طریق صحبت کردنشان بشناسیم. اما این دانش رو در رو با دانش بسیاری از حالات اثبات شده است روانشناسی بهترین فرهنگ لغت انسان شناسی را باز می کند. با شناخت بیشتر افراد ارتباط ما جهت دهی می شود و در مدت کوتاهی می توانیم به هدف مورد نظر این آشنایی و دیدار نزدیک شویم. برقراری رابطه صحیح باعث افزایش عزت نفس افراد و تقویت رابطه ما با خود و اطرافیانمان می شود.

هر چه بهتر و کاملتر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنیم، احساس موفقیت از ایجاد یک رابطه صحیح و دوستانه ما را سریعتر به اهدافمان می رساند و افکار و رفتارمان را در زندگی بهبود می بخشد.

1- فرد خودکنترل:
اگر مردی دست هایش را پشت سرش قفل کند، نشان می دهد که کنترلش را در دست دارد. در این صورت او سعی می کند از شر عصبانیت یا احساس ناامیدی خلاص شود.

جداکننده 1

2 – حالت دفاعی:
اگر انگشتان به دست بسته باشند، نشان دهنده نگرش دفاعی در برابر حمله غیرمنتظره و ناگهانی یا عدم تمایل به تغییر چهره فرد است. اگر انگشتان به هم فشرده باشند، اکراه شدیدتر است.

جداکننده 1

3 – متفکر:
بستن دست ها به بازوهای صندلی نشان می دهد که فرد سعی می کند احساسات خود را کنترل کند. اما قفل کردن مچ پاها روی هم یک موضع دفاعی است. این حالت بیشتر در مسافران هواپیمای آشفته در هنگام پرواز و فرود دیده می شود.

بیشتر بخوانید  تیپ غیرمنتظره مادر میانسال رپر معروف!

جداکننده 1

4- دقت:
وقتی مردی انگشت اشاره اش را روی صورتش می گذارد و بقیه دستش را گره دار می کند، یعنی مراقب است. این حالت نشان می دهد که فرد با دقت زیاد به حرف های شما گوش می دهد و حرف های شما را یکی یکی می سنجد و حالت انتقادی در چهره او دیده می شود.

جداکننده 1

5- مشکوک:
انگشتان گره خورده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و تردید است. او به حرف شما و صحت گفته های شما شک دارد. در این حالت می توان آرنج را روی میز قرار داد.

جداکننده 1

6 – بی گناه:
دست هایی که روی سینه گذاشته می شود بهترین نمونه برای نشان دادن حالت معصومیت و درستکاری است. این حالت اثر باقیمانده نفرین با گذاشتن دست بر قلب است.

جداکننده 1

7- البته:
این وضعیت دست ها در مردان نشان می دهد که به گفته های خود ایمان و اعتماد کامل دارند و در زنان کمتر دیده می شود. وقتی زنان دست خود را روی باسن خود می گذارند، نشان می دهند که از آنچه می گویند مطمئن هستند.

جداکننده 1

8 – مرموز:
دست های بسته شده در زیر چانه نشان می دهد که فرد تئوری های خود را پنهان می کند و به شما اجازه می دهد به صحبت ادامه دهید، فقط پس از پایان کار به شما و نظریه های شما حمله می کند.

جداکننده 1

9 – خالق ظاهر:
آرام به نظر می رسد، اما این آرامش قبل از طوفان است. این حالتی است که بیشتر روسا برای نزدیک شدن به زیردستان و در عین حال کاهش جذابیت آنها اتخاذ می کنند.

بیشتر بخوانید  پرفروش ترین کتاب منتشر شده با صدای المیرا دهقانی را فراموش نکنید!

جداکننده 1

10 – آماده و موفق:
قرار دادن پا روی هر چیزی (روی صندلی، میز، سکو و…) نشانه مالکیت است… روی میز گرد فقط سر می تواند چنین حالتی داشته باشد و آرامش خود را نشان دهد.

جداکننده 1

11 – اعتماد به نفس:
تکیه دادن به صندلی در حالی که دست هایتان را پشت سرتان به هم گره کرده اید نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است. اگر مردی اینطور صحبت می کند، حرف هایش را باور می کند و اگر به حرف شما گوش می دهد نگران نباشید، او همه چیز را می داند.


دیدگاهتان را بنویسید