آیا خط پایان راه آهن زنجان – قزوین به دو خط تبدیل خواهد شد؟ – اخبار زنجان – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زنجاناجرای پروژه تقسیم خط آهن زنجان-قزوین به دو لاین بخشی از مصوبات دولت یازدهم در سفر حسن روحانی به استان زنجان در سال 1993 است ؛ رئیس جمهور در این بازدید به ساکنان زنجان گفت که پروژه تقسیم خط ریلی زنجان – قزوین به دو باند تا دو سال کار خواهد کرد ، اما با بی اعتمادی کامل ، پس از هفت سال افتتاح ، این پروژه عملی نشده است.

در این سال ها اعضای کابینه روحانی بارها در استان حضور داشته اند و هرکدام قول داده اند که پروژه را به اتمام برسانند ، اما هنوز پروژه افتتاح نشده است و ممکن است بار افتتاح این پروژه به دوش دولت سیزدهم باشد. محمد بیکر نوبخت آخرین مقام کشور بود که در آگوست سال گذشته برای بازدید از روند پروژه تقسیم راه آهن زنجان – قزوین به این استان سفر كرد و قول داد كه با تزریق اعتبار تا پایان سال 1999 به پایان برسد.

در ماه های اخیر ، مقامات استانی چندین بار از پروژه راه آهن زنجان-قزوین بازدید کرده و ابراز امیدواری کرده اند که این پروژه در اسرع وقت افتتاح شود. حتی علی هدی ، مدیرعامل پیشین راه آهن شمال غرب ، از افتتاح این پروژه در برنامه تلویزیونی اشراق تا 21 ژوئن خبر داد ، اما اگرچه از ژوئن گذشته حدود یک ماه است که خبری از افتتاح این پروژه نیست. حال س theال این است که آیا این پروژه را می توان در دولت فعلی یافت؟

رامین میرزایی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: رایزنی هایی انجام شده است که محمد بیکر نوبخت در آینده به استان زنجان سفر می کند و بودجه های دیگری را نیز برای تکمیل پروژه تزریق می کند. البته این سفر هنوز نهایی نشده است اما امیدواریم هرچه سریعتر این سفر نهایی شود.

بیشتر بخوانید  نماز جمعه در 4 شهر استان زنجان لغو شد - اخبار زنجان - اخبار استانهای تسنیم

وی افزود: افتتاح این پروژه نیاز به اعتبار دارد و امیدواریم با تزریق اعتبار از نوبخت در اسرع وقت این پروژه افتتاح شود.

با همه این تفاسیر امیدواریم این پروژه که یک پروژه استراتژیک برای استان زنجان است و علاوه بر کاهش مدت زمان سفر زنجان به تهران ، امکان تسهیل در جابجایی محصولات را نیز دارد ، در اسرع وقت به اتمام برسد. اما به گفته کارشناسان ، کار این پروژه فواید و برکات زیادی برای استان دارد و می تواند این استان را به مرکز لجستیک تبدیل کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید