آیا خطری از جانب وزرای احمدی نژاد برای دولت سوم ابراهیم رئیسی / احمدی نژاد وجود دارد؟


درست دو هفته قبل از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی ، گمانه زنی ها در مورد کابینه وی شدت گرفت و برخی معتقد بودند که برخی از وزرا و رهبران اصلی احمدی نژاد ممکن است در دولت ابراهیم رئیسی باشند.

ناصر ایمانی ، یک فعال سیاسی بنیادگرا در ایمانی ، گفت که به نظر نمی رسد استفاده آقای احمدی نژاد از طیف گسترده ای از وزارتخانه ها در دولت سیزدهم را ببیند. وزیران نهم و دهم بودند ، نیستند. اگرچه در صورت لزوم ایجاد شایسته سالاری ، برخی از وزرای دولت روحانی و دولت احمدی نژاد از صلاحیت های لازم برای حضور در دولت برخوردار هستند ، اما اگر این اتفاق بیفتد ، به نظر می رسد که در نهایت فقط یک یا دو وزیر دولت احمدی نژاد به دولت سیزدهم خواهند پیوست.

آیا خطری از جانب وزرای احمدی نژاد برای دولت سوم ابراهیم رئیسی / احمدی نژاد وجود دارد؟

حسین كنعانی ، یك فعال سیاسی بنیادگرا ، گفت برخی معتقدند كه دولت ابراهیم او رئیس دولت سوم محمود احمدی نژاد است. این افراد هنوز در قبال عملکرد خود در دوران وزارت پاسخگو نبوده اند ، بنابراین نباید در آینده از چنین افرادی استفاده شود.

وی افزود: از اعضای فعلی مجلس نباید در كابینه استفاده شود ، زیرا معمولاً وزرا از میان نمایندگانی انتخاب می شوند كه افراد برجسته و توانمندی در مجلس هستند ، بنابراین با توجه به شرایط فعلی پارلمان ، نماینده نباید جدا شود زیرا این مسئله به تضعیف دولت ادامه خواهد داد.

کنعانی مقدم یادآور شد: “طبق گفته” آزمایش آنچه آزمایش شده اشتباه است “، باید از افرادی استفاده کرد که دارای تعهد ، تجربه و سزاوار مسئولیت هستند. آنها چنین نیستند ، اما آنها صلاحیت های لازم را برای نامزدی در دولت دارند ، بنابراین باید از چنین افرادی در کابینه بعدی استفاده شود.

بیشتر بخوانید  مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۱ شیراز – ایران چطور

علی صوفی ، فعال سیاسی اصلاح طلب ، به فرارو گفت که ابراهیم رئیسی تفاوت زیادی با محمود احمدی نژاد دارد. “با توجه به این امر ، به نظر می رسد رئیسی می خواهد از وزرای احمدی نژاد در دولت خود استفاده كند ، از طرف دیگر ، اگر رئیس جمهور تازه انتخاب شده بخواهد چنین كاری انجام دهد ، این امر برای او گران تمام می شود.

وی با اشاره به اینکه رئیسی به جنبشی تعلق دارد که اطرافیان احمدی نژاد را به عنوان جنبشی انحرافی به رسمیت می شناسد ، افزود: در چنین شرایطی ، اگر رئیسی بخواهد از کارمندان وزیری احمدی نژاد استفاده کند ، از افرادی استفاده خواهد کرد که اطلاعات مثبت به جا گذاشته اند. “این افراد همچنین بسیار محدود است ، در حالی که تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی دولت را تشکیل می دهد و چه وظیفه ای را ترک خواهد کرد زود است ، با توجه به اینکه رئیس کابینه هنوز به دولت واگذار نشده است حدود شش ماه پس از روی کار آمدن دولت ، می توان ارزیابی دقیقی از موفقیت یا عدم موفقیت رئیس جمهور منتخب انجام داد.

صوفی یادآوری کرد: “رئیسی هیچ ارتباطی با خصوصیات احمدی نژاد قبل از انتخاب به عنوان رئیس جمهور ندارد. احمدی نژاد قبل از رسیدن به سمت پاستور هیچ تجربه اجرایی قوی نداشت و همچنین یک سیاستمدار محسوب نمی شد. در بیشتر اوقات آنها تجربه و صلاحیت مسئولیت را به عهده بگیرند ، و احمدی نژاد همچنین برای ایجاد راه حل های فوری که پیامدهای زیادی برای کشور داشت ، اقدام کرد.

بیشتر بخوانید  فیستول مقعد؛ یک تونل عفونی بین روده و پوست اطراف مقعد

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: احمدی نژاد اعتقادی به خرد جمعی نداشت ، بلکه تفکر فرقه ای داشت ، اگرچه او ادعا می کند با این طرز تفکر بر جهان حکومت می کند ، اما به نظر می رسد رئیس جمهور و دولت وی چنین ادعاهایی نخواهند کرد. “بنابراین ، اگر بخواهیم نتیجه بگیریم که این دو نفر به یک شکل عمل خواهند کرد ، اینگونه نخواهد بود و چنین دیدگاهی غلط است.

2727

دیدگاهتان را بنویسید