آیا جراحی لیپوماتیک عوارض دارد؟آشنایی با لیپوماتیک


کاهش وزن آسان با روش لیپوماتیک

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید کاهش وزن با جراحی لیپوماتیک آن ها ملاقات می کنند.

http://www.delgarm.com/health/regimen/149587-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-% D9% 85% D9% 82% D8% A7% D9% 84% D9% 87-% D8% AF% D8% B1-% D8% B1% D8% A7% D8% A8% D8% B7% D9% 87- % D8% A8% D8% A7-% D8% AF% D8% B1% D9% 85% D8% A7% D9% 86-% DA% 86% D8% A7% D9% 82% DB% 8C

آگاهی از حقایق لیپوماتیک

لیپوماتیک لیپوماتیک روشی برای برداشتن بافت چربی با کمک دستگاهی است که از امواج مادون صوت برای تجزیه و نرم شدن بافت چربی استفاده می کند و مفاصل آن ها را جدا می کند و بدون آسیب رساندن به سلول های چربی، سلول های چربی زیر پوست را به طور ایمن با مکش از بین می برد.

به همین دلیل، سلول‌های چربی که با این روش برداشته می‌شوند، می‌توانند دوباره به عنوان پرکننده برای بزرگ‌کردن گونه‌ها، صورت یا سایر اندام‌ها استفاده شوند. لازم به ذکر است که این پماد پس از تزریق به عنوان پرکننده بسیار ماندگارتر و کمتر متورم می شود و بسیار سالمتر از چربی استخراج شده از طریق ساکشن برای افزایش وزن (Intact) است.

در این مقاله از زبان دکتر افسانه سنایی که سال هاست در زمینه روش های محلی درمان چاقی فعالیت می کند، پاسخ چند سوال رایج و رایج در زمینه لیپوماتیک را به شما می دهیم:

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک روشی برای برداشتن بافت چربی با کمک دستگاهی است که بافت چربی را با امواج مادون صوت خمیر و نرم می کند و در عین حال پس از خرد شدن بافت چربی، آن را مکش می کند.

لیپوماتیک

تفاوت بین لیپوماتیک و لیپوساکشن معمولی چیست؟

همانطور که در قسمت قبل گفته شد ابتدا چربی له شده و نرم می شود و سپس چربی به داخل مکیده و فشرده می شود تا برخلاف لیپوساکشن معمولی به آرامی و به آرامی و بدون خشونت چربی خارج شود.

لیپوماتیک

مزایای روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک بدون بی حسی است و با بی حسی موضعی می توان بهترین نتیجه را با آن گرفت.چاقی موضعی معمولاً در نواحی مانند باسن و شکم، ران یا بازوها تجمع می یابد. یکی از اندام هایی که چربی زیادی در آن انباشته می شود، کمر و پشت است.

چاقی در ناحیه کمر نشان دهنده رشد کم و دررفتگی اندام ها است و علاوه بر آن مشکل محرومیت از پوشیدن لباس مورد علاقه را به دنبال دارد. کاهش وزن با لیپوماتیک به فرد کمک می کند تا بدون عوارض احتمالی از شر چربی های این ناحیه خلاص شود. در این عمل خطر آمبولی یا ورود چربی به خون وجود ندارد و بیماران می توانند همزمان به خانه برگردند، زیرا این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

بیشتر بخوانید  یک ماده مخدر گوشتخوار به نام کروکودیل

لیپوماتیک

موارد ضروری قبل از جراحی لیپوماتیک

  • آزمایش خون برای تشخیص کم خونی
  • تعیین عملکرد کبد و کلیه
  • تست بارداری در زنان
  • انجام تست های انعقادی برای جلوگیری از مشکلات خونریزی حین جراحی
  • انجام آزمایش تشخیصی برای بیماری هایی مانند هپاتیت برای مشاهده موارد خاص در حین جراحی

لیپوماتیک

در چند درصد موارد چربی می تواند به ناحیه ساکشن برگردد؟

اگر مکیدن به درستی انجام شود، معمولاً چربی بر نمی گردد، اما اگر بیمار به شیوه زندگی نادرست مانند کم تحرکی و پرخوری ادامه دهد، در جاهایی که مکیده نشده اند، چربی نشان داده می شود.

بهترین مناطق برای لیپوماتیک
1- شکمی
2- لهلو
3- بازو
4- پشت (زیر خط سوتین)
5- بغل
6- بازو
7- زانو زیر بغل

لیپوماتیک

مزایای لیپوماتیک نسبت به روش های دیگر

1- یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک لیپوماتیک بسیار عالی است و در سایر روش های ساکشن در این روش هیچ گونه باقیمانده چربی که با روش های دیگر زیر پوست تماس داشته باشد وجود ندارد.
2- نیاز به بستن تفنگ در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی (6 ماه) و لیزر لیپولیز (4-2 ماه) بسیار کوتاهتر است. در عین حال، بستن گاز به مدت 40-30 روز برای جمع شدن بهتر پوست توصیه می شود.
3- جمع شدگی پوست در این روش به دلیل آسیب کمتر به ترابکول های پوستی بسیار بهتر از سایر روش های ساکشن است.
4- با این روش بی حسی موضعی کافی است و بیمار دردی ندارد، در حالی که با سایر روش های ساکشن اگر با بی حسی موضعی انجام شود، معمولاً بیمار احساس ناراحتی و درد می کند و معمولاً به داروهای آرامبخش و خواب آور و حتی بی حسی خفیف نیاز دارد. .
5- تورم و ترشحات بعد از عمل جراحی با این روش به میزان قابل توجهی کمتر است و ترشحات از محل ساکشن 36 ساعت طول می کشد در حالی که با سایر روش های ساکشن بیشتر است.
6- خطر عفونت با لیپوماتیک بسیار کم است.
7- احتمال آمبولی چربی نسبت به سایر روش های ساکشن بسیار کم بوده و تاکنون گزارش نشده است.
8- لیپوماتیک نیازی به بستری شدن ندارد و بیمار بلافاصله پس از جراحی می تواند به سر کار خود بازگردد.
9- خستگی و کبودی بعد از جراحی بسیار کمتر از سایر روش های ساکشن است.
10- اگرچه کوچک کردن پوست در لیپوماتیک بسیار بهتر از روش های دیگر است، اما در مواردی که پوست بسیار شل و شل باشد نیاز به جراحی خواهد بود. با این حال، جراحی پس از لیپوماتیک با یک برش کوچکتر نسبت به بیمارانی که چربی خود را با جراحی لیپوماتیک برداشته نشده اند، محدودتر خواهد بود.در جای خود نگه دارید و پوست افتاده زیر شکم را با برش محدودتر بردارید.

بیشتر بخوانید  بخورید و جگر را نخورید

لیپوماتیک
تفاوت لیپوماتیک و لیزر لیپولیز

لیپوماتیک

لیپوماتیک به دلیل میزان خونریزی کم روش بسیار ایمن تری نسبت به لیپولیز است. از طرفی چون گرما ایجاد نمی شود، خطر سوختگی پوست وجود ندارد، همچنین چربی های حذف شده (به دلیل حرارت نامرئی) در صورت لزوم به قسمت هایی از صورت و بدن تزریق می شود. به عنوان مثال، می توان از آنها برای پر کردن خطوط اخم یا خنده استفاده کرد. لیپوساکشن یکی از قدیمی ترین روش های کاهش وزن است و برداشتن بافت چربی در هر جلسه نسبت به لیپولیز و لیپوماتیک بسیار کمتر است و یکی از مهمترین معایب لیپوساکشن شل شدن پوست به دلیل تخلیه چربی زیر پوست است. در حالی که سایر روش ها به خصوص لیپوماتیک نه تنها چنین عوارضی ندارند، بلکه باعث سفت شدن پوست نیز می شوند.

کاهش وزن لیپوماتیک

دکتر فهیمه اکبری طامه به تبلیغاتی در مورد لیپوماتیک اشاره می کند که نه تنها غیر واقعی، بلکه بسیار عجیب است. وی می گوید: استفاده از این روش برای افراد چاق یا چاق که می توانند با رژیم غذایی و ورزش تناسب داشته باشند به هیچ وجه توصیه نمی شود. کاهش وزن 10، 12، 15 کیلوگرمی در جلسه لیپوماتیک که برخی افراد سودجو از آن صحبت می کنند، توجیه علمی ندارد.

به عبارت دیگر لیپوماتیک برای افرادی مناسب است که چاقی موضعی در ناحیه چانه، بازو، شکم، ران، باسن، زیر بغل، شانه ها و … دارند و چربی آنها با ورزش و رژیم غذایی آب نمی شود و یا ممکن است مدتی طول بکشد. نتیجه، بنابراین لیپوماتیک کاهش سایز بیمار به معنای کاهش وزن نیست. استفاده از این روش برای حذف مقادیر زیادی چربی در یک جلسه هرگز توصیه نمی شود.

لیپوماتیک
عیوب جراحی را شناسایی کنید

اگر کاندید لیپوماتیک به درستی شناسایی شود و پزشک در کار خود مهارت داشته باشد، عارضه خطرناکی به همراه نخواهد داشت، اما اگر پزشک تجربه کافی نداشته باشد، متأسفانه عوارضی مانند عدم تقارن اندام ها مانند ران، سوراخ های غیرطبیعی، تجمع بافت زیر جلدی ایجاد می شود. ممکن است اتفاق بیفتد. مایع، خطر عفونت های بیمارستانی رخ می دهد.

در همه افراد درد خفیف به خصوص در حین ماساژ درمانی خونریزی از نواحی سوراخ شده و کبودی وجود دارد و جای نگرانی نیست البته افراد مبتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و افراد دیابتی قبل از لیپوماتیک با پزشک مشورت کنند. که کاهش حجم و وزن چربی به خصوص در ناحیه شکم باعث بهبود سلامت این افراد می شود اما می تواند خطرناک نیز باشد.

بیشتر بخوانید  گیاهان دارویی شادی آور و انرژی بخش در طب سنتی کدامند؟!

لیپوماتیک

آیا بی نظمی قاعدگی بعد از جراحی لیپوماتیک طبیعی است؟

سقوط به جلو یا عقب و همچنین تب کوتاه مدت پس از لیپوماتیک، پیامد رفلکس بدن به ضربه لیپوماتیک است.

بعد از جراحی لیپوماتیک چه کارهایی را نباید انجام داد؟

به هیچ وجه ناحیه لیپوماتیک را فشرده یا گرم نکنید.

چند روز بعد از جراحی لیپوماتیک خونریزی ادامه دارد؟

ترشح 2 تا 3 روز پس از لیپوماتیک کاهش می یابد.

چه زمانی می توان بعد از لیپوماتیک به سونا در استخر رفت؟

حمام کردن ساده است و می توان از روز بعد از لیپوماتیک با آب ولرم انجام داد، اما ۲ هفته بعد به استخر رفت و همچنین از یک ماه بعد به استخر و سونای لیپوماتیکا رفت.

آیا بعد از لیپوماتیک امکان رانندگی یا مسافرت وجود دارد؟

پس از کاهش درد، می توانید رانندگی کنید (حدود 3 تا 5 روز پس از لیپوماتیک) و می توانید 2 هفته بعد سفر کنید.

کبودی بعد از لیپوم چقدر طول می کشد؟

کبودی 2 هفته کامل باقی می ماند و 7 روز بعد از لیپوماتیک، کبودی به بنفش بنفش تبدیل می شود. لیپوماتیک روشی ایمن و ساده است (در صورت استفاده از دستگاه های استاندارد).

چرا لیپوماتیک به صورت عملی و فقط در ایران استفاده می شود؟

در حال حاضر این دستگاه با تبلیغات گسترده شرکت های فروش به پزشکان عمومی فروخته می شود و پزشکان عمومی با وجود عدم تخصص در جراحی پلاستیک این عمل را با تبلیغات گسترده انجام می دهند و به دلیل عدم انتخاب مناسب بیمار و عدم مهارت کافی بر خلاف تبلیغات گمراه کننده در بسیاری از موارد مورد پذیرش قرار نگرفت و دلیل شیوع آن در ایران متاسفانه عدم نظارت کافی است که لیپوماتیک را جنبه تجاری کرده و با تبلیغات گسترده و بدون ذکر مهارت کاری فراگیر شد. و مسئولیت ها متذکر می شوم که این روش در شرایط زیر بسیار خوب و مناسب است اما در غیر این صورت این کار را نکنید.

1- انجام عمل در اتاق عمل مجهز
2- انجام جراحی توسط جراح پلاستیک
3- انتخاب بیمار مناسب
4- در موارد محدود و چاقی کم استفاده شود

لیپوماتیک

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید