آیا جایگزین کاشت مو وجود دارد؟ + انواع روش ها


آیا جایگزینی برای کاشت مو وجود دارد؟ + انواع روش ها اکثر بیمارانی که به مراکز کاشت مو در تهران مراجعه می کنند در حین درمان از کاشت مو اجتناب می کنند. زیرا برخی افراد بر اساس…

اکثر بیمارانی که به مراکز کاشت مو در تهران مراجعه می کنند، در حین درمان از کاشت مو اجتناب می کنند. زیرا برخی افراد بر اساس تجربه اشتباهی که قبلا تجربه کرده اند، تمایل دارند از روش های جایگزین دیگری برای کاشت مو استفاده کنند. اصولا فرآیند کاشت مو برای بسیاری از افراد روش مناسبی نیست و در اولین جلسه و ملاقات با پزشک، روند درمانی دقیقی به شما ارائه می شود.

بهترین مرکز کاشت مو

هیچ درمان طبیعی ریزش مو وجود ندارد که بتواند جایگزینی 100% موثر برای کاشت مو باشد، اگرچه تکنیک هایی وجود دارد که برخی افراد ممکن است آن ها را امتحان کنند. برای کاهش ریزش مو، برخی از اصول مانند رژیم غذایی یا افزایش سطح فعالیت بدنی و عوامل محیطی نقش مهمی در بهبود سبک زندگی و رشد مناسب فولیکول های مو دارند. از دیگر عوامل موثر در تقویت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یک رژیم غذایی غنی را حفظ کنید
  • مواد مغذی
  • اسید فولیک
  • ویتامین B6
  • ویتامین B12
  • اهن
  • ویتامین A

مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که در فولیکول های لایه بیرونی پوست تولید می شود. موها هر سال حدود 15 سانتی متر رشد می کنند. این فرآیند رشد زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های موی قدیمی توسط سلول‌های موی جدید از پوست سر خارج می‌شوند.

روش های جایگزین کاشت مو چیست؟

کاشت مو بدون جراحی

در طول تاریخ، درمان های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد شده است. متأسفانه، همه درمان ها برعکس عمل نمی کنند و بر روند نازک شدن طبیعی تأثیر نمی گذارند. به همین دلیل بسیاری از افراد از کلاه گیس، پروتز مو و لوازم آرایشی مانند پودر کانسیلر برای مصارف زیبایی استفاده می کنند. انجام جایگزین‌های کاشت مو که می‌توانند جزئیات مهمی مانند کاشت مو را به دقت ثبت کنند، برای برخی افراد طبق تجویز پزشک بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید  السیلی در انتظار سرنوشت رامین رضاییان از الدحیل - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

جالب است که یک فرد بالغ به طور متوسط ​​100000 تا 150000 تار مو روی سر خود دارد. ریزش 100 تار مو در روز بسیار طبیعی است. در هر مرحله ای از زندگی، حدود 90 درصد از فولیکول های مو روی سر یک فرد به رشد خود ادامه می دهد. به طور کلی، هر فولیکول دارای سه مرحله در چرخه زندگی خود است و رشد مو مستلزم تسریع این سه فاز با استفاده از چندین روش جایگزین است. بودن.

اکنون برای آن جزء با کلینیک پیوند تماس بگیرید بهترین مرکز کاشت مو بله، شما می توانید موهای قوی و زیبا داشته باشید. جایگزین های زیادی برای ترمیم موی شما وجود دارد و اگر اطلاعات بیشتری در مورد کاشت مو یا جایگزین های کاشت مو برای شرایط خود می خواهید، خوشحال می شویم آنها را با شما در میان بگذاریم تا بهترین گزینه را برای رشد مجدد موهای خود انتخاب کنید.

محلول های دارویی

اگرچه داروهایی وجود دارند که می توانند ریزش مو را کاهش دهند و سلامت موهای باقی مانده را بهبود بخشند، اما هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند به طور کامل ریزش مو را متوقف کند. عوارض جانبی مختلف داروهایی که می‌توانند ریزش مو را کاهش دهند نیز می‌توانند باعث تعدادی دیگر از مشکلات سلامتی شوند. زیرا بسیاری از این داروها برای ادامه اثربخشی نیاز به مصرف مداوم و روزانه دارند.

کاشت مو بدون جراحی و خونریزی این موثرترین راه برای رشد طبیعی مو در حال حاضر و در آینده قابل پیش بینی است. داروهای موجود در بازار برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو می توانند برای بازیافت موهای کاشته شده بسیار مناسب باشند. با این حال، آنها همچنین می توانند عوارض جانبی خطرناکی بر روی پوست یا دستگاه گوارش داشته باشند.

بیشتر بخوانید  روش نگهداری از گیاه آگلونما | گامی به سوی طراوت و زیبایی در منزل شما

روش پروتز مو

پروتز مو در چندین مرحله انجام می شود که شامل طراحی قالبی به اندازه پوست سر برای دستیابی به تناسب کامل با موهای فردی است. قالبی که به روش کلاه گیس ساخته شده است، در پایین سر درست در جایی که موها چسبیده است جفت می شود. این قالب از پارچه ضد حساسیت ساخته شده است. از آنجا که افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند به طور کلی به هر ماده خارجی بسیار حساس هستند، پوست آنها نیز مستعد آلرژی است. بنابراین، این فرآیند برای پنهان کردن موهای از دست رفته بسیار مناسب است. از مزایای پروتز مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پروتز مو برای کسانی که تحت شیمی درمانی هستند بسیار مناسب است
  • هزینه آن کمتر از کاشت مو است.
  • مردم می توانند فوراً به نتیجه برسند
  • در این فرآیند جراحی وجود ندارد
  • اگر نتیجه رضایت بخش نباشد، این روند می تواند معکوس شود.

کلاه گیس بپوش

جایگزین های دیگری برای ریزش مو وجود دارد، از جمله تکنیک های رشد مو و لوازم آرایشی مانند کلاه گیس. همانطور که این لیست نشان می دهد، جایگزین های مختلف برای افراد مختلف جذاب هستند. این گزینه ها از نظر کارایی و همچنین ریسک مسئولیت برای هر فرد متفاوت است.

اگر ریزش مو دارید یا می خواهید موهای بیشتری داشته باشید، صحبت با یک متخصص کاشت مو یا متخصص پزشکی در مورد جایگزین های کاشت مو می تواند بسیار مفید باشد.

درمان پی آر پی

نام دیگر پی آر پی پلاکت تراپی است که برای اکثر مردم شناخته شده است. در درمان PRP از گردش خون برای رشد مو استفاده می شود. در ابتدا تزریق در ناحیه دریافت مو انجام می شود که باعث رشد موهای کاشته شده می شود.

این روش می تواند به میزان قابل توجهی ریزش مو را کاهش دهد و ضخامت ریشه مو را افزایش دهد. اصولاً خانم ها از روش پی آر پی به عنوان روش جایگزین کاشت مو استفاده می کنند و هیچ کدام عوارض کاشت مو به نقل از کلینیک کاشت نمی آورد و این یکی از ویژگی های مهم است.

بیشتر بخوانید  رئیس بیمارستان نباید به مراجعین کشف نشده خدمت کند!

پودرهای کانسیلر

بسیاری از افراد زمانی از ریزش مو رنج می برند که فولیکول های موی آنها بسیار کوچک شده و پوست سرشان نمایان می شود. پودرهای کانسیلر در سال های اخیر به دلیل پوشانندگی بالا بسیار محبوب شده اند. از آنجایی که این پودرها می توانند ریشه مو را ضخیم تر نشان دهند و باید در برابر عوامل طبیعی مانند باد، باران یا عوامل دیگر مقاوم باشند، این نوع پودر جایگزینی برای کاشت مو شده است.

لیزر درمانی

عوارض کاشت مو

لیزر درمانی جایگزینی برای کاشت موی سطح پایین است. با این حال، این روش تنها ضخامت مو را افزایش می دهد و به تنهایی نمی تواند از ریزش مو جلوگیری کند یا رشد جدید را تشویق کند.

بین متخصصان پزشکی در مورد اینکه آیا این شکل از درمان ارزش صرف وقت و تلاش را دارد یا خیر، بحث وجود دارد، زیرا از کاهش سرعت الگوی طاسی در انسان تنها فواید کمی دارد.

نتیجه

کاشت مو بدون جراحی روشی است که باید توسط متخصصین کاشت مو و زیر نظر جراحان پلاستیک انجام شود. قبل از هر چیز برای انتخاب روش های درمان ریزش مو ابتدا مطمئن شوید که مرکزی که در آن کاشت مو انجام می دهید یک کلینیک معتبر کاشت مو دارای مجوز از وزارت بهداشت و دارای اتاق عمل و همچنین دارای پلاستیک بسیار حرفه ای و مجرب باشد. و جراحان ترمیمی

کاشت مو فقط باید در محیطی استریل که برای این منظور تهیه شده است انجام شود. دستگاه های مورد استفاده برای فرآیند درمان نیز باید بخشی از محصولات با تکنولوژی بالا باشند.

منبع: کلینیک پیوند

دیدگاهتان را بنویسید