مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا تقاضای بیشتری برای واحدهای جدید یا قدیمی وجود دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران از کمبود بلوک جدید و امکانات کامل به دلیل رکود ساخت و ساز طی سه سال گذشته خبر می دهند. اگرچه معاملات کند است و متوسط ​​فاصله فروش از خانه ای در تهران بیش از دو ماه است ، آژانس های املاک و مستغلات می گویند که سرانجام اکثر آپارتمان ها یا آپارتمان های قفل شده با عمر کمتر از پنج سال ، یک ماه قبل فروخته شده اند.

برخی از مشاوران املاک و مستغلات می گویند انتظارات تورمی بازار مسکن کاهش یافته است ، اما کمبود پرونده های جدید می تواند اثرات تورمی بر کل بازار داشته باشد. افزایش 3 درصدی قیمت در ماه ژوئن اگرچه به گفته کارشناسان اهمیت چندانی ندارد اما آمارها از افزایش قیمت در مناطقی که تقاضای زیادی دارند به ویژه در نیمه جنوبی تهران نشان می دهد.

همانطور که آمارها نشان می دهد ، در چهار ماه گذشته در مناطق 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 10 ، 20 و 22 کاهش قیمت ها و در مناطق دیگر افزایش نسبی قیمت ها وجود داشته است. بیشترین افت قیمت در منطقه 22 بود که افت 23.5 درصدی را نشان داد. شاخص کل قیمت شهر تهران نسبت به مارس 2010 1.9 درصد افت کرد.

در حقیقت ، با وجود افزایش 3 درصدی قیمت در ماه ژوئن ، هنوز نرخ متوسط ​​هنوز به سطح اسفند 99 برنگشته است. نکته این است که بیشتر مناطق جنوبی طی چهار ماه گذشته افزایش قیمت داشته اند. آژانس های املاک و مستغلات در مناطق جنوبی پایتخت می گویند معاملات این منطقه از یک سال قبل به نصف کاهش یافته است ، در حالی که معاملات در سطح شهر تهران به یک سوم رسیده است. بیشتر مکانهای خالی و بدون مشتری در مناطق شمالی تهران واقع شده است.

بیشتر بخوانید  پیش فروش یکساله سایپا | سورپرایز باورنکردنی سایپا به مردم

به دلیل کاهش تقاضا برای متقاضیان ، کمبود عرضه نسبت به تقاضا و قیمت های پایین در قسمت جنوبی شهر نسبت به مناطق شمالی ، بازار در مناطق جنوبی بیش از قسمت شمالی تهران رونق دارد. به عنوان مثال ، منطقه 15 اکنون به یک مرکز فروش مصرف کننده تبدیل شده و از نظر تعداد معاملات در تهران در رتبه ششم قرار دارد ، در حالی که ژوئن گذشته این منطقه در میان 10 مورد بیشترین جستجو در تهران نبود.

یکی از دلایل افزایش سهم مناطق جنوبی در معاملات مربوط به حذف فروش سوداگرانه در بازار است. گزارش های میدانی نشان می دهد که دلالان اصلی املاک و مستغلات به دلیل رکود اقتصادی از آنجا رفته اند از بین بردن تقاضای واسطه در مناطق 5 ، 4 ، 2 و 1 بیشتر از مناطق دیگر است و فروش مصرف کننده اغلب از نوع تبدیل است.

تغییر نوع معاملات در بازار مسکن

متوسط ​​قیمت هر خانه در تهران 29.6 میلیون تومان است

بنابراین ، طبق اعلام بانک مرکزی ، در ژوئن 1400 متوسط ​​هزینه هر متر مربع مسکن در تهران 29 میلیون و 670 هزار تن بود که به ترتیب 3 و 56.6 درصد نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل افزایش دارد. همچنین تعداد معاملات در این ماه معادل 5.1 هزار فقره بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 52.7 درصد کاهش و نسبت به ماه قبل 29.6 افزایش نشان می دهد.

۲۲۳۲۲۷

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *