آیا تا شب عید خودرو گران می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازار خودرو همچنان بدون خریدار است. قیمت دلار به بهانه مذاکره دچار نوسان شد. همین روند کاهش قیمت دلار باعث شده تا خودروهای ایرانی در بازار ایران ارزان شوند.

نظرسنجی ها نشان می دهد قیمت خودرو روز چهارشنبه (5 بهمن 1400) کاهش یافت. به عنوان مثال پراید 111 با نرخ 185 میلیون تومان معامله شد.

پراید 131 نیز با نرخ 170 میلیون تومان معامله شد. خودروی تیبا هاچ بک پلاس به قیمت 201 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ II نیز به قیمت 267 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج نیز با قیمت 323 میلیون در بازار موجود است.

یک متخصص در این زمینه بازار خودرو وی می گوید: قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار ایران به دلیل ریزش است قیمت دلار و رسیدن مذاکرات رو به کاهش است. البته در این شرایط خودروهای ایرانی در بازار خرید و فروش نمی شوند.

به عنوان مثال قیمت دنا پلاس که دو هفته پیش 530 میلیون تومان فروخته می شد، امروز با 50 میلیون تومان کاهش به 480 میلیون تومان رسیده است.

سرمایه گذاران عقب نشینی کردند

عماد جعفری به تجارت نیوز توضیح داد: در شرایطی که اخبار جدیدی از توافق به گوش می رسد این موضوع منجر به خروج سرمایه گذاران از بازار شده است.حتی مصرف کنندگان نیز منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

وی ادامه داد: کاهش قیمت خودروهای ایرانی چشمگیرتر بود. چند سالی است که بازار شب عید نداریم و به اردیبهشت و خرداد منتقل شده است. بازار در این ماه ها رونق می گیرد و قیمت ها معمولا در حال افزایش هستند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

در خصوص خودروهای داخلی، ایران خودرو و سایپا علیرغم ضررهای سنگین ناشی از انباشتگی، همچنان به فروش خودروهای خود ادامه می دهند. آخرین طرح فروش خودرو مربوط به شرکت سایپا است و متقاضیان تا پایان امروز فرصت دارند از طریق سامانه ثبت نام saipa.iranecar.com ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید