آیا تاج به omicron ختم می شود؟



محققان بر این باورند که به نظر می رسد همه گیر کووید 19 به زودی به پایان می رسد و سویه omicron می تواند آخرین موقعیت همه گیری باشد.

محققان بر این باورند که به نظر می رسد همه گیری کووید 19 به زودی به پایان می رسد و سویه omicron می تواند آخرین مکان همه گیری باشد.

استفان بنسل، متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر عامل شرکت مدرنا گفت: “من معتقدم که سویه بعدی ویروس، پس از Omicron، به اندازه سویه‌های قلبی و عفونی مقاوم به واکسن خطرناک نخواهد بود.”

وی افزود: احتمال 80 درصد وجود دارد که با تکامل اومیکرون یا تکامل ویروس کرونا، کمتر و کمتر شاهد ویروس های بدخیم باشیم.

سویه جدید اولین بار توسط مقامات آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر کشف شد و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این امر منجر به افزایش موارد Quid در بسیاری از کشورهای غربی شده است.

با این حال، روند کاهشی در این جهت در حال کاهش است.

کارشناسان امیدوارند که سرعت بالای انتقال عفونت با ماهیت نسبتاً خفیف آن، به زودی پایان همه گیری را نشان دهد.

این بیماری بسیاری از افراد را مبتلا کرده است که اکنون بخش بزرگی از جمعیت جهان در برابر آنها مصونیت طبیعی دارند. از سوی دیگر، افزایش تعداد واکسینه‌شده‌ها می‌تواند به این همه‌گیری پایان دهد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که مرحله همه گیری در کویت تا پایان سال به پایان می رسد و مردم می توانند با این ویروس مانند آنفولانزا زندگی کنند.

خطر ابتلا به کرونا مسری بیشتر از Omicron در ایالات متحده است

متخصصان پزشکی در ایالات متحده از نزدیک زیرشاخه BA.2 را دنبال می کنند که از سویه کرونای اولیه Omicron گرفته شده است، که به تدریج در سراسر ایالات متحده گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید  شناسایی و دستگیری 2 پاستاپز در مشهد

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، نوع فرعی BA.2 در حال حاضر در بیش از 30 ایالت ایالات متحده شناسایی شده است که حدود 3.9 درصد موارد جدید را تشکیل می دهد و به نظر می رسد میزان این آمار دو برابر شده است.

ساموئل اسکارپینو، مدیر نظارت بر پاتوژن در بنیاد راکفلر، گفت: “اگر این رقم دوباره دو برابر شود و به هشت درصد برسد، به این معنی است که ما به طور تصاعدی در حال رشد هستیم و ممکن است موج دیگری از کووید-19 در ایالت ها وجود داشته باشد.” ایالات متحده، و این چیزی است که ما را واقعاً نگران می کند.

گفته می شود که نوع فرعی BA.2 بسیار مسری تر از سویه اصلی Omicron است و تصور می شود که باعث افزایش موارد در دانمارک شود.

با این حال، به گفته ایندیپندنت، با توجه به میزان واکسیناسیون و مصونیت از تاریخچه بیماری کووید-19، می تواند برخی از ترس ها از موج دیگری از Omicron در ایالات متحده را کاهش دهد. با این حال، برخی از کارشناسان هشدار می دهند که حذف الزامات ماسک منجر به انتشار یک سویه جدید می شود. (ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید