آیا بیرانوند در آستانه استقلال است؟



به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب نیوز، امیرحسین صادقی پیشکسوت باشگاه استقلال ادعای جالبی کرد. صادقی مدعی شد که علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی قبل از لیگ شانزدهم در آستانه استقلالی شدن قرار داشت و وارد پرسپولیس شد و حتی دوران حرفه ای او با استقلال به پایان رسید.

صادقی در ادامه گفت: من در زمان استقلال به مدیران پیشنهاد دادم بیرانوند را جذب کنند و همه چیز خوب پیش می رفت اما ناگهان پرویز مظلومی با ترسو بودن ترجیح داد مهدی رحمتی را حفظ کند و بازوبند کاپیتانی را به او بدهد.

صادقی مدعی شد که بیرانوند پس از دو سال دوری از پرسپولیس و حضور در اروپا به تیم سابقش بازگشت و در 5 بازی ابتدایی لیگ عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت.

بیرانوند بهترین خرید تابستانی در تخت جمشید است

بیرانوند که شانس اول فیکس شدن در تیم ملی برای مسابقات جام جهانی است به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین خرید تابستانی پرسپولیس است و با نمایش های خوبش در این تیم گلزن اول و ثابت خواهد شد. از تیم ملی

پشت پرده ادعای صادقی و البته ماجرای پیوستن بیرانوند به استقلال قبل از پرسپولیسی شدن چیست؟

بیرانوند که چهره نفتا شد در لیگ پانزدهم زیر نظر منصوریان عملکرد فوق العاده ای داشت. در نیم فصل همان سال، برونکو قصد داشت علیرضا را جذب کند اما پس از مخالفت منصوریان، مدیران نفتا اجازه ندادند بیرانوند پرسپولیسی شود.

سرانجام در پایان فصل بیرانوند از نفت پرسپولیس جدا شد. با شروع لیگ پانزدهم اما بحث استقلال او مطرح شد و مذاکراتی با بیرانوندا انجام شد. پیش از بیرانوند، استقلالی نیز با رحمتی صحبت کرده بود و این دروازه بان در آستانه عقد قرارداد با این تیم بود.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۱۱ دی | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

رحمتی اما قصد داشت مبلغ بالایی برای جذب استقلال بگیرد اما استقلالی ها می خواستند با پول کمتر رحمتی را جذب کنند.

بیرانوند در آن زمان با باشگاه نفت قرارداد داشت اما استقلالی ها از او دعوت کردند تا برای مذاکره به باشگاهشان برود. این موضوع به زمانی برمی گردد که استقلال در زمان سرمربیگری مظلومی می خواست مهدی رحمتی را به استقلال بازگرداند. نظری جویباری و امیری نیز مذاکرات مستقل را بر عهده داشتند. چند بار با بیرانوند تماس گرفتند تا با او مذاکره کنند.

بیرانوند در پاسخ به آنها گفت که با تیم نفتا قرارداد دارد. مدیران استقلال اما به علیرز گفتند که کاری به نفت نداشته باشید، رضایت شما را می گیریم. در واقع استقلالی ها با ذکر نام بیرانوند و مذاکره با رحمتی قصد داشتند مبلغ قرارداد رحمتی را کاهش دهند.

یک شب یکی از معاونان وقت باشگاه استقلال با خودروی SUV دنبال بیرانوند رفت و او را به دفتر باشگاه استقلال برد. استقلالی ها پس از آوردن بیرانوند به باشگاه از او پرسیدند که برای حضور در استقلال چقدر پول می خواهی؟ بیرانوند که نمی دانست ماجرا از چه قرار است به آنها گفت که باشگاه نفت برای فسخ قرارداد 800 میلیون تومان می خواهد.

میلیارد می خواهد و تخفیف نمی دهد. در نهایت در زمان استقلال مدیران حاضر شدند یک میلیارد و 800 میلیون تومان به بیرانوند بپردازند اما به بیرانوند گفتند که ما در رسانه ها می گوییم مهدی رحمتی گزینه اول ماست اما در نهایت با شما قرارداد می بندیم. .

در واقع مدیران وقت استقلال، ستاره فعلی پرسپولیس را طعمه ای قرار دادند تا با مذاکره رسمی با رحمتی و البته رساندن خبر مذاکرات به گوش مهدی رحمتی و بازتاب رسانه ای، رحمتی را تحت فشار قرار دهند و با مبلغی کمتر با او قرارداد ببندند. از موضوع در نهایت هم همین اتفاق افتاد و بعد از آن دیدار دیگر خبری از استقلال نشد تا بیرانوند در لیگ پانزدهم در نفتا بماند.

بیشتر بخوانید  نوشیدنی: 2 فینال مهم از پرسپولیس پیش است

همچنین پس از پایان لیگ پانزدهم و زمانی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده گرفت، نام بیرانوند را در لیست نقل و انتقالات خود قرار داد اما باز هم بیرانوند استقلالی نشد.

منصوریانی که روزگاری بیرانوند را تبدیل به شماره یک نفت تهران کرد و نامش را بر سر زبان ها انداخت، به دلیل اعتراض علیرضا به عدم حضورش در پرسپولیس، او را نیمکت نشین کرد و وحید شیخ ویسی را وارد دروازه کرد و این نشان می دهد که او بسیار است. متاسفم و غمگین به خاطر دست بیرانوند.

بیرانوند پس از چند هفته با عذرخواهی و دلجویی از منصوریان به گروه نفت بازگشت و با بازی های درخشان خود توانست اتفاقات گذشته را به بهترین نحو جبران کند و دوباره مورد علاقه علیرضا منصوریان قرار گیرد.

منصوریان در پایان فصل پانزدهم در مصاحبه ای اعلام کرد که آینده اش با بیرانوند در همین راستا خواهد بود. با توجه به شایعه حضور منصوریان روی نیمکت استقلال، خیلی ها فکر می کردند که بیرانوند هم در کنار منصوریان راهی استقلال شود. .

در همان زمان باشگاه پرسپولیس بار دیگر پیشنهاد خود را برای جذب بیرانوند در پایان فصل ارائه کرد و باز هم بحث انتقال او به پرسپولیس در محافل فوتبال مطرح شد. همه منتظر بودند ببینند بیرانوند چه تصمیمی می گیرد و به کدام یک از دو تیم سرخ رنگ پایتخت می رود چرا که این تصمیم از قبل در اختیار باشگاه نفت بود و بیرانوند اجازه داشت به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی که دوست دارد برود. در پایان فصل

بیشتر بخوانید  نفی دیر رسیدن روحانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب

بالاخره در خبری ناگهانی و جنجالی خبر پیوستن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس اعلام شد. ابتدا شایعه بود این خبر اما انتشار عکس هایی از قرارداد او با پرسپولیس صحت این خبر را تایید کرد و مشخص شد بیرانوند پرسپولیس را به استقلال ترجیح داده است.

همین موضوع باعث ناراحتی هواداران منصوریان و البته استقلال شد زیرا فکر می کردند بیرانوند پیراهن آبی را به تن خواهد کرد. حالا سال ها از آن روز می گذرد و بیرانوند علاوه بر کسب جام و افتخار با پرسپولیس، به پیراهن شماره یک تیم ملی رسیده و با زدن پنالتی رونالدو در جام جهانی خوش درخشیده است. علیرضا به پرسپولیس بازگشت تا با پیشرفت در تیم ملی و حضور در دومین جام جهانی متوالی، مشکلات این تیم را در دروازه حل کند و تاریخ سازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید