آیا به پارک جنگلی باراجین سفر کرده اید؟


به گزارش سلام نو، پارک جنگلی فدک یا باراجین یکی از پارک های دلپذیر و سرسبز قزوین است. این پارک در مناطق کوهستانی واقع شده و بزرگترین پارک جنگلی کشور است. در این پارک در کنار روستای طبیعت، شهربازی، باغ وحش، مسیر موتورسیکلت و دوچرخه وجود دارد، در شمال شهر این پارک جنگلی وجود دارد که بومیان از ابتدا به سفر می روند. فصل تابستان.

آیا به پارک جنگلی باراجین سفر کرده اید؟

پارک فدک یا براگین با وسعتی بالغ بر 1500 هکتار در منطقه برائجین شهرستان کزوین قرار دارد. این پارک یکی از مناطق نمونه گردشگری شهر قزوین و از جاذبه های طبیعی این منطقه (در شمال شهر قزوین) است. باراجین از ابتدای آزاد جاده قزوین – زنجان شروع و تا دامنه های البرز غربی ادامه می یابد. از ارتفاعات باراجینا شهر قزوین را می توان زیر پا دید. به همین دلیل این منطقه به بام قزوین معروف است. در سمت چپ شما یک رودخانه فصلی وسیع به نام ارنزک و کمی جلوتر برج مرتفع باراجین قرار دارد، عنصر شهری که یاد و خاطره شهدای گمنام را به یادگار می آورد.

آیا به پارک جنگلی باراجین سفر کرده اید؟

پارک جنگلی فدک در انتهای خیابان الیت واقع شده و دارای سه ورودی است. ورودی اصلی و بزرگ آن از خیابان الیت است. ورودی دوم از سمت یادمان شهدای گمنام و ورودی سوم از جاده روستای شفیع آباد است. دسترسی آسان، آب و هوای کوهستانی، قله پرطرفدار (محل مناسب برای پیاده روی و پیاده روی خانوادگی) و اشرافیت شهر کزوین از ویژگی های مهم پارک فدک است. تپه ها و دشت های این پارک پوشیده از جنگل های کاج و درختچه هاست. خیابان های پارک سرسبز و خنک است و به همه چیز می گویند مثلاً خیابان طبیعت، خیابان باغستان و …. به دلیل کوهستانی و باریک بودن خیابان های این پارک، حداقل سرعت خودرو 30 کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید  عبدالله دوم: در جنگ غزه و ارتش صهیونیستی ، هیچ یک از دو طرف پیروز نشدند! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

آیا به پارک جنگلی باراجین سفر کرده اید؟

فرصت ها

امکانات پارک فدک شامل میز و صندلی، باربیکیو، اقامتگاه سرپوشیده کوچک بدون سقف، زمین بازی و چمن، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، کلانتری، رستوران و کافه، خواربار فروشی، اقامتگاه (هتل) می باشد. سطل های زباله در تمام قسمت های پارک موجود است که به تمیز نگه داشتن فضا کمک می کند. علاوه بر این، امکانات تفریحی دیگری نیز در پارک فدک وجود دارد. شهربازی بزرگ دالفک و مناطق آبی زیبا در قسمت بالای پارک جنگلی فدک به مساحت حدود 18330 ساخته شده است که چرخ فلک بزرگ آن قبل از رسیدن به پارک حساب نمایان می شود. همچنین مسیر موتورسیکلت و دوچرخه، کلبه قلعه زیبا، سینما تابستانی، سورتمه، چتر نجات بزرگ، دهکده طبیعت، باغ وحش، مسیر سلامتی که محل مناسبی برای پیاده روی و ورزش های روزانه و غرفه است وجود دارد. یکی دیگر از امکانات موجود در این منطقه، کرایه دوچرخه سلامت نام دارد. علاوه بر این یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این پارک روستای طبیعت است. دهکده طبیعت کزوین یکی از 16 جاذبه گردشگری منحصر به فرد کشور است. پارک فدک به دلیل داشتن دوربین در سراسر پارک و نگهبانی و گشت زنی بسیار امن است. حضور پاسداران محیطی امن و آرام ایجاد کرد. دیگر اینکه نمی توان شب را سپری کرد و در پارک کمپ زد تا بخوابد.

آیا به پارک جنگلی باراجین سفر کرده اید؟

جاذبه های نزدیک

اگر می خواهید به زیارت پارک جنگلی باراجین بروید به امامزاده اسماعیل باراجین بروید. بعد از زیارت در کافه ها و پیشخوان های امامزاده که میز و صندلی چیده شده بنشینید و خود را به صرف غذا و یک فنجان چای داغ یا ذغال دعوت کنید. حرم نیز روزانه پذیرای مهمانان است. امامزاده اسماعیل در هشت کیلومتری شمال قزوین در روستای قدیم باراجین و در مسیر جاده غربی الموت قرار دارد. برج تاریخی باراجین از دور خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید  ویدئو / شیر بی رحمانه به گوزنی در میانه راه حمله می کند

منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید