آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟


میدان تقسیم یکی از توریستی ترین مکان های استانبول است که در منطقه بی اوغلو واقع شده و قلب استانبول مدرن محسوب می شود. در اطراف این میدان و خیابان استقلال هتل ها و رستوران های زیادی وجود دارد که بسیاری از گردشگران ترک انتظار اقامت در آن ها را دارند. این میدان همچنین محل تجمع مردم محلی برای جشن سال نو، تعطیلات رسمی و سایر اجتماعات است.

سفر به استانبول بدون بازدید از میدان تقسیم کامل نمی شود و به همین دلیل است که بیشتر گردشگران قصد بازدید از این قسمت از استانبول را دارند.

میدان تقسیم کجاست؟

میدان تقسیم در شهر زیبای استانبول در ترکیه و در قسمت اروپایی شهر در روستای بیولو قرار دارد. ایستگاه های اتوبوس و مترو در نزدیکی میدان تقسیم، دسترسی از سراسر شهر را آسان می کند. اما خودرو نباید از میدان عبور کند و فقط تراموا نوستالژیک شهر ممکن است از آن عبور کند.

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

· مترواگر بخواهید بلافاصله پس از ورود به استانبول به میدان تقسیم بروید، مترو بهترین گزینه حمل و نقل خواهد بود. برای رسیدن به تقسیم، از خط قرمز M1A در ایستگاه آتاتورک هاوالیمانی استفاده کنید که 17 ایستگاه تا ایستگاه پایانه Ienikapı دارد. جایی که خطوط قرمز و سبز تلاقی می کنند. سپس باید سوار خط مترو M2 شوید که پس از چهار توقف شما را به ایستگاه تکسیم می رساند.

· تراموا و تله کابیناستفاده از خطوط تراموا از میدان تقسیم تا سلطان احمد برای شما راحت تر است. در این منطقه تاریخی باید از خط «T1» در ایستگاه سلطان احمد سوار تراموا شوید. سپس در دانشگاه Fındıklı Mimar Sinan پیاده شوید و حدود یک کیلومتر در شمال غربی پیاده روی کنید. همچنین می توانید بعد از تراموا که در کنار ایستگاه F1 (تله کابین) است، در ایستگاه کاباتاس پیاده شوید. این قطار تا ایستگاه تقسیم دو دقیقه طول می کشد. در نهایت از یک مسیر 250 متری به سمت غرب، با میدان تقسیم روبرو می شوید.

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

· تاکسی: گزینه دیگری که پیش روی شماست تاکسی است که ایستگاه آن در 130 متری شمال میدان تقسیم قرار دارد. تاکسی های خطوط Taksim-Aksarai و Sisli-Eminonu در این مکان توقف می کنند.

· اتوبوس: گردشگرانی که ترجیح می دهند با اتوبوس در استانبول سفر کنند باید در ایستگاه اتوبوس که کمی بالاتر از خیابان جمهوری که در ۱۵۰ متری شمال میدان قرار دارد از اتوبوس پیاده شوند. اتوبوس های لوکس HAVAIST نیز مسافران را بین فرودگاه استانبول و میدان تقسیم جابجا می کنند، بنابراین می توانید مستقیماً از فرودگاه به تکسیم بروید.

بیشتر بخوانید  فال قهوه امروز | ته فنجون قهوه‌ات چه خبره؟ | خبرای خوبی در انتظارته! + تفسیر دقیق

میدان تقسیم را معرفی می کنیم

میدان تقسیم نماد جمهوری مدرن ترکیه است که توسط آتاتورک اداره می شود. بنای یادبود جمهوری در قلب میدان قرار دارد و از زمان ساخت آن، میدان تقسیم به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی مانند سالگرد استقلال ترکیه و جشن های دیگر تبدیل شده است.

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

این منطقه دارای معماری کاملاً متنوعی است. در کنار بناهای تاریخی قرن نوزدهم و مساجد کوچک، ساختمان‌های مدرن پدید آمده‌اند. از آنجایی که تکسیم و خیابان های آن همیشه مملو از مسافران و افراد محلی است، فضای شلوغ و پر سر و صدایی دارد که مشخصه یک کلان شهر شلوغ است.

میدان تقسیم بیشتر به خاطر رستوران ها، مراکز خرید و هتل هایش معروف است

شهرت اصلی این میدان مربوط به انواع رستوران ها، مراکز خرید و هتل هایی است که در اطراف آن فعالیت می کنند. در این میان وجود پیاده روها و خیابان استقلال اهمیت و پویایی بیشتری را برای تکسیم ایجاد کرده است و علاقه مندان به خرید و گشت و گذار و تفریح ​​از دیدن آن غافل نمی شوند.

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

اگر از میدان تقسیم گذر کردید، علاوه بر تماشای کبوتر، حتما کافه و خرید را تجربه کنید و برای خود سوغاتی درست کنید. در این قسمت از استانبول چرخه های فروش نان سیمیت، بلال و شاه بلوط و … را نیز مشاهده خواهید کرد که لذت بازدید از این منطقه را دو چندان می کند. در حین راه رفتن احتمالاً با گلفروشان و نوازندگان خیابانی روبرو خواهید شد.

تاریخچه میدان تقسیم استانبول

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

میدان تقسیم همه چیز از آب انبار و گورستان گرفته تا استادیوم ها و اجتماعات اجتماعی را به خود دیده است و کاربری آن در طول زمان تغییر کرده است. تقسیم یک میدان عمومی بود که در زمان تشکیل جمهوری ترکیه پدید آمد. اما این میدان 13 سال به فراموشی سپرده شد تا اینکه کم کم به فضایی تفریحی و فرهنگی تبدیل شد. سپس نزد یک کارشناس خارجی رفتند و از هانری پروست فرانسوی برای یک برنامه بلند مدت دعوت کردند.

بیشتر بخوانید  هشدار؛ این مواد غذایی خون را غلیظ می‌کند

مقامات جمهوری ترکیه با چشم اندازی از پروژه ای باشکوه به این میدان نگاه کردند. سپس میدان گسترده شد و پادگان هایی را که از زمان جنگ جهانی اول استفاده نشده بود، ویران کرد. علاوه بر ایجاد فضای سبز، مهم ترین مراکز فرهنگی عمومی شهر ساخته شده است. این مؤسسات توسط کارمندان دولت اداره می شد. اما در دهه 1950 مشکل خلاء کنترلی به وجود آمد.

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

با دخالت مقامات جمهوری، میدان تقسیم هویت سیاسی پیدا کرد و به نوعی به میدان جنگ بین دولت ملت تبدیل شد. دولت های متوالی از استفاده از آن برای تظاهرات اول ماه مه ناراحت شده اند.

تقسیم همچنان به عنوان یک سایت اعتراضی برای معترضان و شهروندان با پیشینه های مختلف خدمت می کند. همچنین محلی برای جشن ها و رویدادهای مختلف است. در یک حادثه در میدان تقسیم، افراد مسلح ناشناس به سوی فعالان کارگری که روز اول ماه مه 1977 را جشن می‌گرفتند تیراندازی کردند که باعث وحشت گسترده و کشته شدن ده‌ها نفر شد. به این ترتیب میدان تقسیم به یک نماد ایدئولوژیک تبدیل شد.

علت نامگذاری میدان تقسیم

در پایان دوره عثمانی، سلطان محمود اول میدان تقسیم را به عنوان نقطه ای انتخاب کرد که جریان اصلی آب از شمال استانبول در آنجا جمع می شد و به سایر نقاط شهر منشعب می شد. از این رو این میدان به نام آب انبار سنگی بزرگی که در ضلع غربی میدان قرار داشت نامگذاری شد. تقسیم به معنای توزیع است.

مجسمه سازی در میدان تقسیم

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

بنای یادبود استقلال مهم‌ترین بنای یادبود میدان تقسیم است که توسط پیترو کانونیکا، مجسمه‌ساز ایتالیایی با کمک‌های مردمی ساخته شد و در سال 1928 افتتاح شد. این بنای یادبود به افتخار مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، در نقش فرمانده عالی ارتش و دولتمرد ساخته شده است. در نمای جنوبی، با نمایی از خیابان سیراسلویلر، در جلو می‌توانید آتاتورک، عصمت اینونو و مارشال فوزی فلینت و پشت سر آن‌ها دیگر چهره‌هایی را ببینید که نمادی از تأسیس جمهوری ترکیه هستند.

پشت اینونو و فلینت مجسمه های دو ژنرال روسی به نام های میخائیل واسیلیویچ فرونزه و مارشال کلیمنت یفرموویچ وروشیلوف قرار دارد که به جنگ ولادیمیر برای استقلال اشاره دارد. در نمای شمالی رو به خیابان جمهوری، نمادی از جنگ استقلال ترکیه وجود دارد. در نماهای شرقی و غربی، یک سرباز با پرچم ترکیه نماد ارتش ترکیه است.

بیشتر بخوانید  درمان کم خونی با خوردن این ماده غذایی

دلیل شهرت و محبوبیت میدان تقسیم برای گردشگران

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

میدان تقسیم یک منطقه مهم تجاری، تفریحی و گردشگری برای مردم محلی و گردشگران استانبول است. این میدان همچنین مکانی عالی برای ملاقات با دیگران و شروع یک پیاده روی شهری در استانبول است. قدم زدن در میدان تقسیم، تماشای جمعیت و عبور از خیابان استقلال و لذت بردن از فضای پر جنب و جوش آن یکی از بهترین تفریحات گردشگران است.

بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارند

بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب در نزدیکی میدان تقسیم وجود دارد، مانند رستوران ها و کافه ها، جاذبه ها، موزه ها و غیره. در واقع موقعیت این میدان به گونه ای است که گردشگران می توانند به راحتی و با صرف زمان کمی از پارک گزی، کلیسای دامنه یا تریاد، تراموا نوستالژیک، مسجد حسین آقا و خیابان معروف استقلال دیدن کنند.

میدان تقسیم همچنین دارای زیرساخت های حمل و نقل بسیار توسعه یافته ای است که به گردشگران امکان می دهد تقریباً به هر نقطه از استانبول بروند. چند سال پیش این مکان با مشکلات ترافیکی بازسازی و رفع شد و تمامی ایستگاه ها به فاصله 100 متری میدان منتقل شدند. استفاده از تراموا انتخاب بسیاری از گردشگران برای گشت و گذار در این منطقه است.

میدان تقسیم در کدام قسمت استانبول قرار دارد؟

آیا به میدان تقسیم سفر کردید؟

میدان تقسیم یکی از معروف ترین میدان های استانبول است که در منطقه بی اوغلو و در قسمت اروپایی شهر واقع شده است. این در حالی است که میدان تقسیم در انتهای شرقی خیابان خرید استقلال قرار دارد.

نزدیکترین ساحل به میدان تقسیم استانبول کجاست؟

استانبول دارای سواحل متعددی است که برخی از آنها در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارند. این سواحل شامل ساحل Floria Gunes، Isilkoi Ciroz، Caddebostan، Atarlı Beach و High Beach Club Beach Club، Dalia، Burc، Non-Stop Beach، Uzunia و Suma است که اکثر آنها تقریباً هستند. آنها در 20 کیلومتری تکسیم قرار دارند. مربع.

دیدگاهتان را بنویسید