مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا به دریاچه سوها سفر کرده اید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، سوها نام انباشته سد کوچکی در نزدیکی روستایی به همین نام در حدود 35 کیلومتری شرق شهر اردبیل است. این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است، با آب و هوای معتدل خود، محبوبیت زیادی در بین دوستداران طبیعت دارد. سد دریاچه سوها در 4 کیلومتری شمال شرقی روستای سوها قرار دارد.

آیا به دریاچه سوها سفر کرده اید؟

سوها نام روستای کوچکی در چند کیلومتری شرق اردبیل است که در شهرستان نمین قرار دارد. به دلیل آب زیاد اطراف روستا، نام روستا توسط سها انتخاب شد. آب روستا از چشمه های این منطقه تامین می شود و محصولات این روستا اغلب غلات و حبوبات است. شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است. روستاهای نیارا، هور و ساکزچی از روستاهای همجوار سهه هستند. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ این روستا دارای ۱۷۸۳ نفر جمعیت با ۳۴۵ خانوار بوده است.

آیا به دریاچه سوها سفر کرده اید؟

در نزدیکی روستای سوها آبگیر کوچک و بسیار زیبایی به همین نام وجود دارد. این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است با آب و هوای سردش توجه بسیاری از طبیعت گردان را به خود جلب کرده و مقصد گردشگری رویایی همه طبیعت گردان است.

دسترسی به روستای سوها از طریق راه ارتباطی شهر اردبیل به بریس، نیارقه و در نهایت صها امکان پذیر است. از روستای سوها تا دریاچه خاکی کمتر از 5 کیلومتر فاصله دارد که با ماشین های معمولی به راحتی می توان به آن رسید.

منبع: تریپ یار

بیشتر بخوانید  دفع حملات داعش در شمال شرقی باکوبا ، عراق - اخبار غرب آسیا - اخبار بین المللی تسنیم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *