آیا به دره باغ ماکو رفته اید؟



به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، دره باغ در 5 کیلومتری ماکو از کنار ساختمان عزت الله خان برادرزاده سردار ماکو در دره ای با درختان انبوه و آبشار چر شیر و رودخانه زنگمار می گذرد.
این فضا دارای بوفه، کافه و باربیکیو می باشد که در مکانی طبیعی و زیبا پذیرای گردشگران می باشد.

دره باغی یکی از مناطق گردشگری شهرستان ماکو است که با طبیعت دلپذیر و آب و هوای مطلوب گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این منطقه در موقعیت جغرافیایی N391623 E442844 در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

رودخانه زنگمار که در بالادست سد بارون جریان دارد از دره باغ می گذرد. فاصله دریاچه سد از روستای کله جوق حدود 10 کیلومتر است. رودخانه زنگمار یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر اقلیم منطقه ماکو است، روستای کلا جوق با رودخانه کارس آمیخته شده و به سمت ماکو، پلدشت، شمال آذربایجان و در نهایت رودخانه ارس می ریزد.

ابتدای ورودی دره پوشیده از مزارع روستاییان و درختان مختلف است. با پیشروی در دره، عرض دره کاهش می یابد و دره فضای بکر بیشتری را اشغال می کند، تراکم فلور گیاهی کاهش می یابد و شیب دیواره ها تندتر می شود.

آبشار این منطقه بسیار دیدنی است. ارتفاع این آبشار حدود 80 متر است و آب آن زیاد نیست، اما خود آبشار بسیار زیبا و به راحتی قابل دسترسی است. فضای آن کاملاً طبیعی باقی مانده است و می توان گفت که این منطقه سالم ترین منطقه مک با آبشارها، درختان و بوته های جنگلی است که دل هر بیننده ای را تسخیر می کند.

بیشتر بخوانید  آماده مذاکره فوری و مستقیم با ایران هستیم

کوهنوردان و دوستداران طبیعت این استان از آبشارهای دیگری از کوه های دالامپر، فرنگی، روانسر و شهد خبر داده اند که هر کدام جلوه خاصی از طبیعت آذربایجان را به نمایش گذاشته است.

دهکده قلعه جوگ

قلعه جوگ روستایی از توابع شهرستان پلدشت در شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی است. این روستا در بخش شرقی گهلرات قرار دارد و حدود 114 نفر (24 خانوار) ​​سکونت دارند.

فعالیت های مناسب در منطقه

منطقه دره باغی به دلیل شرایط منحصربفرد خود قابلیت قایقرانی یا رفتینگ، پیاده روی، دره نوردی و کوهنوردی را دارد.

مسیر دسترسی

دره باغی در 5 کیلومتری ماکو در روستای کله جوق قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید