آیا به آبشار نای انگیز سفر کرده اید؟


به گزارش سلام نو، جنگل ننگ انگیز در جنوب شرقی شهر خرم آباد در استان لرستان قرار دارد که به آبشار زیبای خود نیز معروف است. آبشار ناج انگیز در میان کوه های مرتفع (هشتاد سمت) قرار دارد. آب زلال سفره های زیرزمینی پس از خروج از چشمه اصلی و عبور از مسیر حدود 20 متری به صخره ها و دامنه های تند دره می رسد. به همین دلیل آبشارهای پلکانی بسیار زیبایی در این منطقه شکل گرفته است. در پای اکثر این آبشارها استخرهای کاسه ای شکل قرار دارند که برای شنا بسیار مناسب هستند. در نهایت آب این مجموعه به رودخانه سزار می ریزد. زیباترین آبشار منطقه نای انگیز، آبشار سفید آب است.
جنگل نای استان لرستان یکی از زیباترین مناطق ایران است. پوشش گیاهی این جنگل های زیبا را بلوط تشکیل می دهد. این بهشت ​​زیبا در فصل بهار بسیار دیدنی است.

آیا به آبشار نای انگیز سفر کرده اید؟

استان لرستان و همچنین سراسر کشور پر از شگفتی و زیبایی است با این تفاوت که طبیعت این منطقه دست نخورده و دست نخورده باقی مانده است. یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق لرستان، جنگل و آبشار ناینگیز و روستایی به همین نام است. این روستا در جنوب شرقی استان لرستان در دهستان بزرگ بخش پاپی شهرستان خرم آباد قرار دارد. منطقه بزرگ دارای زمستان های برفی و سرد و بهارها و تابستان های خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم نواز است.

جنگل های ذوزنقه ای یکی از زیباترین جنگل های بلوط زاگرس است. این جنگل زیبا در دل زاگرس تا چند سال پیش دست نخورده بود. در سال های اخیر با افزایش محبوبیت این منطقه بهشتی، سیل گردشگران علاقه مند به جنگل و طبیعت دوستان استن به این نقاط سرازیر شده است.

بیشتر بخوانید  خوشگذرونی بازیگر ایرانی به همراه همسرش در آلمان+ عکس

آیا به آبشار نای انگیز سفر کرده اید؟

آب آبشار ناج انگیز از چشمه ای می آید که در ارتفاعات کوه های مجاور قرار دارد. دسترسی به چشمه اصلی تنها از طریق پیاده روی امکان پذیر است. این آب در امتداد کوه ها در امتداد صخره ها حرکت می کرد و ده ها آبشار پله های بزرگ و کوچک با استخرهای متعدد ایجاد می کرد که بسیار دیدنی است. ریزش آب در حوضچه های کف شکل گرفته توسط طبیعت و جاری شدن آن به صورت پلکانی در دره و وسط جنگل منظره بسیار منحصر به فردی دارد. آب آبشار نای که قسمت هایی از آن با هوا یکی می شود رنگ سفید زیبایی به خود می گیرد.

طبیعت دست نخورده منطقه با پوشش گیاهی متنوع بسیار جالب توجه است. آب آبشار ناج انگیز پس از عبور از جاده شرق به رودخانه سزار می ریزد. در کنار این رودخانه آبشارهای زیادی وجود دارد که به آبشار سرکانه معروف است. مسیر آبشار از خط الراس در منطقه نی انگیز شروع شده و تا شیب ادامه می یابد. این آبشارها در گذر رودخانه بزرگ ترس به رودخانه سزار در اثر عبور از ناهمواری های منطقه و عبور رودخانه ترس به وجود آمده اند.

اطراف آبشار پر از درختانی است که زیبایی خیره کننده ای به این منطقه بخشیده اند و سایه خنک ایجاد شده توسط درختان بسیار با طراوت است.

پوشش گیاهی و درختان منطقه و روستای ناج انگیز شباهت زیادی به طبیعت استان مازندران دارد. به همین دلیل این روستا در استان لرستان به رامسر معروف است.

آیا به آبشار نای انگیز سفر کرده اید؟

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای رفتن به نیس بهار است. در تابستان میزان آب آبشارها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. شهر خرم آباد از جمله سپید دشت یکی از زیباترین نقاط جهان در فصل بهار است که در اطراف آن کوه‌ها، جنگل‌های بلوط، رودخانه‌ها و آبشارهای بسیار دیدنی به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید  فال انبیا امروز | دعاهات به لطف خدا مستجاب شد! | از این معجزه خدا غافل نشو + تفسیر دقیق

آیا به آبشار نای انگیز سفر کرده اید؟

مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار باید جاده خرم آباد به سپید دشتا را به طول 45 کیلومتر طی کرد و سپس با جاده فرعی که در سمت چپ جاده اصلی جدا می شود به روستای نایانگیز رسید. راه روستا با ماشین است. با ورود به روستا، پیاده حدود دو ساعت در دل طبیعت پیاده روی می کنیم تا به ته آبشار برسیم. در کنار جاده یک منبع آب شرب وجود دارد و می توان آب مورد نیاز را از طریق آن تامین کرد.

منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید