مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا بروس لی خالق واقعی سریال محبوب کونگ فو بود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


«کونگ فو» یکی از پرطرفدارترین سریال های تلویزیونی دهه 1970 آمریکا بود که در آن زمان در بسیاری از کشورهای جهان پخش شد. با این حال، منتقدان همیشه او را مورد انتقاد قرار داده اند، زیرا اعتقاد بر این است که ایده اصلی او از بروس لی، فیلمساز و مبارز مشهور چینی-آمریکایی به سرقت رفته است.

«کونگ فو» توسط برادران وارنر تولید شد و پخش آن از شبکه ABC در سال 1972 در سه فصل آغاز شد. این سریال ترکیبی از ژانرهای هنرهای رزمی و غربی است و داستان یک راهب دورگه شائولین را روایت می کند که به دلیلی از چین فرار می کند و در قرن نوزدهم به غرب وحشی سفر می کند.


آیا بروس لی خالق واقعی سریال محبوب کونگ فو بود؟

راهب فراری کوای چانگ کین به سبک سریال قدیمی وسترن در هر قسمت از هر شهر و منطقه ای بیرون می آید و به فقرا و مستضعفان کمک می کند تا با ظالمان مبارزه کنند و حقوق خود را مطالبه کنند. او همچنین در جستجوی خانواده گمشده خود است.

نقش راهب را دیوید کارادین بازی کرد که برای این نقش بسیار محبوب شد. اگرچه بسیاری دوست دارند کارادین نقش یک راهب را بازی کند، اما منتقدان آن را جای سوال می دانند که نقش راهب دورگه به ​​یک فرد کاملا سفیدپوست داده شده است. از نظر آنها بروس لی بهترین گزینه برای این نقش بود.


آیا بروس لی خالق واقعی سریال محبوب کونگ فو بود؟

اعتراضات زمانی شروع شد که متوجه شدیم بروس لی، درست قبل از شروع کار سریال، به برادران وارنر پیشنهاد ساخت سریالی به نام “مبارز” را داده است که داستان یک مهاجر چینی با استعداد و کونگ فو را روایت می کند که به طبیعت سفر می کند. غرب. . ظاهرا این ایده بسیار شبیه به برادران وارنر بود. کونگ فو.

بیشتر بخوانید  تولد تلخ و اشک آلود بازیگر زن پس از طلاق!

برادران علی وارنر او پیشنهاد بروس لی را رد کرد و در عوض روی پروژه خود کار کرد. این باعث شده است که بسیاری بر این باور باشند که کونگ فو فرزند معنوی لی است. حتی لیندا لی کالدول، همسر Left نیز ادعا کرد. او در زندگی نامه خود، بروس لی: مرد و تنها کنف، ادعا می کند که از ایده های همسر فقیدش برای فیلم “جنگجو” در کونگ فو استفاده شده است.


آیا بروس لی خالق واقعی سریال محبوب کونگ فو بود؟

با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر دزدیدن ایده های بروس لی توسط برادران وارنر وجود ندارد. در واقع سال هاست که به ساخت سریالی با مفاهیم مشابه فکر می کنند. علاقه به خاور دور و هنرهای رزمی چینی از دهه 1960 در ایالات متحده افزایش یافت و طبیعی بود که شرکت های فیلمسازی به فکر کسب درآمد از این پدیده باشند.

با این وجود، بسیاری هنوز بر این باورند که بروس لی و دیگر بازیگران چینی قرار بود در این سریال بازی کنند، در حالی که در واقع قربانی تابوهای نژادی در ایالات متحده در آن زمان شدند. به همین دلیل در اقتباس جدید این سریال که این روزها از تلویزیون آمریکا در حال پخش است، نقش اصلی به یک بازیگر چینی داده شد و بقیه بازیگران اکثرا چینی هستند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *