مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا برنج خارجی دوباره گران می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: با توجه به کمبود ذخایر برنج در بخش خصوصی، پیش بینی می شود پیش از این بین 700 تا 900 هزار تن برنج برای حمایت از مصرف کنندگان تامین شود. محصول. تولید داخلی برای نیمه اول سال. ” وارد کشور شوید.

مسیح کشاورز درباره وضعیت واردات برنج و میزان ذخیره آن افزود: اکنون برنج بخش خصوصی رو به اتمام است و این محصول باید از محل واردات تامین شود تا نیاز کشور تامین شود. .

به گفته وی، اگر نیاز ماهانه کشور را بین 120 تا 150 هزار تن محاسبه کنیم، برای نیمه اول سال حداقل 700 تا 900 هزار تن برنج وارداتی برای اقشار در معرض انقراض جامعه مورد نیاز است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران، مصرف سالانه برنج در کشور را بیش از 3 میلیون تن عنوان کرد و گفت: بین 1.8 تا 2 میلیون تن از این محصول در سال از تولید داخل و 1.2 تا 1.5 میلیون تن از واردات است. با توجه به تداوم خشکسالی و احتمال کاهش بیشتر تولید برنج داخلی، باید کسری این محصول از محل واردات تامین شود.

این کشاورز افزود: ممنوعیت برداشت برنج داخلی و وقفه در این موضوع برای واردکنندگان مشکل ایجاد می کند، بنابراین در نیمه اول سال باید حداقل 900 هزار تن برنج تحویل و وارد شود تا با مشکل مواجه نشویم. کمبود.”

وی یادآور شد: پارسال یک میلیون تن برنج توسط بخش خصوصی و حدود 350 هزار تن برنج توسط بخش دولتی تحویل داده شد که وارد کشور شد.

بیشتر بخوانید  بسته های غذایی و بهداشتی در ایرانشهر توزیع شد

وی فصل ممنوعیت واردات برنج در راستای حمایت از تولید داخل را از ابتدای مرداد تا آبان هر سال عنوان کرد.

افزایش قیمت جهانی مواد غذایی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران علت افزایش قیمت برنج وارداتی را افزایش نرخ جهانی، کاهش عرضه این محصول توسط کشورهای تولیدکننده، افزایش تقاضا و افزایش قیمت برنج وارداتی عنوان کرد. منافع گمرک داخلی

وی معتقد است: قبل از افزایش قیمت جهانی برنج، یعنی در اواخر دهه 1400، ایران باید بخشی از برنج مورد نیاز خود را تحویل می داد و وارد می کرد، اما این اتفاق نیفتاد و اکنون مجبور است این محصول را با قیمتی بالاتر از آن خریداری کند. قیمت های جهانی بازارها

کشاورز افزود: فصل برداشت هند و پاکستان هنوز آغاز نشده است اما این دو کشور تنها کشورهایی هستند که ایران به راحتی از آنها برنج تولید می کند.

احتمال افزایش قیمت برنج وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: بر اساس افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، قیمت تمام شده هر کیلوگرم برنج خارجی درجه یک برای واردکنندگان بین 35 تا 38 هزار تن است، بنابراین این محصول می تواند با قیمت هایی بین دست مصرف کنندگان برسد. 40000 و 42000 تن.”

وی افزود: در حالی که پیش از آن قیمت هر کیلوگرم برنج خارجی درجه یک در بازار بین 28 تا 31 هزار تومان بود.

کشاورز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت برنج وارداتی را افزایش شش درصدی سود و عوارض گمرکی عنوان کرد که به هزار تن رسید که رشد شش درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این رو موضوعاتی مانند افزایش سود گمرکی بر قیمت نهایی برنج وارداتی تاثیرگذار است که انتظار می رود دولت برای کاهش قیمت در این بخش چاره ای بیندیشد و با قیمت مناسب به اقشار در معرض خطر و متوسط ​​برسد. “

بیشتر بخوانید  قیمت برنج ایرانی در بهمن ۱۴۰۲ اعلام شد | قیمت برنج هاشمی چنده؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *