آیا بدون پاسپورت میشه رفت کربلا


آیا بدون پاسپورت می توان به کربلا رفت؟ ارز دولتی اربعین + گذرنامه موقت اربعین ارز توافقی محل وداع ویژه اربعین نحوه دریافت ارز اربعین قیمت ارز دولتی اربعین

چگونه با یک گروه مذهبی ایرانی کنار بیاییم

🔴 نحوه صدور «بلیط موقت» برای زائران اربعین منتشر شده است

🔻سخنگوی فرج: به منظور تحمیل هزینه های کمتر به زائران عزیز، مقرر شد طی تفاهم نامه ای با طرف عراقی، کارت ویژه اربعین صادر شود.
این مجوز موقت فقط یک بار است و روند صدور آن متفاوت است.

🔻 شهروندان عزیزی که فاقد گذرنامه هستند باید به پلیس +10 مراجعه و یا درخواست صدور گذرنامه و پرداخت هزینه آن را ارائه دهند و یا درخواست صدور “گذرنامه موقت” را ارائه دهند که تنها هزینه آن می باشد. هزینه پست

صدور آن 24 ساعت طول می کشد، اما بین 48 تا 72 ساعت طول می کشد تا از طریق پست به دست متقاضی برسد.

🔻 زائران اربعین که گذرنامه آنها معتبر نیست می توانند به صورت رایگان به دفاتر گذرنامه استان ها مراجعه و مهر اعتبار 6 ماهه بر روی گذرنامه خود بگیرند.

دانش آموزان می توانند از طریق مدرسه یا دانشگاه خود در سایت سامانه استخدام ثبت نام کنند و بدون تایید ضمانت اجازه خروج از مرز به آنها داده می شود.

شرکت کنندگان غایب مجاز به بیرون رفتن نیستند.
سربازان می توانند از طریق حفاظت اطلاعات پادگان خود درخواست خروج از کشور کنند.

تعرفه پارکینگ های مرزی مشخص شد

رئیس ستاد اربعین:
با نظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه هزینه زائران تا حد امکان ارزان شود، پیشنهاد 2 پارکینگ در ستاد اربعین را داده ایم.
دسته اول پارکینگ های متعلق به شهرداری ها و دسته دوم پارکینگ های اختصاصی است.
در ابتدا پارکینگ های دولتی 24 ساعته 12 هزار تومان و برای پارکینگ های اختصاصی 17 هزار تومان در نظر گرفته شد، اما این ارقام را به نصف کاهش دادیم و اکنون قیمت پارکینگ های شهرداری برای هر روز 5 هزار تومان است. و شب و پارکینگ اختصاصی 10 هزار تومان یعنی هزار تومان.
همچنین 2200 دستگاه اتوبوس شهری برای جابجایی زائران از پارکینگ تا مرز در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید  پلیس راهور : افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی جرایم رانندگی | آیا میزان جریمه تخلفات رانندگی افزایش می‌یابد؟

🔴 تردد در ایام اربعین از پایانه های مرزی مهران مانند روزهای عادی پایتخت که دارای 4 پایانه اتوبوسرانی است می باشد.

🔻 رئیس پلیس راه فرجه:
در سال 1397 60 درصد از تردد زائران اربعین از مرز مهران صورت می گرفت، در حالی که زیرساخت های شهر مهران برای چنین جمعیتی آماده نیست. توصیه ما این است که در صورت امکان زائران اربعین سفرهای خود را تقسیم کنند و فقط به مرز مهران نروند و از سایر مرزها نیز استفاده کنند.

امکان اعطای ارز اربعین به زائران

رئیس کل بانک مرکزی: یکی از موضوعاتی که در حال بررسی است، خرید ارز اربعین است که هنوز تکمیل نشده است و در حال بررسی این موضوع هستیم تا زائران اربعین امسال از ارز دینار استفاده کنند و نتیجه آن می شود. در زمان مقتضی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید