مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا این خواص ریواس برای سلامتی را میشناسید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خواص ریواس برای سلامتی:ریواس، یکی از قدیمی ترین گیاهان شفابخش در طب سنتی چینی بوده است.در چین و کره،عصاره ریواس به صورت سنتی در متوقف یا درمان کردن بیماری های مختلف مانند زخم پوستی،سرطان،تب،سردرد،بیماریهای دندان و بیماری های کبد مورد استفاده قرار گرفته است.

خواص ریواس برای سلامتی

در اروپا،انواع خوارکی ریواس توسط متخصصان طب سنتی به صورت یک داروی سنتی گیاهی،برای برطرف کردن کامل بیماریهای یبوست،نفخ،سنگ کلیه،نقرس و بیماریهای کبدی از دیرباز مورد استفاده بوده است.امروزه ریواس،این گیاه خوراکی درمانی،توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.در ادامه مطلب نگاهی به خواص ریواس برای سلامتی و خواص درمانی ریواس خواهیم کرد که توسط تحقیقات علمی دانشمندان به اثبات رسیده است:

ساقه و ریشه ی ریواس دارای خواص ضد یبوست هستند

ریشه ی ریواس،قرن ها توسط طبیبان طب سنتی چینی برای درمان یبوست مزمن تجویز میشده است، و همچنین اخیرا اثرات مسهل کننده ی ریشه ی ریواس توسط محققین به اثبات رسیده است.خصوصیت تمیز کنندگی روده در ریواس به علت وجود گلیکوزید در ریشه ریواس است.

ولی در قسمت ساقه ی خوارکی ریواس هم ترکیبات مسهل وجود دارند. به علاوه ساقه ی ریواس منبع غنی فیبر غیر محلول است که باعث پیشگیری از بیماریهای مربوط به روده و یبوست میشود و از مشکلات حادی مانند هموروئید جلوگیری میکند.

خواص ریواس برای سلامتی

فیبر موجود در ساقه ی ریواس کلسترول خون را کاهش میدهد

هنوز تحت تاثیر خواص ریواس برای سلامتی قرار نگرفته اید؟ پس ادامه ی مطلب را دنبال کنید چون:فیبر غیر محلول در ساقه ریواس به پایین آوردن سطح بالای کلسترول خون بسیار کمک میکند.مطالعه ای بر روی این مطلب در دسامبر 1997 در مجله کالج تغذیه آمریکا به ثبت رسیده است که بر اساس این تحقیق، به ده مرد با کلسترول خون بالا به مدت 4 هفته،هر روز 27 گرم ساقه ریواس داده شد.در پایان دوره ی آزمایشی، 9 نفر از شرکت کنندگان در آزمایش به میزان کلسترول مناسب در خون رسیدند.

بیشتر بخوانید  اشکنه با رب انار

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *