آیا اینجا گرمترین مکان جهان است؟



در حال حاضر بخش‌هایی از هند و پاکستان دمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. این شرایط طیف وسیعی از آسیب های بلندمدت از سلامت انسان گرفته تا محصولات کشاورزی را تهدید می کند.

دکتر Chandi Singh از هیئت بین دولتی هند در مورد تغییرات آب و هوایی، محقق برجسته و همکار ارشد در موسسه هندی برای سکونتگاه های انسانی، گفت: “این موج گرما قطعا بی سابقه است.” ما شاهد تغییرات در شدت، زمان ورود و مدت زمان بوده ایم. این موضوع توسط کارشناسان هواشناسی پیش بینی شده بود و تاثیر زیادی بر سلامت خواهد داشت.

دمای هوا در نوابشاه پاکستان به بیش از 121 درجه فارنهایت می رسد. در یاکوب آباد خیلی بیشتر از ۱۱۵ درجه است. آنتیدانم، خانپور و سیبی در پاکستان نیز بالاترین دما را در بیکانر، گانگانگار و بارمر در هند ثبت کردند که هر کدام در نزدیکی گوشه شمال غربی هند در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارند.

یاکوب آباد یکی از گرم ترین نقاط روی زمین نامیده می شود. میانگین دما در تابستان 99 درجه فارنهایت است. مردم نمی توانند برای مدت طولانی در این گرما دوام بیاورند. در جاکوب آباد رکورد دمای 127 درجه است.

یاکوب آباد یک شهر متوسط ​​با استانداردهای پاکستان است. این شهر با 190 هزار نفر در رتبه 43 کشور قرار دارد.

پاکستان با 220 میلیون نفر جمعیت، پس از 1.38 میلیارد هند، پنجمین کشور بزرگ است.

دمای بالای 120 درجه به راحتی می تواند باعث گرمازدگی شود و علائم آن عرق کردن شدید، رنگ پریدگی، گرفتگی عضلات، خستگی، ضعف، نبض تند یا ضعیف، سرگیجه، سردرد، غش، حالت تهوع و استفراغ است.

بیشتر بخوانید  شاخ به شاخ شدن وحشتناک پراید با کامیون! / عکس

دیدگاهتان را بنویسید