آیا انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل صحیح است؟ + عکس



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پوستری که در روزهای اخیر به عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی با تصویری از زنان روستایی شمال ایران در فضای مجازی دست به دست می شود و حتی در برخی رسانه های رسمی منتشر می شود، یک پوستر جعلی در فضای مجازی

انتشار تصویری از پوستر غیر رسمی با عنوان «روز جهانی زن روستایی» در فضای مجازی و برخی رسانه های رسمی کشور در روزهای اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران و مردم قرار گرفته است. این پوستر تصویری از شلوار جین زنان روستایی در شمال ایران را نشان می دهد که دور میزی کنار مزرعه نشسته اند. زنانی که در رونق فعالیت های کشاورزی به ویژه در استان های شمالی شکی ندارند که نقش و تأثیر زیادی دارند و به یقین می توان گفت که حداقل نیمی از آنچه در کشاورزی شمال ایران استخراج می شود حاصل تلاش های آنها اما واقعیت این است که تصویر نقاشی شده با دست به عنوان پوستر روز جهانی زن روستایی جعلی است.

این پوستر اگرچه در دو سه سال اخیر چندین بار در فضای مجازی منتشر شده است، اما این بار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تا جایی که در صفحات شخصی برخی از مسئولان و افراد مشهور بازنشر شد.

جالب است که در برخی صفحات اجتماعی و رسانه های مربوط به استان های شمالی نوعی رقابت برای نسبت دادن این عکس به آن استان دیده می شد. اما با نگاهی به این پوستر و با در نظر گرفتن برخی معیارها، می توان به اشتباه متوجه خبر استفاده از تصویر زنان روستایی شمال ایران برای پوستر روز جهانی زنان روستایی و جعلی بودن این پوستر شد.

بیشتر بخوانید  رتبه بندی معلمان بازنشسته شامل کدام دسته می شود؟

اولین چیزی که در صحت این پوستر شک می کند این است که تاریخ ندارد. معمولاً پوسترهایی مانند پوسترهایی که به روزهای جهانی در تقویم بین المللی اشاره دارند، سال انتشار پوستر را نیز مشخص می کنند. اما در این پوستر به غیر از یک لوگو و عبارت روز جهانی زن روستایی – و تاریخ روز و ماه، 15 اکتبر، هیچ علامت دیگری که نشان دهنده خصوصیات واقعی پوستر باشد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید