مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا امکان تغییر ترتیب کتاب های درسی وجود دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سفارش اینترنتی کتاب های درسی پایه های اول، هفتم و دهم که از 14 تیرماه آغاز شده تا 20 شهریورماه ادامه دارد. همچنین از 21 تیرماه امکان تغییر ترتیب کتب درسی برای تمامی دانش آموزان وجود دارد که تا 10 شهریور ماه امکان پذیر است.

بر اساس جدول زمانی منتشر شده از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش، سفارش و توزیع کتب درسی سال تحصیلی 1402-1401 برای کلیه دروس از طریق سامانه www.irtektbook.ir یا www.irtektbook.com و با توجه به جدول تقویم زیر:

میز

بر این اساس ثبت نام کتب دوره متوسطه به پایان رسیده و سفارش اینترنتی کتب درسی دانش آموزان پایه های اول، هفتم و دهم تا 20 شهریورماه ادامه دارد که از روز یکشنبه 14 تیرماه آغاز شده است.

همچنین در برخی موارد ممکن است دانش آموزی به دلایلی مانند تغییر جهت مطالعه، تکرار کلاس، پرش به کلاس بالاتر یا جابجایی محل تحصیل بخواهد توالی در سیستم فروش و توزیع مواد آموزشی را تغییر دهد. وی می تواند پس از مراجعه به مدرسه محل تحصیل از تاریخ 21 تیرماه لغایت 31 شهریور جهت تغییر دستور قبلی اقدام نماید.

نحوه ثبت نام و سفارش کتاب های درسی

به طور کلی ثبت نام با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به دو صورت انفرادی یا گروهی امکان پذیر است. کتب درسی دانش آموزان دوره ابتدایی، دروس دوره دوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای، کاردانی حرفه ای، علوم اسلامی و کتب تکمیلی دوره اول متوسطه برای دانش آموزان تیزهوش از طریق مدرسه توزیع می شود. جایی که طبق دستور دانشجو درس می خوانند.

بیشتر بخوانید  شرایط اقساط سرای ایرانی تهران | سرای ایرانی تهرانسر

دانش آموز یا والدین دانش آموز موظفند فقط بهای کتاب درسی معادل قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) را پرداخت کنند. لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتب درسی، امکان کنترل ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان از طریق سامانه وجود دارد. لذا درخواست پرینت فرم سفارش کتاب درسی از دانش آموز یا اولیای دانش آموز ممنوع می باشد.

مدارس موظفند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در اسرع وقت نسبت به ثبت سفارش گروهی کتب درسی دانش آموزان اقدام و از مراجعه دانش آموزان یا اولیای آنان به کافی نت خودداری کنند. بدیهی است در صورت تمایل دانش آموزان و اولیای آنها می توانند از طریق سامانه های اعلام شده اقدام به ثبت سفارش انفرادی نمایند.

ثبت نام انفرادی و گروهی چگونه است؟

ثبت نام امسال از روش های انعطاف پذیر برای سفارش کتاب های درسی استفاده می کند. از این نظر، عموم می توانند کتاب های درسی را به یکی از دو روش فردی یا گروهی سفارش دهند.

والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در قسمت سفارش دوره ای دانش آموزی و پرداخت الکترونیکی بسته آموزشی مورد نیاز خود را به صورت جداگانه سفارش دهند.

برای ورود به سامانه کد ملی دانش آموزی، «نام کاربری» و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسه دانشجویی، «رمز ورود» به سامانه است.

در روش گروهی، مدیران مدارس به بخشی از سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور از طریق سامانه سناد مراجعه کرده و کتاب های درسی را به صورت جمعی سفارش می دهند.

بیشتر بخوانید  اگه وضع مالیم بهتر بشه حتما جبران میکنم!
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *