مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا استفاده از طلق برای کودک مضر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تالک چیست و آیا برای کودکان مضر است؟

پودر تالک یک افزودنی در پودرهای بچه است که خاصیت ضد تعریق و نرم کنندگی پوست دارد. امروزه استفاده از این پودر برای کودکان توصیه نمی شود، زیرا این پودر حاوی موادی است که می تواند منجر به مشکلات تنفسی و ریوی در کودکان شود. بهتر است التهاب پوست کودکمان را با پماد و ژل یا حتی پودرهای مبتنی بر آرد مانند نشاسته درمان کنیم.
پودر تالک به عنوان مهم ترین افزودنی در بسیاری از پودرهای بچه استفاده می شود. این پودر خاصیت سر خوردن و روان کنندگی دارد. این دانه معدنی سفید روی پوست می لغزد و آن را نرم و لطیف می کند. پودر تالک باعث تعریق بیش از حد می شود.

تالک یک ماده معدنی طبیعی است و ترکیبی از سیلیکات منیزیم، اکسیژن و هیدروژن است. تالک یا سیلیکات منیزیم آبی هنوز شناخته شده است. این پودر قابلیت جذب رطوبت، روغن و بو را دارد و به عنوان روان کننده و همچنین قابض در محصولات مورد استفاده برای پوست استفاده می شود.


پودر صحبت


آیا استفاده از طلق برای کودک مضر است؟

استفاده مستقیم از این پودر برای کودکان توصیه نمی شود، زیرا تالک حاوی مواد و افزودنی هایی است که التهاب را بدتر می کند. صدور مجوز محصولات تالک برای کودکان زیر سه سال ممنوع است.
در واقع استفاده از پودر بچه برای نوزاد در کنار رایحه فوق العاده اش، ذرات ریزی را آزاد می کند که کودک شما به راحتی می تواند استنشاق کند و خطر مشکلات ریوی و تنفسی در نوزادان نارس را به همراه دارد. آنها یا بیماری های تنفسی مکرر دارند و یا بیشتر با بیماری مادرزادی قلبی متولد می شوند. به همین دلیل استفاده از پودر بچه برای نوزادان توصیه نمی شود. اتیلن اکساید موجود در پودر بچه که بی رنگ و دارای بوی مطبوع است نیز می تواند عامل سرطان یا عقیم سازی باشد.

بیشتر بخوانید  عوارض جبران ناپذیر کم یا دیر خوابیدن کودکان

کاربرد طلق چیست؟

  1. صنایع آرایشی و بهداشتی مانند پودر بچه
  2. صنایع غذایی مانند برنج و آدامس
  3. تولید انواع قرص های دارویی

چگونه تالک به عنوان یک ضد تعریق عمل می کند؟

تالک به عنوان ماده اصلی در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. ذرات بسیار ریز این پودر به راحتی به پوست می‌چسبند، اما به راحتی شسته می‌شوند. نرمی تالک باعث می شود تا آن را روی پوست گذاشته و بدون خراش برداشته شود. تالک توانایی جذب چربی و عرق از پوست انسان را دارد. خواص تالک مانند قابلیت جذب رطوبت، بو، چسبندگی به پوست، روان کنندگی و اثر قابض آن بر روی پوست انسان، آن را به عنصری مهم در بسیاری از ضد تعریق ها تبدیل کرده است.


عوارض جانبی تالک

عوارض مصرف تالک در نوزادان و کودکان چیست؟

  • آسم و بیماری های تنفسی
  • خشک شدن غشاهای مخاطی
  • سوت زدن در سینه نوزاد
  • التهاب سینه در نوزادان

مصرف کم پودر بچه می تواند ریه های نوزادانی را که از بیماری قلبی و ریوی رنج می برند (به ویژه کودکان در گروه های پرخطر، از جمله نوزادان نارس، نوزادان مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی و نوزادان مبتلا به بیماری های تنفسی مکرر) تحریک کند.

چگونه از طلق استفاده کنیم؟

در صورت نیاز به استفاده از این پودر برای نوزاد، ابتدا پودر را روی دست خود دور از نوزاد بریزید و سپس آن را به پوست نوزاد منتقل کنید. پودر را مستقیماً روی پوست نوزاد یا نزدیک نوزادتان نریزید، زیرا ابری از گرد و غبار تشکیل می شود و کودک آن را استنشاق می کند. قوطی های پودر را نیز دور از دسترس کودکان قرار دهید.
برای جلوگیری از تحریک پوست نوزاد، اجازه ندهید پودر روی پوست نوزاد جمع شود. حتما با هر بار تعویض پوشک، پودر پای کودک را به خوبی بشویید. ظرف را در مکانی امن و در مکانی امن نگهداری کنید تا نوزادان و کودکان نتوانند به راحتی ذرات را استنشاق کنند.


پودر تالک برای بدن کودکان


آیا استفاده از طلق برای کودک مضر است؟

سعی کنید از پودر آرد بچه استفاده کنید و مطمئن شوید که پودر حاوی فتالات یا تالک نباشد. هرگز اجازه ندهید پس از حمام کردن، پودر روی بدن کودکتان جمع شود. همچنین به یاد داشته باشید که پس از هر بار تعویض پوشک نیازی به استفاده از پودر نیست.

باید بخوانید:

استفاده شگفت انگیز از پودر بچه!

استفاده شگفت انگیز از پودر بچه!

اگر فکر می کنید که پودر بچه فقط برای صاف و شاداب نگه داشتن پوست شما است، واقعا قدرت آن را دست کم می گیرید. این پودر را برای حل مشکلات امتحان کنید …


از کدام پودر به جای پودر تالک برای نوزادان استفاده کنیم؟

بیشتر پودرهای بچه بر پایه تالک هستند، بنابراین ذرات به راحتی تنفس می کنند. پودرهای بچه پایه تالک حاوی ذرات بسیار ریز مواد معدنی تالک هستند و استنشاق این پودرها برای نوزاد بسیار مضر است. با این حال، برخی از پودرهای بچه بر پایه آرد ذرت هستند و در صورت استفاده صحیح و با دقت بی خطر هستند. پودرهای ذرت بچه ذرات بزرگتری دارند و به همین دلیل احتمال استنشاق آن توسط نوزاد کمتر است.

استفاده از پودر بچه برای کودکان می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، اما این مشکلات ناشی از تاثیر پودر بر روی پوست کودکان نیست، بلکه دلیل اصلی آن رسیدن ذرات آن به دستگاه تنفسی و ریه کودکان است. در حال حاضر بهترین جایگزین برای نوزادان استفاده از وازلین است که برای بهبود زخم ها و جراحات بسیار موثر است. بزرگسالان همچنین می توانند از محصولات ایمن تری مانند نشاسته بچه (ذرت) مبتنی بر نشاسته استفاده کنند.
بسیاری از مادران پس از تعویض پوشک از پودر بچه برای تسکین پوست خود استفاده می کنند. همیشه بهتر است بعد از هر بار تعویض پوشک، پوست کودک خود را به خوبی خشک کنید. بثورات پوشک زمانی ایجاد می شود که یک پوشک خیس برای مدت طولانی با پوست تماس پیدا می کند، بنابراین می توانید با رعایت نکات و نکات بهداشتی از بروز مشکلات پوستی کودک خود جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید  از اهمیت رنگ ها به هنگام خرید اسباب بازی غافل نشوید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *