آیا از یارانه بگیران معترض صورتحساب گرفته شده است؟


به گزارش سلام نو، سیده طیبه حسینی با بیان اینکه برخی از شهروندان گلایه دارند که علیرغم گزارش اعتراضات، هنوز یارانه ماه گذشته دریافت نشده است، گفت: به حساب آنها واریز شده و قابل برداشت است.

وی همچنین گفت: برخی از کسانی که قبلا نسبت به عشریه و یارانه اعتراض کرده بودند به حساب خود واریز و مسدود شدند، زیرا برخی از تجمع کنندگان جزو سه دهک کم درآمد جامعه هستند و به جای 300 هزار تومان باید برای پرداخت 400 هزار تومان حساب به آنها داده شود، بنابراین یارانه واریز شده خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها بیان کرد: پس از هماهنگی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعیین تعداد افراد واجد شرایط یارانه 400 هزار تومانی، یارانه واریزی از این افراد برداشته می شود.

حسینی افزود: کسانی که هنوز یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه بازنشسته شده‌اند و یا از ابتدا یارانه دریافت نکرده‌اند می‌توانند به سایت MI.GOV.IR مراجعه و درخواست دریافت یارانه خود را ثبت کنند.

وی درباره سامانه حمایتی نیز گفت: این سامانه زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بر اساس وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی این سامانه با به روز رسانی جدید افتتاح می شود. . اما در حال حاضر سامانه MI.GOV.IR فعال بوده و قابلیت ثبت درخواست متقاضیان یارانه را دارد.

سخنگوی سازمان یارانه ها درباره کسانی که خانواده هایشان را جدا کردند، تصریح کرد: افرادی بودند که در خانوار قبلی یارانه دریافت کردند و بعد از ازدواج خانواده فرزندان از هم جدا شدند، ممکن است فرزندی که یک خانوار یارانه ای جدید تشکیل داده باشد. او 10 سال دارد و بیشترین درآمد را در جامعه دارد و یارانه هم تعلق نمی گیرد، اما پدر و مادرش همچنان حق یارانه دارند.

بیشتر بخوانید  "یات شاپ" برترین فروشگاه آنلاین تشک های طبی و فنری

جزئیات بیشتر:

واریز یارانه جدید مادام العمر به حساب مردم؛ آیا امشب می توان کمک هزینه زندگی بازمانده را برداشت؟
تاریخ واریز یارانه نگهداری ژوئیه 1401 زمان برداشت و مبلغ جدید یارانه نگهداری اعلام شد


حسینی در خصوص اینکه برخی از شهروندان می گویند در برخی خانوارها یارانه به یک نفر پرداخت می شود و به برخی دیگر پرداخت نمی شود، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است که در صورت عدم دریافت یارانه، سایر اعضا شامل نمی شوند.

هنوز زمان برای دریافت یارانه باقی مانده است

علیرغم بررسی ها و تعیین ایرادات و مطالبات جدید، مدعیان همچنان می توانند از طریق سامانه های خاصی نسبت به قطع یارانه خود ثبت یا اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا، بیش از دو ماه از تغییر پرداخت یارانه های مالی توسط دولت می گذرد. به این ترتیب در 29 اردیبهشت اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدیدی آغاز شد و یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی و دستمزد روزانه 55 تا 205 هزار تومانی که پیش از آن واریز شده بود، متوقف شد. در شرایط جدید پرداخت یارانه 78 میلیون نفر به ازای هر 9 دهک در دستور کار قرار گرفت. به این ترتیب برای سه دهک اول 400 هزار تومان و برای شش دهک بعدی به هر نفر 300 هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه حذف شدند.

آیا از یارانه بگیران معترض صورتحساب گرفته شده است؟  |  معوقات یارانه نقدی چه زمانی پرداخت می شود؟  + جزئیات جدید

با توجه به حذف شش میلیون نفر و اعتراض به اعشار، سامانه hemaiat.mcls.gov.ir از سوی وزارت حفاظت اجتماعی راه اندازی شد تا تنها کسانی که تا اردیبهشت ماه سال جاری یارانه دریافت کرده بودند اما با شرایط جدید حذف شدند. ، می تواند شکایتی را ثبت کند و درخواست بررسی کند. در ادامه یارانه 300 هزار تومانی مشروط و غیر قابل برگشت جهت رسیدگی به درخواست ها به حساب کلیه متقاضیان واریز شد.

بیشتر بخوانید  نرخ ارز در بازارهای مختلف 28 بهمن / دلار و یورو گران شد

علیرغم اینکه با انجام تحقیق و تفحص در 30 تیرماه به معترضان و دهک های 1 تا 9 یارانه پرداخت شد و دو یارانه معوق اردیبهشت و خرداد نیز به آنها پرداخت شد. .

با این حال، این پرداخت به معنای پایان زمان ثبت اعتراض نیست و کسانی که یارانه آنها در اردیبهشت ماه لغو شده است، همچنان فرصت دارند درخواست تجدید نظر را برای رسیدگی ارائه کنند.

از سوی دیگر بر اساس قانون بودجه امسال ثبت نام از مشمولان یارانه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شد و تمامی افرادی که به هر دلیلی یارانه دریافت نکرده بودند می توانستند درخواست خود را ارائه کنند. بررسی وضعیت این افراد در دستور کار قرار گرفت و با تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان مقرر شد برای مشمولانی که بین دهک های اول و نهم توزیع می شوند یارانه تیرماه به همراه دو یارانه معوق اردیبهشت و اردیبهشت ماه و یارانه معوقه در دهک های نهم توزیع شود. خرداد ماه پرداخت می شود که احتمالا طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است ثبت نام افرادی که هنوز یارانه مالی دریافت نکرده اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با تماس با سامانه mi.gov.ir ثبت نام کنند.

برای ثبت نام همراه داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، شماره ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره حساب بانکی سرپرست خانوار متقاضی یارانه جدید یا بازماندگان الزامی است.

مردم می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار کد دستوری #4*43857*4*43857 را به همراه شماره همراه خود شماره گیری کنند. / روزنامه ایران

بیشتر بخوانید  جوان‌ترین میلیاردر زن جهان به ۱۱ سال زندان محکوم شد

دیدگاهتان را بنویسید