مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا از مضرات استفاده از دستمال برای زنان اطلاع دارید؟ (برای خانم ها)

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برای اطلاعات بیشتر در این مورد با دلگرم کننده با من باش.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

دستمال سفره و خطرات آن برای زنان

دلیل توصیه شما برای عدم استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی چیست؟

ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین نواحی پوست است که هر گونه محرک خارجی مانند بافت می تواند به سرعت و به طور جدی تحریک شود. متأسفانه بسیاری از خانم ها بعد از رفتن به دستشویی وسواس زیادی به خشک کردن اندام تناسلی خود دارند که می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در این قسمت حساس بدن ایجاد کند.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

خطرات دستمال توالت برای ناحیه تناسلی چیست؟

متأسفانه بسیاری از خانم ها بعد از رفتن به دستشویی وسواس زیادی برای خشک کردن اندام تناسلی خود دارند که می تواند مشکلات پوستی مختلفی را در ناحیه تناسلی آنها ایجاد کند.

مردم معمولاً برای خرید دستمال توالت به دنبال نرم ترین و سفیدترین دستمال ها هستند و فکر می کنند که این دستمال ها برای سلامتی خطرناک نیستند، اما نمی دانند که این نوع دستمال ها سمی تر از انواع دیگر هستند. بیش از 100000 نوع ماده شیمیایی در دستمال توالت تجاری استفاده می شود.

یکی از خطرناک ترین مواد، کلر است. این ماده عمدتاً در محصولاتی که ما هر روز استفاده می کنیم، مانند دستمال کاغذی، دستمال مرطوب کودک، فیلتر قهوه و جعبه های شیر بوفور یافت می شود. این سموم از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می شوند که خطرناک ترین آنها کلر است. دستمال توالت معمولی با کلر تهیه می شود. این سفید کننده سموم خطرناکی تولید می کند که در بدن تجمع می یابد و شرایط خطرناکی را برای سلامت بدن ایجاد می کند.

فرآیند سفید کردن دستمال‌ها باعث ایجاد مواد شیمیایی سرطان‌زا می‌شود. بنابراین، تماس با آنها خطر ابتلا به سرطان های مختلف، عدم تعادل هورمونی، نقص سیستم ایمنی، کاهش باروری و نقایص مادرزادی را افزایش می دهد.

خوش رنگ و خوشبو

وقتی در بازار قدم می زنید با انواع مختلف دستمال توالت با رنگ ها و بوهای مختلف مواجه می شوید که بیشتر از آنکه مفید باشند برای سلامتی انسان مضر هستند، اما کمتر کسی از مضرات دستمال توالت رنگی و معطر آگاه است.

از سال 1987 سازمان غذا و داروی آمریکا پس از آزمایش بر روی نمونه های حیوانی، استفاده از رنگ ها و عطرها را در صنعت داروسازی ممنوع کرده است، اما هنوز ردپایی از این مواد خطرناک در دستمال ها دیده می شود.

بیشتر بخوانید  کاربرد اصلی پیوند مدفوع چیست و چه عوارضی دارد ؟

مواد شیمیایی مانند رنگ ها، سفید کننده ها و خوشبو کننده ها مواد خطرناکی هستند که علاوه بر خطرناک بودن برای سلامت انسان، محیط زیست را نیز آلوده می کنند. عواقب استفاده از دستمال های رنگی و معطر عبارتند از:

عفونت های دستگاه ادراری: استفاده از دستمال توالت رنگی و معطر باعث تحریک ناحیه واژن در زنان می شود که می تواند منجر به عفونت ادراری شود. سایر مواد مورد استفاده در دستمال توالت نیز می توانند باعث تحریک پوست، خارش یا حتی واکنش های آلرژیک شوند. مواد خطرناک عبارتند از الکل، فسفات، کلر، پراکسیدها و خواص ضد باکتریایی و همچنین فرمالدئید و عوامل فعال.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

ایجاد ضایعات در اثر تماس مداوم بافت با ناحیه تناسلی

سرطان دهانه رحم

این نوع دستمال توالت تأثیر مستقیمی بر دستگاه تناسلی زنان دارد و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد.

مشکلات مقعدی

دستمال توالت معطر و رنگی نیز می تواند باعث التهاب و خارش در ناحیه مقعد شود. از طرفی رنگ به کار رفته در این دستمال ها از وجود احتمالی خون در ادرار یا مدفوع جلوگیری می کند. از آنجایی که وجود خون در مدفوع از علائم شایع سرطان روده بزرگ است، استفاده از این دستمال‌ها می‌تواند رنگ خون را پوشانده و آن را با رنگ بافت مخلوط کند که تشخیص را به تاخیر می‌اندازد.

عفونت های قارچی

محققان ارتباط قوی بین استفاده از دستمال توالت رنگی و فراوانی عفونت‌های قارچی پیدا کرده‌اند و متخصصان زنان ابتدا در مورد استفاده از این نوع دستمال‌ها در مواجهه با عفونت‌های قارچی سؤال می‌کنند.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

مشکلات استفاده از دستمال چیست؟

  • مهمترین مشکل این است که مواد و ترکیبات موجود در دستمال کاغذی آلرژی زا هستند. این حساسیت زایی با استفاده از عطرهای مختلف در دستمال کاغذی تشدید خواهد شد. افراد مبتلا به آلرژی پوستی متوجه خواهند شد که استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آن باعث بدتر شدن بیماری و بدتر شدن وضعیت پوست در ناحیه تناسلی می شود.

در واقع چنین افرادی به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد موجود در آن دچار اگزمای تماسی آلرژیک می شوند. این زنان گاهی اوقات برای شکایت از گزگز، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به دلیل تشدید آلرژی به پزشک مراجعه می کنند و نمی دانند که درمان مشکل خود صرفاً با حذف ماده حساسیت زا است که همان کاغذ است. حوله ها ، اتفاق خواهد افتاد.

یعنی تنها مشکل استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آلرژی است؟

  • نه. متأسفانه برخی از خانم ها عادت دارند تمام قسمت های اندام تناسلی را با دستمال پاک کنند، مخصوصاً داخل اندام تناسلی و مخاطی که بیشتر شبیه یک اختلال وسواسی است تا بهداشتی. تماس مداوم بافت با مخاط تناسلی در طول زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه زگیل تناسلی می شود.

در مورد این ضایعات پوستی بیشتر توضیح می دهید؟

  • آره؛ این روزها بسیاری از خانم ها با شکایت از جوش های ریز همرنگ پوست که در لبه های داخلی ناحیه تناسلی (محل قرارگیری مخاط تناسلی) ایجاد می شود، به پزشک مراجعه می کنند. به این ضایعات که بدون درد، سوزش یا خارش هستند و اصلا قابل انتقال نیستند پاپیلوماتوز می گویند. پاپیلوماتوز معمولا در کنار یکدیگر و پشت سر هم قرار دارد و حساسیت های تماسی مانند استفاده از دستمال کاغذی می تواند باعث ایجاد یا تشدید آن شود.

آیا راهی برای درمان این ضایعات پوستی ناحیه تناسلی وجود دارد؟

  • بله، خوشبختانه در بسیاری از موارد مشاهده شده است که اگر استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن ناحیه تناسلی را متوقف کنید، پاپیلوماتوز به تدریج از بین می رود. به همین دلیل، تا زمانی که پاپیلوماتوز به همسر منتقل نشده باشد یا در صورت زایمان طبیعی خطر انتقال به نوزاد وجود نداشته باشد، نیازی به استفاده از روش‌های تهاجمی یا غیرتهاجمی برای رفع این ضایعات پوستی نیست. .
نظر شما در مورد خشک کردن اندام تناسلی کودکان با دستمال چیست؟

  • نه دخترها و نه پسرها را نباید با دستمال کاغذی پاک کرد زیرا پوست حساسی دارند. دختران ترشحات واژن ندارند و به همین دلیل استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن به هیچ وجه توصیه نمی شود. می توانید لباس زیر نوزاد خود را از شب تا شب عوض کنید و آن را با لباس زیر نخی و سفید بپوشانید تا ناحیه تناسلی کودک سالم تر شود.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

آخرین توصیه برای خانم ها

  • برخی از زنان نیز در اثر استفاده از نوار بهداشتی دچار خارش و التهاب پوست بیرونی ناحیه تناسلی می شوند. توصیه ما به این دسته از خانم ها این است که از پدهای پنبه ای بدون بو استفاده کنند و در صورت حساسیت به آن، مارک کفی را تغییر دهند.
  • اگر به هر دلیلی مجبور شد تحت شرایط خاصی خود را با دستمال خشک کند، پس از بلند شدن باید فقط قسمت های بیرونی ناحیه تناسلی و کناره های پا را خشک کند. هر بافتی باید روی این قسمت های حساس گذاشته و برداشته شود.کشیدن بافت روی ناحیه تناسلی یا مخاط آن باعث تحریک و حساسیت می شود.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

تعویض دستمال کاغذی

به جای دستمال مرطوب برای آلرژن ها، می توان از چندین جایگزین برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده کرد. اولین راه استفاده از حوله های سفید و نخی در منزل است. می‌توانید این حوله‌ها را در خانه خشک کنید و برای استفاده‌های بعدی آن‌ها را شب به‌شب بشویید.

از حوله های سفید و نخی برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده کنید

راه بعدی استفاده از حوله های یکبار مصرف، مواد شوینده یا گازهای استریل است که در بسته بندی های بزرگ نیز موجود است. می توانید این حوله های استریل یا پارچه های نخی را که ترکیب حساسیت زا ندارند را به قطعات کوچک برش دهید و در کیسه نایلونی قرار دهید. سپس آنها را در خانه یا حتی در فضای باز برای خشک کردن استفاده کنید.

این امر احتمال ایجاد پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی در ناحیه تناسلی را از بین می برد. نکته دیگر اینکه گاهی برخی از خانم ها به دلیل استفاده از پلاستیک، توری یا لباس زیر نامناسب مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک شدن می شوند.

در این صورت می توان با درآوردن این لباس ها و استفاده از لباس های زیر نخی که رطوبت را به خود جذب کرده و رطوبت آن ها به سرعت خشک می شود، از استفاده از دستمال کاغذی غافل شد. به این ترتیب می توانید به جای دستمال کاغذی، حوله یا هر وسیله منزل دیگر از لباس زیر نخی سفید استفاده کنید و روزی یک یا دو بار تعویض کنید.

مضرات خشک کردن زنان با دستمال کاغذی

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  ۸ روش ساده برای لاغر کردن کودکان تپل
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *