مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا از اول مهر مدارس وجود دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا از اول مهر مدارس وجود دارد؟

دیدارنیوز: محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در کمپ باهنر برگزار شد ، درباره روند نوسازی مدارس گفت: “ما باید کارایی بیشتری انجام دهیم و نیروی انسانی تأمین کنیم. برای کارآیی بیشتر کار و بررسی سناریوهای مختلف. “

وی افزود: بازگشایی مدارس همزمان با تغییر دولت است و ما نگران این هستیم که تغییر دولت در ابتدای سال تحصیلی آسیب ببیند. این هدف از این اجلاس است. تغییر دولت یک نقطه عطف است. در طول سالها ، ما تلاشها و اقداماتی انجام داده ایم و می خواهیم مجموعه اقدامات را سازماندهی كرده و یافته ها را دسته بندی كنیم تا برای آغاز جدید آماده شویم. یک سال تحصیلی به پایان رسیده و سال جدیدی در راه است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تقریباً 30٪ مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز هستند و می توانند سال تحصیلی را بدون هیچ مشکلی آغاز کنند ، به شرط رعایت فاصله اجتماعی. وی گفت: “برخی از مدارس در شهرها از تراکم بیشتری برخوردار هستند و در صورت لزوم.” فاصله اجتماعی ، ما دانش آموزان را در طول هفته جدا می کنیم. سال گذشته نیز تجربه کسب کردیم و از دستورالعمل های متخصصان بهداشت پیروی می شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان و روسای سرویس مدارس نیز در دستور کار است. قرار است واکسیناسیون معلمان از روز عید سعید غدیر آغاز شود و برای رانندگان سرویس ، به محض اینکه دانش آموزان طبقه بندی و شناسایی شوند ، واکسیناسیون قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  بستنی تلخ فروشندگان اهوازی در تابستان تاج

حاجی میرزایی افزود: با توجه به پیوستن معلمان غیردولتی ، یک میلیون و 200 هزار فرهنگی کار داریم که مقدمات آن قبل از پایان ماه اوت انجام شده است.

وی درباره نحوه ثبت نام و درخواست واکسیناسیون گفت: “از آنجا که این مسئولیت به عهده وزارت بهداشت است ، فردا دکتر رئیسی – سخنگوی ستاد تاج ملی – در جلسه شرکت و کیفیت و اجرای آن البته سعی کنید قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانش آموزان در مدارس از اول مهر الزامی است؟ وی گفت: “ستاد ملی تاج و تخت باید در این باره تصمیم بگیرد. البته تحقیقات گسترده جهانی و تجربه اکثر کشورها نشان می دهد که هیچ خطری برای دانش آموزان وجود ندارد اما غیبت خطرات خاصی را به همراه دارد. تمام تلاش ها معطوف به آموزش با کیفیت است.

وزیر آموزش و پرورش در مورد توزیع و تغییر وضعیت کار گفت: “ما قبل از پایان دولت قول داده بودیم که همه کسانی که قبل از سال 1992 استخدام شده اند منصوب می شوند ، همه آنها روشن شده و گروه آخر شرکت می کنند در آزمون آنها برای گذراندن آموزش های لازم به دانشگاه فرهنگیان می روند. سال گذشته ما با تغییر در وضع موجود و همچنین ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بیش از 100000 نفر استخدام کردیم و پیش بینی ما این است که طی چند سال آینده به تدریج به آرامش روانی در نیروی کار دست خواهیم یافت.

وی افزود: دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان یک ساله است ، زیرا برخی از دانشجویان پذیرفته شده در حال حاضر با ما همکاری می کنند و این مبتنی بر ادامه همکاری است و وقتی ماژولی را طی کنند ، همراه با ادامه تحصیل در مدارس استخدام می شوند اکتبر “ما تخمین می زنیم که 50،000 نفر از ماه اکتبر رسماً با ما کار خواهند کرد و بقیه کسانی که با هزینه آموزش با ما کار کرده اند ، از آموزش آنها نمی کاهند.

بیشتر بخوانید  مدیر فضای سبز: قطع درختان در خیابان معلم یاسوج صحیح نیست

حاجی میرزایی با بیان اینکه تحصیلات به 290 هزار نیروی انسانی نیاز دارد که از طرق مختلف تأمین می شود ، گفت: جذب نیرو در ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پیش بینی شده است اما اگر منحصراً مسیر کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان را بخواهیم چهار سال طول می کشد تا فارغ التحصیلان وارد سیستم شوند اما طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ، فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها پذیرفته می شوند ، به مدت یک سال تحصیل می کنند و وارد سیستم می شوند که این نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *