مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا از ابدال آباد تربت جام په خبر دارید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، دره عبدل آباد تربت جام در مجاورت روستایی به همین نام بین فریمان و تربت جام در استان خراسان رضوی قرار دارد. وجود کوه های بزرگ و ارتفاعات مجاور از ویژگی های طبیعی این منطقه است و در دامنه های آن باغ های میوه در کنار هم دیده می شود. ابدال آباد بهشت ​​تربت جام است، وجود ده ها هکتار باغ، رودخانه های پر سر و صدا، آبشارها و چشمه ها از ویژگی های منحصر به فرد غار ابدال تربد است که گردشگران زیادی را در ایام مختلف سال به این منطقه سفر کرده است. از جاذبه های طبیعی و مناظر زیبای آن لذت ببرید.

آیا از ابدال آباد تربت جام په خبر دارید؟

ابدال آباد معروف به بهشت ​​تربت یام یکی از تفرجگاه های اصلی اهالی تربت یام، تاجباد و نصرآباد است که در نیمه اول سال برای تفریح ​​و لذت به این منطقه می آیند. طبیعت زیبا و کوهستانی وجود ده‌ها هکتار باغ، رودخانه‌های آبی، آبشارها و چشمه‌های سرشار و جوشان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ابدال‌آباد تربت جامه است. روستای عبدل آباد این منطقه با داشتن باغات میوه به ویژه آلو، آلبالو و آلبالو به زیبایی این منطقه کمک می کند. همچنین وجود کوه های بسیار زیبا شرایط ایده آلی را برای پیاده روی و کوهنوردی ایجاد می کند و هر گردشگری را به خود جذب می کند. طبیعت وحشی و دست نخورده این منطقه و کوه های به هم پیوسته، قله های مرتفع، هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. آسمان صاف و آبی به دور از هیاهوی شهرهای بزرگ، چشمه های پر سر و صدا و طبیعت شگفت انگیز آن، برای هر گردشگری فوق العاده است. یک پارک طبیعی نیز در این منطقه در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید  افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در استان ایلام به 40604 - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

https: //fa.tripiar.com/uploads/picture/3131/abdalabad-1.jpg

وجود رودخانه ها، آبشارها و چشمه ها چشم اندازهای خاص و منحصر به فردی را در منطقه ایجاد کرده است. مسیر رودخانه بسیار زیبا است و گاهی اوقات با میوه های جنگلی مانند تمشک مواجه می شوید، تخته سنگ هایی که بر اثر ریزش سقوط کرده اند مناظر بی نظیری را ایجاد کرده اند. چشم انداز ابدال آباد به قدری زیباست که به بهشت ​​کوهنوردان منطقه معروف است. بیشتر گردشگرانی که به ابدال آباد سفر می کنند آن را برای طبیعت گردی و طبیعت گردی انتخاب می کنند. متاسفانه علیرغم اینکه ابدال آباد به عنوان الگوی منطقه گردشگری انتخاب شده است، هیچ برنامه ریزی و زیرساختی برای توسعه بوم گردی در روستای ابدال آباد پیش بینی نشده است.

آیا از ابدال آباد تربت جام په خبر دارید؟

نام نام

ابدال در آن لغت به معنای مردم شریف، درستکار و بی بدیل است و همانطور که از معنای لغوی آن پیداست طبیعت ابدال آباد بی بدیل و بی بدیل است.

آیا از ابدال آباد تربت جام په اطلاعی دارید؟

محل

روستای عبدل آباد در 35 کیلومتری جاده فریمان تربت جام قرار دارد و دسترسی به این روستا از مشهد حدود 3 ساعت طول می کشد. ابدال آباد در شمال غربی تربت جام در دهستان بالاجم دهستان نصرآباد واقع شده و تا شهر نصرآباد 10 کیلومتر فاصله دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *