مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا اروپا پیشنهادی جدید برای لغو تحریم ها ارائه می دهد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گفته سردبیراننادیده گرفتن ایران برای دفعه بعدی ، یا به طور کلی چیزی به نام دور بعدی گفتگوها در وین ، باعث خجالت اتحادیه اروپا و میانجیگری آن به جای اعلام موضع صریح ایالات متحده شده است ، که نمی داند چگونه ایران می تواند به نتیجه برگردد صحبت می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صدای آمریکا گفت: “دادن فرصت به دیپلماسی مهم است ، اما گذشت زمان به نفع کسی نیست.” بنابراین ، باید از تأخیرهای غیر ضروری جلوگیری شود و ما باید هر چه سریعتر و با انعطاف پذیری لازم به مذاکرات برگردیم … ما در حال مذاکره در مورد مسیر آینده هستیم برجام و ما توسعه در افغانستان را به رسمیت می شناسیم ، اما نمی توانیم جزئیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم …. هنوز تاریخ مشخصی برای از سرگیری مذاکرات در وین تعیین نشده است. هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، به عنوان یک مذاکره کننده ، همچنان در تماس نزدیک با اتحادیه اروپا است برجام این شامل ایران و همچنین ایالات متحده می شود تا اطمینان حاصل شود که مذاکرات در اسرع وقت از سر گرفته می شوند.

برخلاف سخنگوی اتحادیه اروپا ، گذشت زمان فقط به ضرر غرب است و ایران با تحمل حداکثر تحریم های قابل اجرا ، سازگاری خود را نشان داده و وارد رشد اقتصادی شده و گذشت زمان را مهم نمی داند. فروش نفت به 1.3 میلیون بشکه در روز رسید قیمت روغن بالای 75 دلار افزایش 10 برابری درآمد ارزی کشور تحریم های اقتصادی را بی اثر کرده است. اما با رشد رشد اقتصادی ایران ، بازرسی های خارج از سرزمین به حالت تعلیق درآمده و محدودیت ها برداشته می شود و ایران برنامه هسته ای خود را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل خرید لپ تاپ ایسوس با بودجه 10 تا 30 میلیون

این دو عنصر در کنار هم نشان می دهد که گذشت زمان فقط به ضرر غرب است و ایران در مسیر درست حرکت می کند. ایالات متحده که اعتقاد نداشت ایران در صورت تعلیق تحریم ها و حفظ ستون فقرات رژیم تأمین توانایی هسته ای خود را نمی پذیرد ، احساس ضربه کرد و اروپا را برای شروع مجدد مذاکرات به میدان فرستاد.

بدون شک دور جدید مذاکرات درباره ایران منطق قبلی را دنبال نکرد و کشور غربی از ابزار مذاکره قابل توجهی برخوردار نیست ، اگرچه تهدید به تحریم فروش نفت ایران به چین کرده است. اما اصولاً روابط تجاری دوجانبه قابل تحریم نیست.

اروپا تنها در صورت ارائه پیشنهاداتی برای لغو تحریم ها غیر از تعلیق دوره ای مورد نظر ایالات متحده ، می تواند ایران را وادار به بازگشت به مذاكرات كند ، زیرا در غیر این صورت مورد قبول ایران نخواهد بود.

پایان /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *